Το δημοφιλές εδώ και πολλά χρόνια μικρό μοντέλο της SEAT, το Ibiza είναι ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα της ισπανικής μάρκας, ενώ σε κάθε γενιά του διαθέτει ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά και πολύ καλό value for money. Στοιχεία που ισχύουν και για το υπάρχον Ibiza, το οποίο στην έκδοση 1.0 ECO TSI 115 HP αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση στα μικρά αυτοκίνητα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή SEAT Ibiza 1.0 TGI 90 PS με φυσικό αέριο
Το SEAT Ibiza με τον 1.0 ECO TSI κινητήρα των 115 ίππων ξεκινά από την έκδοση Style και με κόστος 14.555 ευρώ (500€ πάνω από την έκδοση με τους 95hp) και περιλαμβάνει πολύ καλό εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, μηχανικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αισθητήρες φωτός, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών κ.λπ.
Μοντέρνο και σπορτίφ
Ο σπορτίφ σχεδιασμός ήταν ανέκαθεν ένα από τα ξεχωριστά στοιχεία του Ibiza, το οποίο στην 5η γενιά του βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου VW. Το μήκος του αμαξώματός του βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 4 μέτρα (4.059 χλστ.), όμως το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 95 χλστ. και έφτασε τα 2.564 χλστ. Οι αιχμηρές γραμμές τα φωτιστικά σώματα, στη μάσκα, στους προφυλακτήρες και τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά συνθέτουν μια ενδιαφέρουσα αισθητική, από όποια πλευρά και να το δει κανείς.
Πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Η καμπίνα του SEAT Ibiza διαθέτει σύγχρονη και νεανική εικόνα στο σύνολό της, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού και εστιασμένη στην εργονομία και στην πρακτικότητα. Λεπτομέρεια που προσθέτει πόντους και ζωντανεύει την εικόνα αποτελεί το φιλέτο κατά πλάτος του ταμπλό που ανάλογα με την έκδοση προσφέρεται σε διάφορα χρώματα.
Δείτε ακόμα: Νέο SEAT Leon: Κινητήρες, επιδόσεις και καταναλώσεις
Από πλευράς υλικών το ταμπλό αποτελείται από σκληρά αλλά συμπαγή πλαστικά με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Σίγουρα ένα μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό θα αναβάθμιζε την απτή ποιότητα. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται πλέον μια νέα και ευκρινής οθόνη αφής 6,5 ιντσών αντί της παλαιότερης των 5,0 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων, ενώ και η οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού είναι μεγάλη και με καλή ευκρίνεια. Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική και με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Η καμπίνα θα μεταφέρει άνετα τέσσερις επιβάτες, με αυτούς στο πίσω κάθισμα να έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το πορτ μπαγκάζ των 355 λίτρων.
Του ταιριάζει γάντι ο 1.0 Eco TSI 115 HP
Ο 1.0 ECO TSI στην ισχυρότερη έκδοση με τους 115 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ. και τα 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. ταιριάζει ιδανικά στο Ibiza, αφού συνδυάζει τη δύναμη με την οικονομία. Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και θετικό τράβηγμα, χάρη στα υψηλά αποθέματα ροπής τα οποία εμφανίζονται από τις χαμηλές στροφές. Επίσης, προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ. και τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι του λείπει δύναμη σε κάθε διαδρομή, είτε σε μια προσπέραση, είτε στο ταξίδι, όπου διατηρεί άνετα γρήγορους ρυθμούς. Παράλληλα, ο λεβιές ταχυτήτων έχει σαφές κούμπωμα και μικρές διαδρομές, με τη μακριά 6 ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.600 σ.α.λ.) να συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, χωρίς να κρεμάει τον κινητήρα. Σε μικτή χρήση και πραγματικές συνθήκες, η κατανάλωση του SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 115 HP κυμαίνεται στα 6,3 λτ./100 χλμ.
Πολύ καλά «στημένο» στο δρόμο
Η στιβαρή πλατφόρμα MQB A0 έχει συνδυαστεί κατάλληλα με τις αναρτήσεις, οι οποίες χαρίζουν μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Στο δρόμο, το SEAT Ibiza προσφέρει μια άκρως ποιοτική αίσθηση στον οδηγό και τους επιβάτες του. Είναι ένα αρκετά άνετο αυτοκίνητο, καθώς οι αναρτήσεις του φιλτράρουν πολύ ικανοποιητικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Παράλληλα, το μικρό SEAT είναι ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο και πολύ σταθερό σε διαδρομές με στροφές. Εκεί το αμάξωμά του εμφανίζει λογικές κλίσεις και αυξημένη πρόσφυση, ενώ το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο στις εντολές του οδηγού με θετική αίσθηση, όπως και τα άκρως αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή SEAT Arona 1.0 ECO TSI 115HP
+ Κινητήρας, κατανάλωση, χώροι, πρακτικότητα, κλιμάκωση κιβωτίου, αίσθηση επιλογέα, οδική συμπεριφορά, τιμή
– Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών