To Micra αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και, βάσει ονόματος/αρχαιότητας, το πιο ιστορικό κεφάλαιο της Nissan. Οι Ιάπωνες το αναγνωρίζουν, εξ ου και η ανανέωση της 5ης γενιάς πέρσι που έφερε και τη σπορ έκδοση N-Sport.
Οι τιμές του φρεσκαρισμένου Micra ξεκινούν από τις 15.290 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy, με την πιο σπορτίβ N-Sport να εκκινεί από τις 17.690 ευρώ και την κορυφαία Techna από τις 18.590 ευρώ. Αυτή την περίοδο μάλιστα «τρέχει» έκπτωση 400 ευρώ, καθιστώντας την απόκτηση του ιαπωνικού σουπερμίνι ακόμα πιο προσιτή. Ο εξοπλισμός ικανοποιεί από την Energy, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, Hill Assist, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, αισθητήρες φωτός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, air condition και άλλα. Το Ν-Sport προσθέτει σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αισθητήρες φωτός και βροχής, έξυπνο κλειδί, διαφορετικές επενδύσεις, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό και πολλά ακόμα.
Διακριτικά δυναμικό
Το N-Sport κανονικά δεν δυσκολεύεσαι να το ξεχωρίσεις από τα άλλα Micra, χάρις στο μαύρο χρώμα που καλύπτει μεγαλύτερο μέρος της μάσκας, τα δυο σκέλη χαμηλά στους προφυλακτήρες, τα πλαστικά προστατευτικά στο πλάι, τους καθρέπτες και φυσικά τις ζάντες. Από όλα αυτά, μόνο οι 17άρες Βlack Perso φαίνονται στο μαύρο χρώμα της δοκιμής, με τις υπόλοιπες πινελιές να ζητούν διαφορετική απόχρωση στο αμάξωμα ώστε να δημιουργήσουν την απαραίτητη αντίθεση. Ακόμα κι έτσι, το total black παρουσιαστικό πηγαίνει αρκετά στο Micra. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πέρα από τις ζάντες, ειδοποιός διαφορά του N-Sport είναι το ανάλογο σήμα στην πίσω πόρτα.
Προσεγμένη και σπορτίβ καμπίνα
Ανεξαρτήτου εξωτερικού χρωματισμού, η εικόνα στο εσωτερικό του N-Sport δεν αφήνει περιθώρια μπερδέματος. Η alcantara που ντύνει την μπροστινήφάσα του ταμπλό μονοπωλεί τις εντυπώσεις, ανεβάζοντας αυτομάτως πολλαπλά επίπεδα το διάκοσμο του Micra. Ο συνδυασμός δέρματος-alcantara στα μπάκετ καθίσματα συνεχίζει την αναβάθμιση, με τις λευκές ραφές και τις ρίγες να δένουν υπέροχα με τις επενδύσεις.
Η νέα οθόνη των 7 ιντσών, που ήρθε με το περσινό facelift, διακρίνεται για την ευχρηστία της, προσφέροντας απρόσκοπτο έλεγχο στις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων NissanConnect. Εξίσου θετικές εντυπώσεις αφήνουν οι χώροι, που είναι πέρα από ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες, ενώ αυτός των αποσκευών τα πηγαίνει ακόμα καλύτερα. Τα 300 λίτρα συνιστούν πολύ καλή τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας, προσφέροντας παράλληλα πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και επαρκές βάθος. Λίγο μεγαλύτερο άνοιγμα, πάντως, θα το ήθελες.
Ολοκληρωμένος ο τρικύλινδρος 1.000άρης turbo
Η μεγάλη αλλαγή κατά το φρεσκάρισμα του Micra ήταν η απώλεια 8 ίππων από τον 1.0 IG-T, ελέω εναρμόνισης με τα στάνταρ Euro 6d. Με 92 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. πλέον αλλά απαράλλαχτη τη ροπή των 160 Nm, η οποία μάλιστα αποδίδεται 750 σ.α.λ. νωρίτερα (2.000-3.750 σ.α.λ.), ο 1.000άρης τούρμπο εξακολουθεί να κινεί με σπιρτάδα το Micra. H Nissan ανακοινώνει 11,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, σημειώνοντας αύξηση 0,9 δλ. συγκριτικά με πριν (10,9 δλ.), ωστόσο επί του πρακτέου πρέπει να είσαι με το χρονόμετρο ανά χείρας για να διαπιστώσεις αλλαγές.
Το Micra δεν δυσκολεύεται καθόλου να επιταχύνει, ούτε να διατηρήσει ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, αξιοποιώντας στο έπακρο τη βελτιωμένη καμπύλη ροπής. Το 5άρι χειροκίνητο είναι σωστά κλιμακωμένο και με εξαιρετική αίσθηση, «γεμίζοντας» την απόδοση του κινητήρα και κρατώντας εκεί που πρέπει τις στροφές στην εθνική (περίπου 2.700 σ.α.λ. για 130 χλμ./ώρα). Η τρικύλινδρη φύση του κινητήρα «μακιγιάρεται» από τους αντικραδασμικούς άξονες και το γρανάζωμα της μετάδοσης, περνώντας λίγο κροτάλισμα μόνο στο ρελαντί.
Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου παίζει μεγάλο ρόλο στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, που περιλάμβανε αρκετό «κυνήγι» για τις ανάγκες της φωτογράφησης, περιορίστηκε στα 6,9 λίτρα/100 χλμ. Με λίγο παραπάνω προσοχή στο δεξί πεντάλ πέφτει άνετα στα 6,4-6,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ ούτε με το δεξί πεντάλ τερματισμένο δεν θα ζητήσει παράλογα ποσά καυσίμου, διαμορφώνοντας την ένδειξη του trip λίγο πάνω από τα 8,4 λίτρα/100 χλμ. Όλα αυτά με 5 σχέσεις στο κιβώτιο. Πού να είχε και μια 6η, δηλαδή.
Σταθερά στιβαρό στο δρόμο
Ούτε το facelift, ούτε η έκδοση N-Sport άλλαξαν σε κάτι την αντιμετώπιση του Micra προς τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Δεν χρειαζόταν κιόλας, καθώς οι Ιάπωνες είχαν ήδη ένα αυτοκίνητο με πολύ καλή οδική συμπεριφορά υπό όλες τις συνθήκες.
Όπως όλα τα αδερφάκια του, έτσι και το πιο σπορ όλων διακρίνεται για την αμεσότητα του μπροστινού κάτω από καθεστώς αυξημένης γωνίας, συνεπικουρούμενο από μια επαρκώς συμμετοχική ουρά. Το Micra δεν θα πλασαριστεί μεν, αλλά δεν θα το νιώσεις κιόλας να πνίγεται από το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Υποστροφή θα εμφανιστεί μόνο αν μπεις σε καμπή νομίζοντας πως οδηγείς… GT-R, παραμένοντας σε κάθε περίπτωση πανεύκολα ελεγχόμενη. Εξάλλου έχεις και ένα αρκούντως δυνατό σύστημα πέδησης στη διάθεσή σου, με εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ, που είναι πάντα εκεί όταν το χρειαστείς.
Με φυσιολογικό στυλ οδήγησης θα εκτιμήσεις την αποτελεσματική απόσβεση των ανωμαλιών, παρά το σχετικά σφιχτό σετάρισμα της ανάρτησης. Ως είθισται σε πολλά αυτοκίνητα με ημιάκαμπτο πίσω, αναταράξεις μπορεί να περάσουν στην καμπίνα κατά το πέρασμα από διαδοχικές και συνεχείς «ανορθογραφίες» του οδοστρώματος, αλλά δίχως να γίνονται κουραστικές. Η ηχομόνωση επίσης βοηθάει σημαντικά, κρατώντας εκτός το μεγαλύτερο μέρος του θορύβου από ελαστικά και αέρα, χαρίζοντας στο Micra ένα ιδιαίτερα ευχάριστο προφίλ στο ταξίδι. Εκεί είναι που θα αναζητήσεις την προαναφερθείσα 6η σχέση, καθώς το «φόρτωμα» της 5ης σε προσπέρασμα δεν είναι αρκετό, απαιτώντας σε αρκετές περιπτώσεις κατέβασμα.
(+) Εμφάνιση, διάκοσμος εσωτερικού, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, φρένα, κινητήρας
(-) Ορατότητα προς τα πίσω, κραδασμοί στο ρελαντί