Δοκιμή νέο Hyundai Kona Electric 64 kWh 204 PS

H Hyundai εισήλθε το 2017 στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV με το Kona, ενώ το 2018 πρωτοπόρησε με το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού SUV παγκοσμίως, του Kona Electric. Το 2021 ανανεώθηκε μαζί με όλη την υπόλοιπη γκάμα του, αποκτώντας σχεδιαστικές και τεχνολογικές αναβαθμίσεις.

Το Kona Electric συνεχίζει να διατίθεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων και μπαταριών. Στη βάση βρίσκεται το μοντέλο των 136 ίππων με μπαταρία 39 kWh (μεικτή αυτονομία 305 χλμ.), σε τιμές που ξεκινούν από 27.967 ευρώ (με την κρατική επιδότηση και την έκπτωση από τη Hyundai). Πιο πάνω τοποθετείται το ισχυρότερο μοντέλο της δοκιμής, με τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων και την μπαταρία των 64 kWh (484 χλμ. αυτονομία) σε τιμές από 33.474 ευρώ. Να σημειωθεί ότι συνοδεύεται με 5ετή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων συν 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. (όποιο συμβεί πρώτο) για την μπαταρία.

Πιο μοντέρνα εμφάνιση εξωτερικά

Το ανανεωμένο Hyundai Kona Electric διακρίνεται αμέσως από το ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα του αμαξώματός του, με το αυξημένο κατά 25 χλστ. μήκος (4.205 χλστ.). Το μπροστινό του μέρος χαρακτηρίζεται από την κλειστού τύπου μάσκα με το ενσωματωμένο κάλυμμα για την υποδοχή φόρτισης, τα ψηλά τοποθετημένα λεπτά φώτα ημέρας και τα τριγωνικά μεσαία και μεγάλα φώτα χαμηλότερα. Στα πλαϊνά του τμήματα όλες οι επιφάνειες είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ νέου σχεδιασμού είναι και οι ζάντες αλουμινίου. Πίσω, ο νέος προφυλακτήρας μαζί με τα καινούργια LED φώτα, χαρίζουν στο ηλεκτρικό SUV μια πιο κομψή εμφάνιση.

Εκσυγχρονισμένο και στιβαρό εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών το Kona Electric facelift, η πιο κύρια αλλαγή εντοπίζεται στην προσθήκη ενός νέου ψηφιακού οργάνων 10,25 ιντσών (7 ιντσών πριν). Τα γραφικά είναι παρόμοια με των συμβατικών εκδόσεων, όμως στη θέση του στροφόμετρου υπάρχει ένδειξη όπου προβάλλονται πληροφορίες του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν και τις νέες υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα.

Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (8 ιντσών στην πρώτη έκδοση) με τις πολλές πληροφορίες -μεταξύ άλλων για τη φόρτιση της μπαταρίας και την αυτονομία- και διάφορες εφαρμογές. Ο χειρισμός του μενού είναι εύκολος, με σύγχρονα και ευανάγνωστα γραφικά. Στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένα τα shift-by-wire πλήκτρα εντολών οδήγησης για την κίνηση (Drive), την όπισθεν, τη νεκρά και το parking. Πιο πίσω έχει ενσωματωθεί το ηλεκτρικό χειρόφρενο και κατόπιν το μπουτόν του Drive Mode (Eco, Comfort και Sport).

Από πλευράς κατασκευής τα σκληρά πλαστικά (πλην του μαλακού υλικού μπροστά από το συνοδηγό) είναι πολύ στιβαρά συναρμολογημένα και συμπαγή. Στον τομέα των χώρων, το Kona Electric είναι σε θέση να μεταφέρει τέσσερα άτομα χωρίς παραχωρήσεις. To ρηχό πορτ μπαγκάζ βρίσκεται στα 332 λίτρα, έναντι 361 λτ. τα 48V Hybrid και 374 λτ. το Full Hybrid και τα αμιγώς βενζίνης.

Μεγάλη αυτονομία και ταχύτατες – αθόρυβες επιταχύνσεις

To Hyundai Kona Electric της δοκιμής με τον κινητήρα μόνιμου μαγνήτη των 204 ίππων και την μπαταρία των 64 kWh, συνδυάζει μεγάλη αυτονομία με ταχύτατες επιδόσεις. Σύμφωνα με τη Hyundai φτάνει τα 484 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες ή τα 660 χιλιόμετρα στην πόλη. Στην πράξη κυμαίνεται στα περίπου 460 χιλιόμετρα, τα οποία σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις είναι περισσότερα, που σημαίνει ότι φτάνουν και περισσεύουν για μια εβδομάδα δίχως να χρειαστεί φόρτιση. Η εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι στις 14,7 kWh/100 χλμ., με την πραγματική να είναι πολύ κοντά σε αυτό το νούμερο.

Εκτός από το ότι «καίει» λίγο ρεύμα, το Kona Electric εξασφαλίζει και γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.) αλλά και εν κινήσει, χάρη και στη ροπή των 395 Nm από τις 0 σ.α.λ. Ειδικά με την επιλογή Sport το αυτοκίνητο «εκτοξεύεται» με ένα πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, ωστόσο με το Eco ή το Normal είναι πιο ήπιο και κατάλληλο για κάθε μέρα. Όπως ισχύει για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έτσι και το Kona θέλει διαφορετικό στιλ οδήγησης, έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται και η ανάκτηση ενέργειας. Ο οδηγός μπορεί να τη ρυθμίζει από τα χειριστήρια (paddle shifters) πίσω από το τιμόνι και αναλόγως να επιβραδύνει λιγότερο ή περισσότερο έντονα, όταν σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού.

Όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου πολυμερούς, σε μια απλή πρίζα σούκο οικίας (220V/12Α), απαιτούνται 28 ώρες (φόρτιση 10-100%). Με τη χρήση AC Wallbox 11 kW ο χρόνος πέφτει στις 6 ώρες και 50 λεπτά, σε DC 50 kW μειώνεται στα 64 λεπτά (10-80%) και σε DC 100 kW διαρκεί 47 λεπτά.

Εξαιρετικά άνετο στην οδήγηση

Η υψηλή άνεση που λαμβάνει ο οδηγός από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα κινηθεί με το Kona, είναι το πρώτο στοιχείο που εκτιμά δεόντως. Η έλλειψη θορύβου από τον ηλεκτροκινητήρα μαζί με τη γραμμική επιτάχυνση λόγω απουσίας αλλαγών ταχυτήτων (μειωτήρας μονής ταχύτητας), κάνουν την οδήγηση πάρα πολύ ξεκούραστη. Γεγονός που συμβάλλουν τα μέγιστα οι μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, καθώς και οι μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις. Παράλληλα, οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί μια γρήγορη επιτάχυνση, είναι μια διαδικασία που γίνεται με ακαριαία.

Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) φιλτράρουν με πολύ αποτελεσματικό τρόπο τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων και ταιριάζουν κατάλληλα με το στιβαρό πλαίσιο και το χαμηλό κέντρο βάρους. Σε αυτό συνεισφέρουν οι χαμηλά τοποθετημένες μπαταρίες στο δάπεδο, ενισχύοντας και στην πολύ καλή σταθερότητα του Kona Electric σε ευθείες και στροφές. Σε πιεσμένους ρυθμούς έχει αναμενόμενα τάσεις υποστροφής, αν και σε κάθε περίπτωση διακόπτεται από την επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων. Αναμφίβολα ο οδηγός νιώθει το περισσότερο βάρος των 1.685 κιλών του αμαξώματος, συγκριτικά με το ελαφρύτερο και πιο ευχάριστο οδηγικά Kona 1.0 T-GDi 120 PS των 1.237 κιλών. Το τιμόνι του ηλεκτρικού Kona ικανοποιεί σε αίσθηση και μόνο όταν πατηθεί τέρμα το γκάζι και το οδόστρωμα γλιστράει θα «ψαρέψει», λόγω της άφθονης και άμεσης μεταφοράς ισχύος στους εμπρός κινητήριους τροχούς. Τέλος, τα φρένα είναι αποδοτικά και βοηθιούνται σημαντικά από την ανάκτηση ενέργειας πέδησης, μέσω της οποίας μπορεί το αυτοκίνητο να ακινητοποιείται πλήρως, χωρίς να πατιέται το πεντάλ του φρένου.

(+) Άνεση, ευελιξία, αυτονομία, δύναμη κινητήρα, επιτάχυνση, ποιότητα κύλισης, απουσία θορύβου και κραδασμών από κινητήρα, τιμή (με τα οφέλη)

(-) Χρόνος φόρτισης σε οικιακή πρίζα, οδηγική αίσθηση

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
204
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
395
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
167
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
14,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 16 ιντσών
Πίσω φρένα
Δίσκοι 16 ιντσών
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.205
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.570
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.685
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
332
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
33.474 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store