Πριν από 13 χρόνια, το 2006 με το λανσάρισμα του πρώτης γενιάς Ceed, η Kia άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της και έδειξε ότι μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια ηχηρά ονόματα ευρωπαϊκών και ιαπωνικών εταιρειών. Με την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς Ceed το 2012 έγινε ακόμα πιο ανταγωνιστική, ενώ το 2018 με το νέο Ceed έκανε πολλά ακόμα βήματα προόδου, εμφανίζοντας πληρότητα σε κάθε επίπεδο. Παράλληλα, διεύρυνε την γκάμα του και παρουσίασε για πρώτη φορά νέα αμαξώματα -εκτός του κλασικού 5θυρου και του πιο πρακτικού στέισον βάγκον (Sportswagon), όπως είναι το εντυπωσιακό σε εμφάνιση ProCeed της δοκιμής, αλλά και το crossover XCeed με το διαφορετικό σχεδιασμό.
Δείτε ακόμη: Νέο Kia XCeed: Επιδόσεις και πότε έρχεται
Το νέο ProCeed δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το προγενέστερο 3θυρο pro_cee’d και είναι το πρώτο μικρομεσαίο shooting brake της Κορεατικής φίρμας. Διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση GT Line με το σπορ πακέτο και τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό, με τους κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ. T-GDI 120 hp, 1.4 T-GDI 140 HP και τον πετρελαίου 1.6 CRDi 136 hp. Οι τιμές του ξεκινούν από 22.190, 24.690 και 27.700 ευρώ αντίστοιχα, ενώ στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το ProCeed 1.6 T-GDI 204 hp GT, στην τιμή των 28.700 ευρώ.
Γυρίζει κεφάλια στο πέρασμά του
Το Kia ProCeed καταφέρνει να τραβάει πολύ τα βλέμματα οδηγών και πεζών, χωρίς να είναι κάποιο αυτοκίνητο σπορ ή πολυτελείας, ενώ δεν έλειψαν και οι ερωτήσεις για τον κινητήρα του, την τιμή του και τα χαρακτηριστικά του. Ο θαυμασμός, ο εντυπωσιασμός και η περιέργεια ήταν έκδηλη στα μάτια πολλών, ειδικά κοιτώντας το από το πλάι και κυρίως πίσω. Μπροστά είναι παρόμοιο με το 5θυρο Ceed, όμως από εκεί και πέρα είναι ένα άλλο αυτοκίνητο.
Τα πλαϊνά του μέρη χαρακτηρίζονται από το έντονο τόξο που σχηματίζεται από το εμπρός παρμπρίζ έως το τελείωμα του πίσω καπό. Πολύ μυώδες είναι το πίσω άκρο με τα ενιαία LED φωτιστικά σώματα που ενώνονται από άκρη σε άκρη και κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο πλατύ, κυρίως το βράδυ όπου ξεχωρίζουν οι κόκκινες λωρίδες. Το shooting brake αμάξωμα του νέου ProCeed με μήκος 4.605 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.422 χλστ. και μεταξόνιο 2.650 χλστ., είναι πιο μακρύ κατά 5 χλστ. από το Sportswagon και πιο χαμηλό κατά 43 χλστ. Τη δυναμική του εικόνα τονίζουν με την σειρά τους οι σπορ προφυλακτήρες, τα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών.
Άρτιο σε κάθε επίπεδο το εσωτερικό
Περνώντας στο θάλαμο των επιβατών του Kia ProCeed, η εικόνα που αντικρίζει κανείς είναι αυτή ενός ποιοτικού, σύγχρονου και προσεγμένου σε κάθε λεπτομέρεια αυτοκινήτου. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό και το μεγαλύτερο μέρος των εμπρός θυρών είναι μαλακά με ευχάριστη υφή, ενώ οι ραφές στο ταμπλό του χαρίζουν μια νότα πολυτέλειας. Πολύ προσεγμένη είναι με την σειρά της η συναρμογή μεταξύ των επιφανειών και ο σπορτίφ διάκοσμος, τον οποίο τονίζουν το flat bottomed τιμόνι, τα πεντάλ αλουμινίου, τα διακοσμητικά σε σατινέ χρώμιο και τα εμπρός καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη και το λογότυπο GT Line στις πλάτες. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, θα νιώσει αναπαυτικά στο κάθισμα και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών, μέσω της οποίας ελέγχεται το σύστημα πολυμέσων και διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Sportage 1.6D 136PS AWD
Στο πίσω μέρος της καμπίνας, οι φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους αρκετό πλάτος και αέρα για τα πόδια, ενώ μόνο οι ψηλοί οδηγοί έχουν οριακό αέρα για το κεφάλι. Μειονέκτημα αποτελεί η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω της έντονης κλίσης του παρμπρίζ. Όσο για τις αποσκευές υπάρχει ένα πολύ μεγάλος χώρος 594 λίτρων με τετραγωνισμένο σχήμα και πρακτικές λύσεις (ράγες, θήκες κάτω από το δάπεδο και κάθισμα με αναδίπλωση 40:20:40).
Απόλυτα ταιριαστός ο 1.4 T-GDI 140 PS κινητήρας
Ο 1.400άρης turbo κινητήρας με απόδοση 140 ίππους και 242 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 3.200 σ.α.λ. παίρνει εύσημα και κάτω από το καπό του Kia ProCeed. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο με πολιτισμένη λειτουργία, σβέλτες επιδόσεις και με λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Ο 1.4 T-GDI διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές έως τις υψηλές, που σημαίνει ότι ο οδηγός έχει ανά πάσα ώρα και στιγμή διαθέσιμη ισχύ. Παράλληλα επιταχύνει γραμμικά, χωρίς να «λαχανιάζει» ψηλά και προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Ο συνδυασμός του με το σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο είναι κατάλληλος, τόσο για τις αστικές μετακινήσεις, όσο και για τα ταξίδια (130 με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.) Η κατανάλωση βρέθηκε στα 7,9 λτ./100 χλμ. και με περιθώρια να πέσει και άλλο.
Πολύ καλά χαρακτηριστικά και στο δρόμο
Τα Kia ProCeed κερδίζει αμέσως τον οδηγό του και με την οδική του συμπεριφορά, αφού είναι πολύ σταθερό σε κάθε διαδρομή και όσο πρέπει σφιχτό, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του, οι οποίοι θα κάνουν άνετα ταξίδια. Στην έκδοση GT Line που πωλείται το ProCeed, οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις είναι πιο χαμηλές κατά 10 χιλιοστά, τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και οι αντιστρεπτικές δοκοί διαθέτουν διαφορετικές ρυθμίσεις, ενώ έχουν γίνει αλλαγές και στο τιμόνι με τις 2,44 στροφές από άκρη σε άκρη.
Στις ευθείες το αυτοκίνητο «μαζεύει» με μεγάλη άνεση χιλιόμετρα, δίχως οι επιβάτες να τα αντιλαμβάνονται και να ενοχλούνται από εξωγενείς θορύβους. Το τιμόνι έχει το απαραίτητο σφίξιμο γύρω από τη θέση της ευθείας και στις στροφές, όπου είναι όσο πρέπει βαρύ, άμεσο και προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, τις πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις και τα αποτελεσματικά φρένα.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 hp
+ Ξεχωριστή σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, χώροι, ποιότητα, εξοπλισμός, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
– Ορατότητα προς τα πίσω