Η Skoda διαθέτει πλέον μια πληρέστατη γκάμα στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, μετά και το λανσάρισμα του μικρότερου μοντέλου της Kamiq. Μαζί με το μικρομεσαίο Karoq και το μεσαίο Kodiaq, είναι σε θέση να καλύψει κάθε δυνατή ανάγκη.
Το τρίτο και πιο νέο SUV της Skoda, το Kamiq, παρουσιάζει αρκετά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και πωλείται σε ανταγωνιστικές τιμές. Αυτές ξεκινούν από 15.900 ευρώ το 1.0 TSI 95 PS, από 18.600 ευρώ το 1.0 TSI 116 PS, από 21.600 ευρώ το 1.5 TSI 150 PS και από 21.970 ευρώ το 1.6 TDI 116 PS. Πρόσφατα λανσαρίστηκε και το Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS (φυσικού αερίου) με τιμή από 17.400 ευρώ. Η έκδοση 1.0 TSI 116 PS Style της δοκιμής κοστίζει 19.900 ευρώ και αποτελεί μια πληρέστατη πρόταση για όποιον αναζητά ένα SUV γύρω στις 20.000 ευρώ.
Δείτε ακόμη: Ποιο είναι το ακριβότερο Skoda των 47.000 ευρώ;
Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει τα πάντα, τόσο σε στοιχεία ανέσεων, όσο και ασφαλείας. Διαθέτει στάνταρ όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, σύστημα διατήρησης λωρίδας και LED φώτα. Επίσης, εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου, 2ζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής και φωτός, ηχοσύστημα με οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας κ.α.
Μοντέρνο και ευέλικτο
Το Kamiq συνδυάζει σχεδιαστικά στοιχεία από τα SUV μοντέλα της Skoda, αλλά και από το Scala. Το μήκους 4.241 χλστ. αμάξωμά του έχει ιδανικές διαστάσεις, αφού ευνοεί την ευελιξία, ενώ «κρύβει» πολύ καλούς χώρους. Σχεδιαστικά, το καπό, ο εμπρός προφυλακτήρας και τα πλαϊνά νεύρα θυμίζουν το Kodiaq και το Karoq, όμως οι διαχωρισμένοι προβολείς αποτελούν νέο αισθητικό γνώρισμα. Το πίσω μέρος του είναι λίγο απότομα κομμένο και μοιάζει αρκετά με το Scala, ειδικά στα φανάρια.
Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών προέρχεται αυτούσιος από του Scala και συγκεντρώνει στο σύνολό του θετικά στοιχεία. Υπεύθυνος σχεδιασμού είναι ο Έλληνας σχεδιαστής Δημήτρης Δαρκούδης, ο οποίος έχει δώσει προσοχή σε κάθε λεπτομέρειά του. Συνολικά δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και διακρίνεται για το κομψό του ντιζάιν και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Ολόκληρο το ταμπλό και ένα τμήμα των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακό πλαστικό, όταν όλα σχεδόν τα μικρά SUV έχουν σκληρά πλαστικά. Την ευχάριστη εικόνα ενισχύουν το διακοσμητικό πάνελ στο ταμπλό, συνδυασμένο με επενδύσεις χρωμίου και σωστές αναλογίες.
Πολύ καλά ενσωματωμένη στο ταμπλό είναι και η οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Αυτή έχει εύκολο μενού, είναι γρήγορη στις εντολές και προσφέρει πολύ καλή εργονομία στο χρήστη. Το ίδιο ισχύει και για τα επιμέρους χειριστήρια. Παράλληλα, ο οδηγός κάθεται σωστά, πιο ψηλά από ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ και απολαμβάνει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Την συνολική εικόνα αναβαθμίζει και ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) των 10,25 ιντσών με επιλογή διαφορετικών γραφικών.
Δείτε ακόμη: Νέα Skoda Scala και Kamiq CNG από 17.400 ευρώ
Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού του Kamiq ανήκουν και οι χώροι του. Έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι συνολικής χωρητικότητας 26 λίτρων είναι υπεραρκετοί και εξυπηρετικοί για όλους τους επιβάτες. Οι τελευταίοι θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια, ακόμα και για τους ψηλούς. Όσο για τις αποσκευές, τα 400 λίτρα είναι τιμή από τις κορυφαίες στα μικρά SUV. Με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει έως τα 1.395 λτ.
Ασφαλές και ευχάριστο στο δρόμο
Βασισμένο στη γνωστή, στιβαρή και ελαφριά πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου VW, το Kamiq, συνδυάζεται με κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις. Η κλασική δομή με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει δεχτεί διάφορες αλλαγές για να ταιριάζει καλύτερα στο ημίψηλο αμάξωμα. Συγκριτικά με το Scala, το Kamiq διαθέτει μεγαλύτερα σε μήκους ελατήρια και αμορτισέρ, πιο μεγάλη αντιστρεπτική δοκό μπροστά, ενισχυμένο πίσω άξονα, μεγαλύτερους τροχούς και τιμόνι με διαφορετικό λόγο. Οι ρυθμίσεις αυτές έγιναν έτσι ώστε να αποφευχθούν οι μεγάλες κλίσεις στις στροφές και οι τάσεις πλεύσης λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος. Χαρακτηριστικά που γίνονται αισθητά και στην πράξη.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS
Το Kamiq, έχει μια σχετικά σφιχτή αίσθηση, χωρίς όμως να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης (όχι όμως στα επίπεδα του πιο άνετου Scala). Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το μικρό SUV της Skoda είναι πολύ σταθερό, ταξιδεύει ξεκούραστα τους επιβάτες του και δεν θα φοβίσει σε γρήγορες ταχύτητες. Εξίσου ασφαλές είναι και σε διαδρομές με στροφές. Εκεί, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και οι γωνίες που παίρνει το αμάξωμα πολύ λογικές, δίνοντας την αίσθηση ενός χάτσμπακ, παρά ενός SUV. Το τιμόνι ακολουθεί τις εντολές του οδηγού και έχει καλή αμεσότητα, όμως κάποιοι, ίσως θα το ήθελαν πιο βαρύ σε αίσθηση. Τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι αποτελεσματικά και επιβραδύνουν έγκαιρα το αμάξωμα των σχεδόν 1,2 τόνων.
Αρκετός ο κινητήρας 1.0 TSI 116 PS
Ο 1.0 TSI κινητήρας των 116 ίππων είναι αρκετός για το Kamiq, αφού προσφέρει σβέλτες επιδόσεις και έχει λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει καλή λειτουργία με λιγοστές δονήσεις και τραχύτητα. Στις πολύ χαμηλές στροφές υπάρχει μια σχετική έλλειψη δύναμης και φαίνεται κυρίως σε ανηφορικούς δρόμους. Από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή παρουσιάζει θετικό τράβηγμα, ελαστικότητα και είναι «γεμάτο» σε δύναμη, διατηρώντας γρήγορους ρυθμούς.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Σύμφωνα με την Skoda, το Kamiq 1.0 TSI 116 PS ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ. και φτάνει τα 194 χλμ./ώρα τελικής. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση, ενώ η μακριά τελευταία σχέση (130 χλμ./ώρα με 2.750 σ.α.λ.), ευνοεί στο ταξίδι. Τέλος, η κατανάλωση είναι λογική, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,4 λτ./100 χλμ.
+ Ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εργονομία, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός
– Ελαφρύ τιμόνι, δύναμη κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές