Tο Renault Clio αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την εμπορική πολιτική της γαλλικής μάρκας, έχοντας σημειώσει περισσότερες από 15 εκατ. πωλήσεις, από το 1990 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του. Μια επιτυχημένη πορεία που συνεχίζει και το υπάρχον, 5ης γενιάς Clio, το οποίο έχει εφοδιάζει η Renault με ισχυρά βέλη στη φαρέτρα του. Τεχνολογίες και ποιότητα που συναντά κανείς σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ασφάλεια ανωτέρου επιπέδου, νέοι κινητήρες και επιπλέον ανέσεις, αποτελούν ορισμένα από τα κύρια όπλα του. Πρόσφατα η Renault λανσάρισε τη νέα έκδοση 1.0 TCe 90, με το νέων προδιαγραφών Euro 6d 1.000άρη turbo ισχύος 91 ίππων, έναντι 100 του πρόσφατου παρελθόντος, αν και στην πράξη η διαφορά αυτή είναι ανεπαίσθητη.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 15.990 ευρώ για την αρχική έκδοση Authentic, με τη μεσαία έκδοση Expression να κοστίζει από 16.790 ευρώ κι από 18.720 ευρώ με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση Dynamic με κόστος από 18.490 ευρώ, που και σε αυτή την περίπτωση είναι διαθέσιμο για όσους το επιθυμούν το CVT κιβώτιο, με τιμή από 20.390 ευρώ.
Ψυχωμένος ο 1.000άρης TCe!
Μπορεί οι νέες αυστηρότερες νόρμες Euro 6d να μείωσαν ελαφρώς την απόδοση του κινητήρα, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό, μιας και το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει δυνατά από χαμηλά. Σε επίπεδο απόλυτων αριθμών, ο 3κύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. έχει ισχύ 91 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., με τη ροπή των 160 Nm να προσφέρεται από τις 2.000 σ.α.λ. (έναντι 2.750 σ.α.λ. πριν). Αυτή η μείωση των στροφών που αποδίδεται η μέγιστη ροπή (750 σ.α.λ. χαμηλότερα) είναι κι ο λόγος που ο οδηγός νιώθει τόσο ψυχωμένο το μοτέρ, συνδυαστικά βέβαια με την πολύ καλή κλιμάκωση του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου (με 6η στα 130 χλμ./ώρα ο κινητήρας λειτουργεί στις 2.850 σ.α.λ.).
Η σωστή διάταξη του σασμάν βοηθάει με τη σειρά της στις μετακινήσεις εντός πόλης, μειώνοντας αρκετά τις αλλαγές των σχέσεων. Αν και είμαστε σίγουροι πως θα ασχοληθείτε αρκετά με το κιβώτιο, μιας κι η εξαιρετική αίσθηση και το ακριβές κούμπωμα που διαθέτει, θα σας κάνουν να θέλετε να «παίξετε» μαζί του. Εμείς τουλάχιστον αυτό κάναμε σε ορεινή διαδρομή! Από πλευράς επιδόσεων, το Clio 1.0 TCe 90 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα (11,8 δλ. και 187 χλμ./ώρα το προγενέστερο TCe 100). Όσον αφορά τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,2 – 5,8 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 117 -132 γρ./χλμ. (0 – 84,48 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Κατανάλωση που δεν διαφέρει κατά πολύ από την πραγματικότητα, μιας και τις μέρες της δοκιμής το trip computer έδειξε 6,5 λτ./100 χλμ.
Όμορφη, ποιοτική και νεανική η καμπίνα
Όσο χαίρεσαι να βλέπεις απ’ έξω το πολύ κομψό σε σχεδιασμό Clio, άλλο τόσο σου αρέσει να το παρατηρείς εσωτερικά, αλλά και να βρίσκεσαι εντός του. Ο σχεδιασμός της καμπίνας, αλλά κι η επιλογή των υλικών ικανοποιούν και τον πλέον απαιτητικό, με το εσωτερικό πέρα από μοντέρνο να είναι πρακτικό, ευρύχωρο κι άκρως εργονομικό. Οι ίσιες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες κεντρίζουν το ενδιαφέρον, καθώς επίσης κι η ευκρινής και με εύκολο μενού οθόνη αφής των 7 ιντσών (προαιρετικά 9,3 ιντσών). Επιπλέον, το πιο σπορτίφ τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFΤ με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες (ανάλογα την έκδοση), αποτελούν ορισμένα από τα ξεχωριστά του γνωρίσματα.
Πέρα από την προσεκτική επιλογή των υλικών με τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, στις εμπρός πόρτες και στην κονσόλα, οι σχεδιαστές της Renault έδειξαν προσοχή και στη συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Στο ίδιο πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται κι η θέση οδήγησης, με την ιδανική να βρίσκεται εύκολα χάρη στο εύρος των ρυθμίσεων, αλλά δεν θα σας το κρύψουμε πως για την ρύθμιση της πλάτης θα προτιμούσαμε περιστροφικό χειριστήριο. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του νέου Clio είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 391 λίτρων τοποθετεί το αυτοκίνητο στην κορυφή της κατηγορίας.
Πολύ ισορροπημένη οδική συμπεριφορά
Ανέκαθεν το Renault Clio ήταν από τα πλέον ολοκληρωμένα μοντέλα της μικρής κατηγορίας και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, προσφέροντας απλόχερα άνεση κι ασφάλεια. Ο κινητήρας έχει την απαραίτητη δύναμη ώστε να επιτυγχάνει το Clio με ευκολία τριψήφια νούμερα ταχύτητας στο εθνικό δίκτυο, συνδυαστικά με πολύ καλή σταθερότητα, αλλά και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Σε όλα τα παραπάνω συμβάλλουν τόσο η νέα πλατφόρμα που εξασφαλίζει πολύ καλή ακαμψία, ενώ οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ενισχύουν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που προφέρει το νέο Clio, μιας και μένουν εκτός καμπίνας όλες οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Στις στροφές το Renault Clio υποστηρίζει στο έπακρο τη γαλλική καταγωγή του, αφού η άνεση συνδυάζεται με αριστοτεχνικό τρόπο με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά στις στροφές. Ακόμα και σε κλειστές καμπές και με χιλιόμετρα στο κοντέρ, οι κλίσεις δεν είναι έντονες, ενώ τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα. Το Clio μπορείς να το οδηγήσεις κυριολεκτικά όπως θες! Είτε με γραμμές σημαδεύοντας με ακρίβεια το apex της στροφής με το άμεσο τιμόνι, είτε να το τοποθετήσεις πριν την στροφή για πιο θεαματικά περάσματα. Βέβαια το ESP δεν επιτρέπει και πάρα πολλά, αλλά τουλάχιστον επεμβαίνει διακριτικά κι όταν χρειαστεί. Πολύ καλά σε αποτελεσματικότητα και τα φρένα, ωστόσο οι πιο ενθουσιώδεις οδηγοί θα αναζητήσουν περισσότερο βάρος από το ελαφρύ τιμόνι, το οποίο εστιάζει στην ευκολία των ελιγμών.
(+) Σχεδίαση, λειτουργία ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, ποιότητα υλικών και συναρμογής, εξοπλισμός, χώροι
(-) Ελαφρύ τιμόνι, ρύθμιση πλάτης καθίσματος