Το ΜΙΝΙ Countryman 2ης γενιάς, διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να συνεχίσει να ξεχωρίζει στην κατηγορία του, όντας μια μοδάτη επιλογή, αλλά και παράλληλα ένα ικανό οικογενειακό αυτοκίνητο με crossover χαρακτηριστικά.
Εμείς δοκιμάσαμε τη βασική έκδοση πετρελαίου, την One D, η οποία κινείται από τον 1.500άρη κινητήρα, με ισχύ 116 ίππων και 270 Nm ροπής και τιμή εκκίνησης τα 27.915 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί και με το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο, με την τιμή απόκτησης να ξεκινάει από τα 31.874 ευρώ, όντας παράλληλα και πλούσια εξοπλισμένο.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή MINI Cooper D 5d
Μοδάτο και δυναμικό παράλληλα
Το Countryman διαθέτει ένα πληθωρικό παρουσιαστικό όπου συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά του έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 202 χλστ., φτάνοντας συνολικά τα 4.299 χλστ., διάσταση που το εντάσσει στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV/Crossover. Αυξημένες διαστάσεις συγκριτικά με το παρελθόν έχουν τόσο το πλάτος, το οποίο αγγίζει πλέον τα 1.822 χλστ., με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί ελαφρώς κατά 75 χιλιοστά, νούμερα που μεταφράζονται σε αυξημένους χώρους επιβατών στη καμπίνα. Το Countryman ενστερνίζεται τη σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας, με τις καμπύλες του να κερδίζουν τις εντυπώσεις, ενώ ιδιαιτέρως εντυπωσιακά είναι τα φωτιστικά σώματα με τα LED «δαχτυλίδια» για τα φώτα ημέρας, αλλά και το μυώδες καπό. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του μοντέλου ενισχύεται από την απόσταση των 165 χλστ. από το έδαφος.
Πολυτελές, ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό
Η καμπίνα του Countryman παραμένει πιστή στα πρότυπα των ΜΙΝΙ μοντέλων, κάτι που σημαίνει ποιοτικά υλικά με άριστη συναρμογή και εξαιρετικό φινίρισμα. Επιπρόσθετα η καμπίνα είναι ευρύχωρη και θα φιλοξενήσει με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες. Πάνω στο ταμπλό, χαρακτηριστικό στοιχείο αποτελεί η μεγάλη κυκλική θέση που φιλοξενεί την οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, ενώ αντίστοιχο κυκλικό μοτίβο συναντούμε στον πίνακα οργάνων, τα χειριστήρια του κλιματισμού και το κέντρο του τιμονιού. Ιδιαίτεροι και εντυπωσιακοί στο μάτι είναι οι διακόπτες αεροπορικού τύπου χαμηλά στην κονσόλα, με τον χαρακτηριστικό κόκκινο διακόπτη για την μίζα, να τραβάει τα βλέμματα. Τέλος ο χώρος αποσκευών θα σας ικανοποιήσει σε κάθε περίπτωση, μιας και αγγίζει τα 450 λίτρα.
Διαβάστε επίσης: Νέα MINI JCW Countryman και Clubman με 306 ίππους
Κινητήρας – Κιβώτιο, ιδανικός συνδυασμός!
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το όμορφο MINI Countryman One D, κινείται από τον 3κύλινδρο 1.500άρη turbo diesel της εταιρείας με απόδοση 116 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και με την ροπή να αγγίζει τα 270 Nm από τις μόλις 1.750 σ.α.λ., επιτρέποντας στο Countyman One D να επιταχύνει δυνατά, κάθε στιγμή με όποια σχέση έχει στο κιβώτιο, χωρίς να εμφανίζει το παραμικρό κενό απόδοσης. Βέβαια υπάρχει εξαιρετική συνεργασία με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic, το οποίο φροντίζει να διατηρεί τον κινητήρα στο ωφέλιμο φάσμα στροφών, βοηθώντας παράλληλα η κατανάλωση να διατηρείται σε λογικά επίπεδα. Αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6,8 λτ./100 χλμ., χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις.
Για την ακρίβεια, το Countryman One D με το 7αρι αυτόματο κιβώτιο, για την επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 188 χλμ./ώρα. Η 3κύλινδρη υπόσταση του κινητήρα δεν αποκαλύπτεται, μιας και δεν ακούγονται ενοχλητικοί θόρυβοι, ενώ και ο ήχος κατά την πλήρη επιτάχυνση δεν ενοχλεί χάρη στην προσεγμένη ηχομόνωση. Μόνο στο χαμηλό φάσμα στροφών, ο οδηγός θα νιώσει μερικούς κραδασμούς.
Δείτε ακόμη: To νέο ηλεκτρικό MINI τραβάει Boeing 150 τόνων! (+video)
Απολαυστικό σε κάθε είδους διαδρομή
Όπως όλα τα μοντέλα της ΜΙΝΙ, έτσι και το Countryman διαθέτει απολαυστική οδική συμπεριφορά, η οποία μιλάει κατευθείαν στη καρδιά του λάτρη της οδήγησης, ακόμα κι αν μιλάμε για τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση. Όμως με την ίδια άνεση που θα το απολαύσετε σε μια φιδίσια διαδρομή, έτσι θα σας συνοδεύσει και στις καθημερινές σας διαδρομές. Βέβαια στις αστικές μετακινήσεις διαπιστώσαμε μια μικρή ραθυμία του start/stop, που δεν ξεκινούσε όσο ομαλά θα θέλαμε, ενώ και τα run flat ελαστικά μειώνουν ελαφρώς την άνεση, ειδικά αν κινείστε σε οδόστρωμα με πολλές ανωμαλίες. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με άνεση, διατηρώντας εύκολα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Παράλληλα, η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι ιδανική για ταξίδια, μιας και με μόλις 2.200 σ.α.λ., έχετε 130 χλμ./ώρα στο κοντέρ.
Αλλά εμείς εκεί που το χαρήκαμε περισσότερο ήταν σε δρόμους με στροφές, όπου εκτιμήσαμε το άμεσο τιμόνι με την μεστή πληροφόρηση, ενώ οι περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος σου εντείνουν το αίσθημα της ασφάλειας, θέλοντας να το πιέσεις ακόμα περισσότερο. Και πιστέψτε μας, πρώτα θα φτάσει ο μέσος οδηγός στο όριό του και μετά το Countryman. Από την άλλη η έλλειψη τετρακίνησης και η απόσταση από το έδαφος των 165 χλστ., θα βάλουν φραγμό σε τυχόν extreme περιπέτειες μπορεί να θέλατε να ζήσετε μαζί του.
(+) Οδική συμπεριφορά, ποιότητα, χώροι, εμφάνιση, απόδοση κινητήρα, κατανάλωση
(-) Λειτουργία start/stop, άνεση από τα run flat ελαστικά