Η Mazda βελτίωσε στα σημεία το «2άρι» με απώτερο σκοπό να το διατηρήσει φρέσκο, αλλά και για να ενισχύει τo δυναμισμό και τον fun to drive χαρακτήρα που το διακρίνει, όπως άλλωστε ισχύει και για τα υπόλοιπα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας.
Σίγουρα το Mazda2 δεν ανήκει στα πλέον εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας των μικρών, ωστόσο φροντίζει να ικανοποιεί τον υποψήφιο αγοραστή του. Βέβαια έχει μικρή γκάμα, μιας και το Mazda2 είναι διαθέσιμο μόνο με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 90 ίππων, με τρία επίπεδα εξοπλισμού. Στη βάση βρίσκεται η έκδοση Challenge με ελλείψεις στον εξοπλισμό και τιμή που ξεκινά από τα 14.946 ευρώ, αμέσως μετά ακολουθεί η έκδοση Takumi από 16.925 ευρώ, ενώ η τρίτη και κορυφαία έκδοση Takumi Plus τιμολογείται από τα 17.879 ευρώ.
Απαράλλαχτο το «κοστούμι»
Δεν χρειάζεται να περάσετε πολύ ώρα κοιτώντας το ιαπωνικό μικρό για να αντιληφθείτε ότι η σχεδίαση δεν έχει διαφοροποιηθεί τρομερά, με το Mazda2 να χαρακτηρίζεται νεανικό και σίγουρα όχι φλύαρο! Η σχεδιαστική γλώσσα «Kodo» παραμένει ως έχει, όμως για να εντοπιστούν οι διαφορές θα πρέπει να το παρατηρήσετε σε κάθε λεπτομέρεια για να εντοπίσετε τις μικρές αλλαγές που αφορούν τη μάσκα, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα φωτιστικά σώματα και τις ζάντες των 16 ιντσών στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Αν και δεν του φαίνεται, το Mazda2 ξεπερνάει τα 4 μέτρα σε μήκος (4.070 χλστ.), ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.695 και 1.515 χλστ. αντίστοιχα και το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 2.570 χλστ.
Ικανοποιεί σε όλα της η καμπίνα
Ανέκαθεν η Mazda φρόντιζε να προσφέρει αυτοκίνητα με προσεγμένη καμπίνα. Το εσωτερικό του Mazda2 κινείται σε αυτή την πεπατημένη, όντας κατασκευασμένο από στιβαρά υλικά (αν και στην πλειοψηφία τους είναι σκληρά) και με σωστή συναρμογή, αφού ακόμα και σε κακοτράχαλο οδόστρωμα δεν ακούγονται τριγμοί. Θετικά σχόλια κερδίζει το σπορ τιμόνι, καθώς επίσης κι ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, ενώ ικανοποιημένοι θα μείνετε κι από την οθόνη του infotainment, το οποίο είναι συμβατό με τα πρωτόκολλα επικοινωνίας Apple CarPlay και Android Auto. Οι εντολές στο σύστημα δίνονται από το χειριστήριο πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων όταν είστε εν κινήσει, ενώ με το Mazda 2 σταματημένο η οθόνη των 7 ιντσών ανταποκρίνεται και στην αφή! Χωροταξικά τώρα, δεν έχουμε να κάνουμε και με το πλέον ευρύχωρο της κατηγορίας. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν, αλλά αν οι πίσω είναι άνω του μέσου όρου σε ύψος, τότε θα ακούσετε παράπονα. Όπως και για το χώρο αποσκευών, μιας και τα 250 λτ. διαθέσιμου χώρου είναι λίγα.
Επιμένοντας ατμοσφαιρικά!
Η Mazda εν αντιθέσει με την τάση του κλάδου για μικρά turbo μηχανικά σύνολα, επιλέγει την ατμοσφαιρική οδό για τον κινητήρα του Mazda2, μαζί με ήπιο υβριδικό σύστημα. Αναλυτικότερα, κάτω από το καπό υπάρχει ένας 1.500άρης με ισχύ 90 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 148 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 183 χλμ./ώρα. Το mild-hybrid σύστημα τεχνολογίας i-ELOOP, αποτελείται από μια γεννήτρια/μίζα και μια μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια σε 10 δλ. και στον ίδιο χρόνο μπορεί να την αποδώσει πλήρως.
Κατά αυτόν τον τρόπο γίνεται εξοικονόμηση καυσίμου, με την κατασκευάστρια εταιρεία να ανακοινώνει μέση εργοστασιακή κατανάλωση κατά WLTP 5,3 λτ./100 χλμ. Όμως και στην πράξη το νούμερο αυτό δεν απέχει πολύ, μιας και κατά τη δοκιμή μας είδαμε 6,2 λτ./100 χλμ. στο trip computer. Βέβαια για αυτή τη χαμηλή κατανάλωση, πέρα από το ήπιο υβριδικό σύστημα, μερίδιο στην επιτυχία έχει και το (πολύ καλό σε αίσθηση) κιβώτιο ταχυτήτων με τις μακριές σχέσεις μετάδοσης. Το αρνητικό είναι ότι η 6η ταχύτητα είναι overdrive (130 χλμ./ώρα με 2.100 σ.α.λ.), που σημαίνει ότι στην παραμικρή ανηφόρα χρειάζεται κατέβασμα σε 5η ή και 4η ταχύτητα, μιας και το μοτέρ κρεμάει, λόγω έλλειψης ροπής . Κάτι που δεν συμβαίνει με τα turbo downsized μηχανικά σύνολα.
Ποιοτικό και σίγουρο πάτημα!
Αυτό που μας χαροποίησε από τα πρώτα μέτρα που διανύσαμε, είναι πως το νέο Mazda2 διατηρεί το δυναμικό χαρακτήρα που είχαμε γνωρίσει και στο παρελθόν. Μπορεί από χαμηλά να μην τραβάει όπως οι τουρμπάτοι ανταγωνιστές του, όμως ψηλά με 3η-4η ταχύτητα έχει ψυχή και μάλιστα μπόλικη, ανεβάζοντας πρόθυμα το δείκτη του ταχυμέτρου. Η εθνική οδός δεν θα το προβληματίσει ιδιαίτερα, αν και όπως αναφέραμε σε ανηφορικά τμήματα θα χρειαστεί κατεβάσματα ταχυτήτων για να διατηρήσει το ρυθμό του.
Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως κι η ηχομόνωση. Η ανάρτηση κάνει καλή δουλειά και στις καμπές, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη πρόσφυση, διατηρώντας τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά επίπεδα. Σημαντική δουλειά κάνει και το σύστημα G-Vectoring Plus, που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη πρόσφυση, συμβάλλοντας στην ελεγχόμενη συμπεριφορά ακόμα και στο όριο, φρενάροντας ελαφρώς τους εξωτερικούς τροχούς μετά από στροφή. Από πλευράς άνεσης είναι σχετικά σφιχτό και όσοι δίνουν έμφαση στην άνεση, ίσως να ενοχληθούν.
Μια αξιόλογη πρόταση!
Μπορεί στο άκουσμα ατμοσφαιρικός κινητήρας πολλοί να μειδιάσετε, όμως είναι αδιαπραγμάτευτο πως η Mazda τα έχει καταφέρει καλά! Το Mazda 2 απευθύνεται σε όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα μικρό μοντέλο σπορτίφ, αξιόπιστο, και σίγουρα με ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Αν διέθετε και περισσότερες επιλογές κινητήρα, τότε σίγουρα θα είχε ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον.
(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
(-) Χώροι επιβατών και αποσκευών, τιμή, γκάμα κινητήρων, πολύ μακριά 6η ταχύτητα