Δοκιμή Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS 48V Hybrid

H Kia έχει κάνει άλματα προόδου σε όλα τα επίπεδα, παρουσιάζοντας μοντέλα που εντυπωσιάζουν με τα γενικότερα χαρακτηριστικά τους και τοποθετούνται στην κορυφή της κατηγορίας τους. Ένα από αυτά είναι και το νέο Sportage, που βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στη χώρα μας και διατίθεται με μια ευρεία γκάμα εξηλεκτρισμένων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου και με διάφορα συστήματα μετάδοσης και κίνησης.

Στη βάση τοποθετείται το αυτοκίνητο της δοκιμής, με τον 1.600άρη turbo κινητήρα των 150 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 30.490 ευρώ με φουλ στάνταρ εξοπλισμό στην πρώτη έκδοση Dynamic, όμως όσοι θέλουν ακόμα περισσότερα θα καλυφθούν πλήρως από το δεύτερο Titanium (33.790 ευρώ). Το συγκεκριμένο διαθέτει επιπλέον το διαισθητικό χειριστήριο στο ταμπλό, πλήκτρο Start, αισθητήρες παρκαρίσματος, τις ψηφιακές οθόνες των 12,3 ιντσών, πλοήγηση και 18άρες ζάντες αλουμινίου (αντί 17 ιντσών). Πιο πάνω βρίσκεται το πιο σπορτίφ GT-Line στις 36.790 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT κοστίζει από 32.090 ευρώ και το 4WD από 35.790 ευρώ (Titanium).

Εντυπωσιακός σχεδιασμός

Το πρώτο στοιχείο που τραβά αμέσως το ενδιαφέρον στο νέο Sportage, είναι ο πολύ δυναμικός και ξεχωριστός του σχεδιασμός, μέσω της νέας τεχνοτροπίας «Opposites Unite» (τα ετερώνυμα έλκονται). Σε συνδυασμό με τις τονισμένες του διαστάσεις (μήκος 4.515 χλστ.), το μικρομεσαίο SUV της Kia έχει μια επιβλητική παρουσία στο δρόμο και δεν περνάει απαρατήρητο. Από μπροστά, σημεία αναφοράς αποτελούν τα χαρακτηριστικά φώτα LED ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ, που περιβάλλουν τα φλας και τους προβολείς, η μεγάλη εισαγωγή αέρα και η νέα μάσκα «Digital Tiger Face». Καλλίγραμμες είναι και οι πλευρικές του επιφάνειες με τα ανάγλυφα πάνελ. Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα πολυγωνικά φωτιστικά σώματα και η ακμή που σχηματίζεται στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Εσωτερικό: Αρτιότητα σε όλους τους τομείς

Η τεράστια αναβάθμιση είναι παρούσα και στο εσωτερικό του νέου Sportage, όπου έχει βελτιωθεί παντού και δεν του λείπει απολύτως τίποτα. Το πρώτο στοιχείο που τραβά τα βλέμματα είναι το Integrated Curved Display που ενσωματώνει σε μία ενιαία διάταξη τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 12,3 ιντσών. Περιλαμβάνεται ακόμα εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και το σύστημα τηλεματικής Kia Connect με προηγμένες δυνατότητες ελέγχου των λειτουργιών του οχήματος εξ αποστάσεων μέσω smartphone (από την έκδοση Titanium και άνω). Τεχνολογικό highlight αποτελεί και το διαισθητικό χειριστήριο δύο λειτουργιών στην κεντρική κονσόλα. Μέσω αυτού ο οδηγός μπορεί να ελέγξει από τα πολύ άμεσα χειριστήρια αφής το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης ή τον κλιματισμό, με ένα μόνο άγγιγμα και στο ίδιο πάνελ. Βέβαια, όλη αυτή η ψηφιακότητα χρειάζεται εξοικείωση για όσους δεν είναι μαθημένοι και έχουν στην κατοχή τους ένα παλαιότερο αυτοκίνητο με αναλογικά συστήματα και κουμπιά.

Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα κατασκευής, με premium εκφάνσεις να διέπουν και τα υλικά, που απαρτίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από μαλακές επιφάνειες με ραφές. Πολύ λίγα τμήματα δεν έχουν το συγκεκριμένο προνόμιο, αλλά και αυτά είναι προσεγμένα και με γεροδεμένη συναρμογή. Όσον αφορά τους χώρους, έως 5 άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς να κάνουν καμία παραχώρηση. Όλοι έχουν στη διάθεσή τους άπλα τόσο για τα πόδια και το κεφάλι, όσο και τους ώμους. Μεγάλο είναι με τη σειρά του και το πορτμπαγκάζ των 562 λτ., που φτάνει έως τα 1.751 λτ. με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Με σθένος ο 1.600άρης κινητήρας των 150 ίππων

Οι όποιοι ενδοιασμοί μπορεί να έχει κανείς σχετικά με την απόδοση του αρχικού κινητήρα των 150 ίππων, αμέσως «σβήνονται» από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης. Το 1.600άρι turbo 4κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο μαζί με τη συνδρομή των 17 ίππων από τον ηλεκτροκινητήρα του 48V υβριδικού συστήματος δεν στερείται ποτέ ισχύος, επωφελούμενο και από τη ροπή των 250 Nm, που αποδίδονται από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Σε συνδυασμό και με το σωστής κλιμάκωσης (και εύχρηστο) χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το «150άρι» Sportage κινείται σβέλτα σε όλες τις συνθήκες. Σε αστικό περιβάλλον το μοτέρ εμφανίζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, ενώ όταν ζητηθεί περισσότερη επιτάχυνση είναι πρόθυμο και ανεβάζει γρήγορα ρυθμούς. Στις περισσότερες περιπτώσεις το Normal Mode είναι το καταλληλότερο, αφού στο Eco μειώνεται το τράβηγμα και στο Sport η απόκριση είναι καλύτερη και πιο κατάλληλη για όσους θέλουν φουλ ισχύ σε μια διαδρομή τύπου επαρχιακής ορεινής.

Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί «ξεκούραστα» ταχύτητες ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.600 σ.α.λ.) και το μοτέρ θα το ακούσουν οι επιβάτες, μόνο όταν φτάσει σε υψηλές στροφές. Η Kia ανακοινώνει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 189 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 από 147 γρ./χλμ. Όσο για την κατανάλωση, αυτή στη δοκιμή βρέθηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο λογικό για τα δεδομένα του αυτοκινήτου.

Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο

Ο αποδοτικός κινητήρας συνδυάζεται με ένα πολύ καλά «στημένο» στο δρόμο αυτοκίνητο, όπου ισορροπείται κατάλληλα η άνεση με το κράτημα και ο οδηγός απολαμβάνει ηρεμία αλλά και ασφάλεια, όταν ανεβάσει τέμπο. Το νέο Sportage είναι τόσο στιβαρό και καλορυθμισμένο από πλευράς ανάρτησης και μόνωσης, που κρύβει χιλιόμετρα και τα 130 χλμ./ώρα για παράδειγμα μοιάζουν πολύ λιγότερα. Γεγονός που συνδράμει και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η ισοπεδωτική πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση, που δεν αφήνει να περάσουν στο εσωτερικό ανωμαλίες και παρασιτικοί θόρυβοι.

Πέρα από ταξιδιάρικο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, το Sportage δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη του να το πιέσει και στις στροφές, όπου διακρίνεται για την ομοιογένεια και την ηπιότητα των αντιδράσεων. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η πρόσφυση των τροχών μπόλικη. Μόνο κάποιοι πιθανώς να θελήσουν περισσότερο βάρος από το τιμόνι, όταν οδηγούν σε πιεσμένους ρυθμούς, αν και αυτό ένας μέσος οδηγός το πιθανότερο είναι να μην το αναζητήσει.

(+) Σχεδίαση μέσα-έξω, εξοπλισμός, ποιότητα υλικών και high tech εικόνα στο εσωτερικό, επιδόσεις, άνεση, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά
(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
189
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
6,5-6,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
147-154
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,9-107,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 320x30 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 300x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.515
Πλάτος (χλστ.)
1.865
Ύψος (χλστ.)
1.645
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.561
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
562
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
72%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
30.490 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store