Δοκιμή Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS

Έπειτα από δυο επιτυχημένες γενιές κι 7 εκατομμύρια πωλήσεων το νέο Peugeot 308 επιστρέφει, φιλοδοξώντας να «χτυπήσει» ακόμα και τον premium ανταγωνισμό του.

Ήδη από τη 2η γενιά που λανσαρίστηκε το 2013, το Peugeot 308 είχε σηκώσει ψηλά τον πήχη. Κάτι που επιβεβαιώθηκε με τη βράβευσή του ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2014, όπου μαζί με τις αξιόλογες πωλήσεις έφεραν χαμόγελα στο επιτελείο της μάρκας κι οι ιθύνοντες ήξεραν πως η επιτυχημένη πορεία θα πρέπει να συνεχιστεί. Και όπως φαίνεται ο διάδοχός του έχει όλα τα φόντα για να το πετύχει. Αρχικά το νέο Peugeot 308 διακρίνεται με την πολυτελή αύρα του, τη ξεχωριστή του σχεδίαση, αλλά και την υψηλή τεχνολογία και συνδεσιμότητα που ενσωματώνει στο εσωτερικό του.

Η τιμή του ξεκινάει από τα 20.900 ευρώ για την έκδοση με τον turbo κινητήρα 1.2 PureTech των 110 ίππων, ενώ η δυνατότερη των 130 ίππων (όπως και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) κοστίζει από 23.300 ευρώ. Από εκεί κι έπειτα το Peugeot 308 προσφέρεται και με diesel 1.5 λτ. 130 ίππων, ενώ ακολουθούν δύο Plug-in hybrid μηχανικά σύνολα, συνδυαστικής ισχύος 180 και 225 ίππων. Αμφότερα συνδυάζουν μοτέρ βενζίνης 1.6 λτ. και αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα.

Φινετσάτο κι αιχμηρό

Πριν αναφερθούμε στην, ομολογουμένως, εντυπωσιακή σχεδίαση, θα σταθούμε αρχικά σε πράγματα που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι. Το νέο Peugeot 308 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα EMP2, η οποία διαμόρφωσε ανάλογα και τις διαστάσεις του αμαξώματος. Έτσι το νέο Peugeot 308 έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 11 εκατοστά (4.367 χλστ.) συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Επίσης είναι αρκετά πιο φαρδύ κατά 4,8 εκ. φτάνοντας τα 1.852 χλστ., ενώ μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιό του κατά 55 χλστ. στα 2.675 χλστ. Επίσης, η χαμηλότερη γραμμή οροφής έχει φέρει το ύψος του στα 1.441 χλστ., βοηθώντας παράλληλα στην επίτευξη του χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξεως του 0,28.

Σε ότι έχει να κάνει με το σχεδιασμό τώρα, το νέο Peugeot 308 διακρίνεται για την άψογη μίξη των αιχμηρών ακμών του αμαξώματος, με τις δυναμικές καμπύλες του. Ξεκινώντας από το εμπρόσθιο τμήμα, η νέα κάθετη γρίλια και το μοτίβο κυψελών εντυπωσιάζουν, συνδυαστικά μάλιστα με το νέο λογότυπο της μάρκας. Δεν ήταν λίγες οι φορές που τις μέρες της δοκιμής μας παρατηρούσαμε τους πεζούς να το κοιτούν, άλλοι με έντονη περιέργεια κι άλλοι με θαυμασμό. Συνεχίζοντας τη περιγραφή της σχεδίασης, επόμενο στοιχείο που μας κέρδισε είναι το καπό με τις έντονες νευρώσεις. Αυτό κατεβαίνει χαμηλά, σε μια προσπάθεια να σμίξει με τα έντονα LED φώτα (τεχνολογίας Matrix στις εκδόσεις GT Line), που όπως στα 208, 2008, 3008 & 5008 θυμίζουν δόντι λιονταριού. Στο προφίλ του αμαξώματος οι αρμονικές νευρώσεις ξεκινούν από την άκρη των φαναριών και καταλήγουν στις πίσω κολόνες. Στο πίσω τμήμα του Peugeot 308 συναντάμε τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα. Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της γαλλικής μάρκας ενσωματώνουν το μοτίβο των τριών νυχιών στο εσωτερικό τους κι ενώνονται μέσω μιας μαύρης φάσας. Ο αθλητικός χαρακτήρας του νέου 308 ολοκληρώνεται όμορφα από τη διακριτική αεροτομή στην οροφή, αλλά και από τον πίσω προφυλακτήρα. Στο σύνολο τους όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα αιχμηρό κι αθλητικό παρουσιαστικό, που ταιριάζει εξαιρετικά το δυναμισμό με την κομψότητα.

Σε κερδίζει και με την καμπίνα του!

Η καλαισθησία που αποκομίζεις από την εξωτερική εμφάνιση του 308, συνεχίζεται και στην καμπίνα, που ενστερνίζεται την i-cockpit λογική της μάρκας. Από την πρώτη επαφή γίνεται αντιληπτό πως η Peugeot έθεσε ως προτεραιότητα τη συνύπαρξη υψηλής τεχνολογίας, ποιότητας και άνεσης. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος στο ταμπλό, το οποίο απαρτίζεται από μαλακά υλικά στα ανώτερα τμήματα και σκληρά στα κατώτερα. Το «κόκπιτ» ενσωματώνει αρχιτεκτονική δυο επιπέδων με έντονες γωνίες, όπου πάνω συναντάμε τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού, αλλά και τη φάσα που καλύπτει το ταμπλό έως και τις πόρτες. Ακριβώς από κάτω υπάρχει η ευανάγνωστη και με γραφικά υψηλής ευκρίνειας, 10ίντση οθόνη του infotainment.

Εντυπωσιακά είναι όμως και τα πλήκτρα αφής που λειτουργούν ως συντομεύσεις του συστήματος και απογειώνουν την τεχνολογική εμπειρία του χρήστη. Υπάρχουν βέβαια και φυσικοί διακόπτες για άμεση πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του infotainment. Ο οδηγός θα κάτσει άνετα στη θέση του, θα τη ρυθμίσει ποικιλοτρόπως και έχει μπροστά του το μικρής διαμέτρου τιμόνι. Όμως και σε αυτό το Peugeot, το τιμόνι κρύβει ένα μεγάλο μέρος του πίνακα οργάνων και είναι κάτι που σίγουρα ενοχλεί. Παρά αυτό το μειονέκτημα, ο οδηγός γενικά κάθεται καλά, έχοντας σε απόσταση βολής ότι χειριστήριο χρειάζεται.

Αρκετοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές

Η ενσωμάτωση της νέας πλατφόρμας σε συνδυασμό με την αύξηση των διαστάσεων, έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να προσαρμόσουν ανάλογα και το χώρο επιβατών. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν σχετικά άνετα χάρη στο φαρδύτερο πλάτος του αμαξώματος, αλλά σίγουρα οι άνω του μέσου όρου σε ύψος θα ζοριστούν ελαφρώς. Μειονέκτημα αποτελεί ο λίγος αέρας κάτω από τα καθίσματα για τα πέλματα ενήλικων ατόμων. Για τις αποσκευές είναι διαθέσιμα 412 λτ., με το σχήμα του πορτ μπαγκάζ να είναι πλήρως αξιοποιήσιμο.

«Κουμπώνει» καλά ο 1.200άρης PureTech των 130 ίππων!

Peugeot 308 1.2 130 rear

Η γκάμα του νέου Peugeot 308 ξεκινάει με τον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, με χωρητικότητα 1.2 λτ. και ισχύ 110 και 130 ίππους. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση των 130 ίππων, με τη ροπή 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Οι χαμηλές στροφές απόδοσης της ροπής συνδράμει με τη σειρά της στην επίτευξη σβέλτων κι άνετων μετακινήσεων είτε εντός, είτε εκτός πόλης. Σε επίπεδο λειτουργίας είναι ελαστικός και ραφιναρισμένος, ενώ η ηχομόνωση δεν επιτρέπει σε ενοχλητικούς μηχανικούς θορύβους να περάσουν εντός του θαλάμου επιβατών. Συνδυαστικά με το καλής κλιμάκωσης κι αίσθησης 6άρι κιβώτιο, αναδεικνύονται περαιτέρω οι αρετές του 3κύλινδρου κινητήρα, χωρίς να υπάρχει σημαντικός αντίκτυπος στην κατανάλωση καυσίμου. Η Peugeot ανακοινώνει 5,5 λτ./100 χλμ., όμως στην πράξη φτάνει τα 7,2 λτ./100 χλμ. σε κανονικές συνθήκες οδήγησης. Αν τώρα γλυκαθείτε με το τράβηγμα του κινητήρα και το γκάζι γίνεται συχνότερα ένα με τη μοκέτα, τότε θα φλερτάρετε με τα 8 λτ./100 χλμ. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το ψηφιακό κοντέρ φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., ενώ η τελική αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Τέλος οι εκπομπές CO2 βρίσκονται στα 125 γρ./χλμ., κάτι που σημαίνει 80 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Άνετο και στριφτερό πάτημα!

Είναι ξεκάθαρο πως το νέο Peugeot 308 μπορεί να σηκώσει με ευκολία περισσότερη ισχύ από τον κινητήρα, με τη στιβαρότητα του πλαισίου να ενισχύει τη σιγουριά του οδηγού σε κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτηση κάνει πολύ καλή δουλειά, μιας και διαχειρίζεται ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου. Συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν διαθέτει πιο τονισμένα χαρακτηριστικά, στοιχείο που εκτιμάται στις στροφές. Μάλιστα για τους κατέχοντες την τέχνη του βολάν, δίνει την ευκαιρία να οδηγήσουν το 308 όπως εκείνοι επιθυμούν. Οι κλίσεις διατηρούνται σε λογικά πλαίσια και μαζί με το κοφτερό τιμόνι, επιτρέπουν την τοποθέτηση του αυτοκινήτου μέσα στην στροφή με τον τρόπο που επιθυμεί ο χειριστής του. Τα ταξίδια γίνονται απροβλημάτιστα με την κλιμάκωση του κιβωτίου να δίνει την ευκαιρία στον κινητήρα να γουργουρίζει στις 2.600 σ.α.λ. με 130 χλμ./ώρα (στο κανονικό drive mode, ενώ υπάρχει κι eco πρόγραμμα). Τα φρένα με τη σειρά τους αυξάνουν την ασφάλεια και την αυτοπεποίθηση του οδηγού, έχοντας δύναμη, αλλά και αντοχή σε παρατεταμένη χρήση!

Στο δια ταύτα!

Είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο πως το νέο Peugeot 308 θέλει και μπορεί να ταράξει τις ισορροπίες της μικρομεσαίας κατηγορίας. Διαθέτει τη φινέτσα, αλλά και τα τεχνολογικά καλούδια για να πετύχει στην εμπορική μάχη που θα δώσει, με τις τιμές του να είναι λογικές για τα όσα προσφέρει. Μπορεί τα SUV να έχουν τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, όμως αυτός ο «λέοντας» σε κάνει να γλυκοκοιτάξεις ξανά τα μικρομεσαία hatchback!

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
80
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημι-ανεξάρτητη με άξονα πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.367
Πλάτος (χλστ.)
1.852
Ύψος (χλστ.)
1.441
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.675
Βάρος (κιλά)
1.333
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
412
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
65%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.300 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store