Όταν η Mercedes παρουσίασε την πρώτη γενιά της CLA, προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού στους λάτρεις της μάρκας, καθώς μπορούσαν με λογικό κόστος να αποκτήσουν ένα μικρομεσαίο τετράθυρο κουπέ μοντέλο, με ασφάλεια, πολυτέλεια κι άνεση επιπέδου Mercedes.
Δείτε ακόμα: 120 χρόνια Mercedes: Πώς πήρε το όνομά της;
Η σπορτίφ και νεανική εικόνα του 4θυρου κουπέ της Mercedes κέρδισε το αγοραστικό κοινό, ενώ τώρα στην 2η γενιά της, η σχεδιαστική ομάδα της μάρκας τονίζει ακόμα περισσότερο τα συγκεκριμένα στοιχεία που την ανέδειξαν.
Στην ελληνική αγορά, η νέα Mercedes CLA Coupe προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, με ισχύ που ξεκινά από τους 116 ίππους και φτάνει μέχρι τους 420 ίππους στην κορυφαία CLA 45 S. Οι πιο προσιτές εκδόσεις, είναι η CLA 180 με το νέο κινητήρα βενζίνης των 1.33 λτ. ισχύος 136 ίππων (από 32.250 ευρώ), ενώ η δυνατότερη CLA 200 με τον ίδιο κινητήρα, αλλά με τους 163 ίππους (το μοντέλο που δοκιμάζουμε) κοστίζει από 35.500 ευρώ.
Κινητήρας που «δένει» με το σπορ παρουσιαστικό!
Ας ξεκινήσουμε με το ζουμί της υποθέσεως που δεν είναι άλλο από το δυνατό turbo κινητήρα των 1.332 κ.εκ., με ισχύ 163 ίππων και 250 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.620 σ.α.λ. Το εν λόγω μοτέρ είναι και το πρώτο 4κύλινδρο της Mercedes με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Getrag. Με το βάρος να αγγίζει τα 1.420 κιλά, οι επιδόσεις της είναι άκρως ικανοποιητικές, αφού για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση απαιτούνται μόλις 8,2 δευτερόλεπτα, την ώρα που η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 229 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes-Benz A 180 d Sedan (+video)
Πέρα από τα απόλυτα νούμερα, το δίδυμο κινητήρας – κιβώτιο σε κερδίζουν από τα πρώτα μέτρα. Ο κινητήρας είναι εξαιρετικά ελαστικός, με δυνατό τράβηγμα, σχεδόν από το ρελαντί, δείχνοντας το καλύτερο πρόσωπό του στο μεσαίο φάσμα στροφών, με την πτώση της δύναμης του να εμφανίζεται μετά τις 5.500 σ.α.λ. Αρωγός στην όλη προσπάθεια είναι το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με την σωστή κλιμάκωση που δεν αφήνει κενά, καθώς και με την πολύ καλή λειτουργία.
Όπως προαναφέραμε ο κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του 2ου και 3ου κυλίνδρου, με κλείσιμο των βαλβίδων τους με μερικό φορτίο, μεταξύ 1.250 και 3.800 στροφών, προσφέροντας έτσι ακόμα μεγαλύτερη οικονομία. Παράλληλα, η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 2.400 σ.α.λ.), όμως μειονέκτημα αποτελεί ο αισθητός θόρυβος του μηχανικού συνόλου στις υψηλές κυρίως στροφές κατά την πλήρη επιτάχυνση. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 8,0 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε επίσης: H Mercedes X-Class που θα λατρέψουν οι ποδηλάτες!
Σπορτίφ κι ασφαλής σε κάθε διαδρομή
Με το που κλείσεις την πόρτα χωρίς πλαίσιο στην εντυπωσιακή Mercedes CLA αντιλαμβάνεσαι ότι διαθέτει την στιβαρότητα που διακρίνει τα μοντέλα της μάρκας. Η ανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού θορύβου (συμβάλλει κατά πολύ ο κορυφαίος συντελεστής οπισθέλκουσας, Cd: 23) και άριστο «πάτημα» στο δρόμο. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει σφιχτή ρύθμιση με σκοπό τις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση.
Βέβαια, σε κάποιες έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες οι αντιδράσεις είναι έντονες, αλλά αυτά θα τα ξεχάσετε όταν ξεκινήσουν οι στροφές. Εκεί τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, το σύστημα διεύθυνσης ακριβές, με τη συμπεριφορά της CLA να είναι αυστηρά ουδέτερη. Μόνο σε άκρως οριακές καταστάσεις η υπερστροφή θα δηλώσει παρούσα, αλλά το ESP θα την κατευνάσει αμέσως. Το ίδιο εντυπωσιακή όμως είναι η CLA και στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, όπου τα χιλιόμετρα «καταπίνονται» με ευκολία, όντας ευθύβολη και σταθερή ακόμα και με απαγορευμένα νούμερα στο ταχύμετρο. Στις υπηρεσίες του οδηγού είναι και το DYNAMIC SELECT, με τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα (Eco, Comfort, Sport και Individual), μέσω των οποίων μπορείτε να επιλέξετε την σκληρότητα των αναρτήσεων, το βάρος του τιμονιού, την απόκριση στο γκάζι και τις αλλαγές των ταχυτήτων.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes-Benz A 180 d Sedan (+video)
Έκδηλη η πολυτέλεια στην καμπίνα
Στο εσωτερικό ακολουθείται η σχεδιαστική φιλοσοφία που μας συστήθηκε με την A-Class. Στην καμπίνα τώρα, διακρίνονται οι οθόνες του συστήματος MBUΧ, όπου στη βασική έκδοση υπάρχουν δύο μικρές οθόνες 7 ιντσών έκαστη, ωστόσο οι προαιρετικές των 10,25 ιντσών ταιριάζουν πολύ καλύτερα και παρέχουν περισσότερες πληροφορίες. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται τα μοντέρνα αλλά όχι πολύ πρακτικά χειριστήρια αεροπορικού τύπου και πιο πίσω το (όχι πολυ εύχρηστο) touchpad για το σύστημα infotainment.
Σε κάθε περίπτωση, η εικόνα του εσωτερικού συνδυάζει ιδανικά τη σύγχρονη ψηφιακή εποχή με την πολυτέλεια μιας Mercedes, κερδίζοντας και τον πλέον απαιτητικό. Για την κατασκευή του ολόκληρου του ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά αφρώδη υλικά, με την συναρμογή να είναι πολύ καλή. Όντας ένα 4θυρο κουπέ, μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβάτες. Οι πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και ελαφρώς περισσότερο αέρα για το κεφάλι τους συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, στην οποία ακουμπούσε το κεφάλι στην οροφή. Άκρως ικανοποιητικός είναι και ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 460 λίτρα.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 7G-DCT
Εν κατακλείδι, η Mercedes CLA αποτελεί το σπορ… alter ego της A-Class, αναβαθμισμένο κατά πολύ όμως. Με την έντονα σφηνοειδή εμφάνιση, (το συγκεκριμένο γκρι σατινέ χρώμα της πάει πάρα πολύ) κλέβει τις εντυπώσεις με τον έκδηλο δυναμισμό που εκπέμπει σε κάθε εκατοστό του αμαξώματος της. Αλλά και με οδηγικά χαρακτηριστικά που αρμόζουν στο σπορ παρουσιαστικό της, η Mercedes με την CLA δείχνει πως η πολυτέλεια μπορεί να συνδυαστεί με την απόλαυση της οδήγησης!
(+) Σχεδιασμός, τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα, εικόνα εσωτερικού
(-): Τιμή, άνεση ανάρτησης, θόρυβος κινητήρα