Δοκιμή Jeep Avenger EV 156 hp

Με το λανσάρισμα του νέου Avenger, η Jeep επεκτείνει την γκάμα της προς τα κάτω, ενώ εισέρχεται για πρώτη φορά στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση. To «Car Of The Year 2023» ξεκίνησε να παράγεται στις 31.01.2023 στο εργοστάσιο Tychy της Πολωνίας και έχει ήδη κάνει ένα πάρα πολύ δυναμικό ξεκίνημα, αφού σε μικρό χρονικό διάστημα ξεπέρασε τις 20.000 παραγγελίες.

Να σημειωθεί ότι σε άλλες χώρες της Ευρώπης (π.χ. Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία) διατίθεται και με τον 1.200άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων, όμως από τον Φεβρουάριο του 2024 θα αποσυρθεί. Τον Ιανουάριο του 2024 θα λανσαριστεί Avenger Hybrid με κινητήρα βενζίνης και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Επίσης, στα τέλη του 2024 θα προστεθεί στην γκάμα του το κορυφαίο plug-in hybrid Avenger 4xe, υιοθετώντας στοιχεία από το Avenger 4×4 Concept. Στην Ελλάδα προσφέρεται μόνο το Avenger EV, σε τιμές που ξεκινούν από 38.700 ευρώ ή από 29.700 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιδότησης (8.000 ευρώ) και επιπλέον 1.000 ευρώ επιδότηση για απόσυρση παλαιού οχήματος. Ο στάνταρ εξοπλισμός του Avenger Longitude είναι πλήρης σε όλα τα επίπεδα, ωστόσο όσοι θέλουν ακόμα περισσότερα υπάρχουν οι άλλες δύο εκδόσεις Altitude και Summit (δείτε εδώ τιμές/εξοπλισμούς).

Σχεδίαση που κλέβει τις εντυπώσεις

Το πρώτο στοιχείο που αποσπά αμέσως θετικές κριτικές και μαγνητίζει τα βλέμματα, δεν είναι άλλο από τον πολύ ελκυστικό σχεδιασμό του Avenger. Με μήκος 4.084 χιλιοστά είναι το πιο μικρό B-SUV της αγοράς και συγκριτικά με το Renegade των 4.236 χιλιοστών είναι πιο κοντό κατά 152 χιλιοστά. Μπροστά, η παραδοσιακή μάσκα με τις 7 γρίλιες έχει μια πιο οριζόντια και εντελώς κλειστή διάταξη, προστατεύοντας παράλληλα τα φωτιστικά σώματα γιατί τα φιλοξενεί στο εσωτερικό της. Τα τραπεζοειδή φτερά -επίσης σήμα κατατεθέν των Jeep- επιτρέπουν τη μέγιστη ελευθερία άρθρωσης στην ανάρτηση, αφού προορίζεται και για εκτός δρόμου. Σε αυτό συμβάλλουν η κορυφαία για την κατηγορία απόσταση από το έδαφος των 200 χιλιοστών, μαζί με τις γωνίες εισόδου/αναχώρησης/ράμπας των 20/32/20 μοιρών αντίστοιχα. Στο πίσω μέρος του Avenger συναντάμε φωτιστικά σώματα σε διάταξη «X», που εμπνέονται από τα κλασσικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου του Willys. Τα πλαστικά τμήματα περιμετρικά του αμαξώματος προστατεύουν από τα μικροχτυπήματα, ενώ οι ποδιές είναι από υλικό με ενσωματωμένη τη χρωστική ουσία, έτσι ώστε να μη φεύγει χρώμα αν γρατσουνιστούν.

Μοντέρνο εσωτερικό με επαρκείς χώρους

Ο θάλαμος των επιβατών του Jeep Avenger διακρίνεται αμέσως για τις καθαρές, ίσιες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες, οι οποίες συνθέτουν ένα μινιμάλ στιλ. Η οριζόντια διάταξη του ταμπλό περιλαμβάνει τους αεραγωγούς, τον κρυφό φωτισμό, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ή 10,25 ιντσών (αναλόγως έκδοσης) και την εύχρηστη στάνταρ οθόνη αφής των 10,25 ιντσών του Uconnect με τις πολλές εφαρμογές και συνδέσεις. Στο μεσαίο τμήμα υπάρχει μια μακρόστενη εσοχή για μικροπράγματα και πιο κάτω τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Στη βάση της κονσόλας είναι τοποθετημένα τα (όχι πολύ πρακτικά) κουμπιά για την επιλογή της κίνησης (P/R/N/D/B) και ακριβώς παρακάτω ένας αποθηκευτικός χώρος με μαγνητικό αναδιπλούμενο κάλυμμα. Αυτό στην όψη είναι όμορφο, όμως στην πράξη δεν βολεύει ιδιαίτερα και θα προτιμούσαμε συρόμενο κάλυμμα. Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί παντού ξεχωρίζουν περισσότερο για τη γεροδεμένη τους συναρμογή. Ευχάριστη νότα αποτελούν η φάσα στο ταμπλό σε διάφορους χρωματισμούς και τα ασημί ένθετα, που «σπάνε» τον σκουρόχρωμο διάκοσμο.

Σχετικά με τους χώρους, οι εμπρός επιβάτες να μετακινηθούν άνετα και ο οδηγός θα βρει αμέσως την κατάλληλη θέση. Στο πίσω μέρος της καμπίνας ο αέρας για τα κεφάλια είναι αρκετός, ενώ για τα γόνατα επαρκεί για άτομα με ύψος γύρω στα 1,75 μ. Εάν κάτσουν λίγο πιο ψηλοί εμπρός – πίσω, τότε τα πόδια των πίσω φιλοξενούμενων θα ακουμπήσουν στις πλάτες των εμπρός θέσεων. Από την άλλη πλευρά ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων είναι αρκετός και πρακτικός, χάρις στο μεγάλο άνοιγμα και τα επίπεδα πλευρικά του τοιχώματα με την υφασμάτινη επένδυση, αντί πλαστικού ως συνήθως.

Επιτυχημένος συνδυασμός απόδοσης – αυτονομίας

Το Jeep Avenger κινείται από ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και 260 Nm ροπής, που έχει αρχίσει και τοποθετείται και σε άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis. Λειτουργεί στα 400 Volt και τροφοδοτείται από μια νέα μπαταρία 54kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 51kWh), που κατασκευάζεται από τη Stellantis στο εργοστάσιο του Tychy και αποτελείται από 17 κυψέλες και συνολικά 102 στοιχεία. Η μπαταρία τοποθετείται κάτω από τα εμπρός και πίσω καθίσματα για καλύτερη κατανομή βάρους, απέχει από το έδαφος 223 χιλιοστά και προστατεύεται από ειδικές ποδιές. Σχετικά με τη φόρτιση, σε AC 11kW απαιτούνται 5 ώρες και 30 λεπτά για το 0-100%, αν και κανένας δεν πρόκειται να αφήσει την μπαταρία να μηδενίσει. Σε φορτιστή 100kW, μόλις 24 λεπτά αρκούν για το 20%-80%. Επίσης, η στάνταρ αντλία θερμότητας αυξάνει την αυτονομία έως και 10% σε συνθήκες με ακραίες θερμοκρασίες (ζέστη ή κρύο).

Στην πράξη, η αυτονομία σε αστικές κυρίως συνθήκες, με τον κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα (η δοκιμή έγινε τις μέρες του καύσωνα) και με το πρόγραμμα Normal, είναι ελάχιστα πιο κάτω από τα 400 χιλιόμετρα. Με την επιλογή Eco και «B» για πιο έντονη αναγεννητική πέδηση η αυτονομία αυξάνεται και το αντίστροφο ισχύει με το Sport. Ανάλογα το πρόγραμμα που επιλέγεται μέσω του διακόπτη «Drive Mode», διαμορφώνεται  η ισχύς. Η μέγιστη δύναμη των 156 ίππων και 260 Nm αποδίδεται με το Sport, στο Normal πέφτει στους 109 PS και 220 Nm, ενώ στο Eco φτάνει τους 82 PS και 180 Nm, συν του ότι περιορίζεται η απόδοση του κλιματισμού. Στην πόλη, ο οδηγός δεν χρειάζεται περισσότερη δύναμη και επιταχύνσεις από αυτές που προσφέρονται με το Normal, ενώ υπό συνθήκες μπορεί να εκμεταλλευτεί το Eco μαζί με το «B» για να βγάλει πιο πολλά χιλιόμετρα. Με το Sport, το Avenger γίνεται σαφώς πιο δυνατό και γρήγορο, επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα. Σχετικά με την κατανάλωση, υπό νορμάλ συνθήκες είναι εφικτή μια τιμή των 15,5 kWh/100 χλμ. Με τη χρήση κλιματισμού και λίγο πιο γρήγορους ρυθμούς ξεπερνά τις 18 kWh/100 χλμ.

Πολύ ευχάριστο στην οδήγηση

Το Jeep Avenger ενσωματώνει τα πιο καινούρια στοιχεία και τεχνολογίες του ομίλου Stellantis σε αυτή την κατηγορία. Βασίζεται σε μια ειδικά τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας e-CMP2, με το 60% των στοιχείων της να είναι αποκλειστικά για το μοντέλο της Jeep. Συν τον καινούργιο ηλεκτροκινητήρα και τη νέα μπαταρία που αναφέραμε παραπάνω. Αμέσως το μικρότερο Jeep κερδίζει τον οδηγό του γιατί είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς, το ελαφρύ και άμεσο τιμόνι του κόβει αρκετά (11,07 μ. κύκλος στροφής) και το μικρό του μήκος διευκολύνει στο παρκάρισμα. Με την επιλογή Normal η απόκριση στο γκάζι είναι προοδευτική και δεν υφίσταται η απότομη (και ανώφελη) για την πόλη, επιτάχυνση. Το μόνο που ξενίζει αρχικά και χρειάζεται να το συνηθίσει ο οδηγός είναι η μέτρια αίσθηση από το πεντάλ των φρένων, καθώς αργεί να πιάσει. Η κατάσταση βελτιώνεται με την επιλογή «B», γιατί η επιβράδυνση είναι πιο έντονη με το που αφήσει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού. Η στιβαρότητα του πλαισίου (λόγω και των ενισχύσεων για τις μπαταρίες) γίνεται αμέσως αισθητή και από τον τρόπο που περνά το αυτοκίνητο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Οι αναρτήσεις του έχουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση, όμως φιλτράρουν με αποτελεσματικό τρόπο μπαλώματα και λακκούβες. Μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας θα αντιδράσει ξερά. Ταυτόχρονα η πολύ ποιοτική κύλιση και η απουσία θορύβων και δονήσεων λόγω ηλεκτροκινητήρα, ενισχύουν περεταίρω την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες του Avenger.

Πολύ ασφαλές παρουσιάζεται και εκτός αστικού περιβάλλοντος, αφού σε πιο γρήγορες ταχύτητες αυτοκινητόδρομων πατάει με σιγουριά. Το ίδιο ισχύει και για τις διαδρομές με στροφές, όπου το γενικότερο «στήσιμό» του διαχειρίζεται σωστά τα 1.536 κιλά βάρους και το αυξημένο ύψος. Οι κλίσεις που εμφανίζει είναι περιορισμένες και η συμπεριφορά του πάντα προβλέψιμη και ελεγχόμενη, ακόμα και υπό πίεση ή άτσαλους χειρισμούς. Θα ανοίξει την τροχιά του μόνο όταν ο οδηγός υπερβάλλει ή η άσφαλτος γλιστράει. Και πάλι όμως τα ηλεκτρονικά συστήματα θα το επαναφέρουν στον ίσιο δρόμο. Εκτός ασφάλτου τώρα, τα συστήματα Selec-Terrain (με τις επιλογές Sand, Mud, Snow) και Hill Descent Control βοηθούν στη διαχείριση της πρόσφυσης και του οχήματος ανάλογα το πού πατάει και σε έντονες κατωφέρειες. Τετρακίνητο δεν είναι, ούτε έχει χωμάτινα ελαστικά, όμως μπορεί να περάσει σημεία που απλά χάτσμπακ ή SUV χωρίς τα εν λόγω συστήματα δεν θα τα κατάφερναν.

Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, στιβαρότητα, ευελιξία, αυτονομία, στάνταρ εξοπλισμός

Σκληρά πλαστικά, αέρας για τα πόδια πίσω, αίσθηση πεντάλ φρένων

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
156
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
260
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
150
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
15,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.084
Πλάτος (χλστ.)
1.776
Ύψος (χλστ.)
1.528
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.562
Βάρος (κιλά)
1.536
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
355
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
38.700 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store