Η Mercedes A-Class αποκτά για πρώτη φορά την ιστορία της σεντάν αμάξωμα, προσφέροντας το κάτι παραπάνω στο κοινό που αναζητούσε μια πιο προσιτή, τριών όγκων Mercedes. Μπορεί η «μπογιά» των sedan αμαξωμάτων να μην είναι τόσο δυνατή όσο στο παρελθόν, ειδικά στη μικρομεσαία κατηγορία, όμως η Mercedes με την έκδοση της A-Class Sedan, μας δηλώνει απερίφραστα πως η εν λόγω κατηγορία είναι… πολύ σκληρή για να πεθάνει!
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes A 200 7G-DCT
H Mercedes A-Class Sedan μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με την hatchback A-Class. Το μήκος του αμαξώματος είναι μεγαλύτερο κατά 130 χλστ. (4.549 χλστ. για την sedan), ωστόσο το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.729 χλστ. Βέβαια για τους λάτρεις των χώρων, το μεγάλο ατού της A-Class Sedan συγκριτικά με την hatchback έγκειται στο γεγονός πως ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος κατά 50 λίτρα, αγγίζοντας στο σύνολο τα 420 λτ.
Το νέο μοντέλο της γερμανικής μάρκας προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, σε τιμές που ξεκινούν από 27.911 ευρώ (Α 180) και από 25.200 ευρώ (Α 160 d). Η Α 180 d της δοκιμής ξεκινάει από τα 30.300 ευρώ, ενώ υπάρχουν πολλές ακόμα εκδόσεις. Μεταξύ αυτών είναι και η υβριδική Α 250 e με τον 1.33 λτ. κινητήρα και συνδυαστική ισχύ 218 ίππων.
Σχεδίαση: Όπως ορίζει η ταυτότητα της μάρκας
Με την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτό πως η sedan έκδοση της A-Class ασπάζεται την αιχμηρή σχεδιαστική εμφάνιση που γνωρίσαμε και στην hatchback. Για την ακρίβεια το εμπρόσθιο τμήμα είναι ακριβώς το ίδιο! Ξεχωρίζει το χαμηλό ρύγχος με τους λεπτούς προβολείς και το LED περίγραμμα, καθώς και η μεγάλη εξάγωνη μάσκα. Η κύρια διαφορά εστιάζεται στο πλαϊνό και το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Εκεί διακρίνουμε τον τρίτο όγκο, ο οποίος έχει προσαρμοστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε το συνολικό αποτέλεσμα να είναι αρκετά εύπεπτο. Η οροφή χαμηλώνει πολύ διακριτικά, σε μια προσπάθεια να θυμίσει λίγο από CLA, έχοντας μάλιστα και τον ίδιο εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή, που αγγίζει το 0,22.
Διαβάστε επίσης: Γεμάτη τεχνολογία η νέα Mercedes E-Class
Όμοιος κι ο εσωτερικός κόσμος
Η σχεδίαση της καµπίνας της Mercedes A-Class Sedan 180 d, ακολουθεί κατά γράμμα τη σχεδιαστική νόρμα της hatchback έκδοσης. Την παράσταση κλέβει το πάνελ που φιλοξενεί τις δυο ψηφιακές οθόνες, οι οποίες στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν αμφότερες στη μέγιστη διαθέσιμη διαγώνιο, δηλαδή στις 10,25 ίντσες έκαστη. Για την κατασκευή της καμπίνας γίνεται χρήση μαλακών και ποιοτικών υλικών,στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των θυρών, με την κονσόλα να διαθέτει πολύ καλή συναρμογή. Μοναδικό παράπονό μας, το φινίρισμα στην κονσόλα δαπέδου. Ειδικά στα πλαϊνά, όπου το «κούμπωμα» των διαφορετικών υλικών δεν είναι αυτό που µας έχει συνηθίσει η μάρκα με σήμα το αστέρι. Στην βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν τα χειριστήρια αεροπορικού τύπου και το -όχι ιδιαίτερα εύχρηστο- touchpad για το σύστημα infotainment. Βέβαια, το τελευταίο ο χρήστης μπορεί να το «δουλέψει» και μέσω της οθόνης αφής, αλλά και με φωνητικές εντολές, όπως μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο.
Σε επίπεδο χώρων τώρα, δεν θα συναντήσετε μεγάλες διαφορές από την 5θυρη έκδοση, μιας κι οι βασικές διαστάσεις, όπως το μεταξόνιο και το εξωτερικό πλάτος, παραμένουν αμετάβλητα. Η πίσω πόρτα, ανοίγει ικανοποιητικά διευκολύνοντας τους επιβάτες των πίσω θέσεων για την είσοδο κι έξοδο, ενώ δυο ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν με άνεση.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes-Benz Β 200 1.33 λτ. 163 PS
Ικανοποιεί ο 1.500άρης diesel κινητήρας
Ο κινητήρας που κινεί τη Mercedes της δοκιμής μας, είναι ο αναβαθμισμένος diesel των 1.5 λίτρων, με ισχύ 116 ίππους και 260 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται πρωτίστως για την πολιτισμένη του λειτουργία, καθώς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι επιβάτες δεν θα αντιληφθούν ενοχλητικούς θορύβους ή κραδασμούς και δονήσεις. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής συνδυαζόταν με το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Ο 1.500άρης κινητήρας πετρελαίου παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά και εκκινεί γρήγορα το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.). Επίσης, δεν «ξεμένει» από δύναμη μέχρι τις μεσαίες στροφές, επιταχύνοντας σε σβέλτους ρυθμούς και εν κινήσει το αμάξωμα των 1.455 κιλών. Σε ρυθμούς ταξιδιού η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ.), συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης. Η τελευταία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ.
Προτεραιότητα η άνεση!
Με το που θα βρεθείτε πίσω από το τιμόνι της Mercedes A-Class Sedan 180 d θα καταλάβετε ότι σκοπός των ανθρώπων της Mercedes ήταν να προσφέρουν στο χρήστη εξαιρετική άνεση. Η ανάρτηση δουλεύει πολύ καλά, φιλτράροντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (σε πολύ έντονες ανωμαλίες βέβαια ο ημιάκαμπτος δηλώνει βροντερό παρόν), περιορίζοντας παράλληλα τις κλίσεις σε δρόμο με στροφές. Ακόμα κι υπό καθεστώς έντονης πίεσης, η A-Class Sedan παραμένει ουδέτερη, ενώ το αυξημένο μήκος στο πίσω μέρος δεν θα σας προβληματίσει, όσο άτσαλα κι αν φερθείτε στο τιμόνι, το οποίο ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού. Τα φρένα προσφέρουν καλή αίσθηση και δεν πρόκειται να προβληματίσουν με την αντοχή τους.
Στάνταρ είναι και το Dynamic Select με τις ρυθμίσεις Eco, Comfort, Sport και Individual, μέσω του οποίου αλλάζουν το βάρος του τιμονιού, η απόκριση του κινητήρα και οι αλλαγές των ταχυτήτων, ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού. Γενικά, σε όποια διαδρομή κι αν αποφασίσετε να κινηθείτε, η A 180 d Sedan θα το κάνει με άνεση και ασφάλεια. Ίσως, να σας ενοχλήσει ελαφρώς ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα από την κύλιση των τροχών.
(+) Τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, κινητήρας
(-): Εργονομία touchpad, θόρυβος κύλισης