Η Hyundai έχει κάνει άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια, ενώ από το 2019 έως σήμερα έχει παρουσιάσει πάρα πολλά νέα και ανανεωμένα μοντέλα, εκσυγχρονίζοντας πλήρως την γκάμα της. Εν συντομία αναφέρουμε τα νέα i10 και i20, τα ανανεωμένα i30 και Kona και το ολοκαίνουργιο, τέταρτης γενιάς Tucson.
Το Tucson έχει μεγάλη βαρύτητα για την Hyundai, καθώς πρόκειται για το Νο1 σε πωλήσεις μοντέλο της παγκοσμίως. Από την πρώτη φορά που κυκλοφόρησε το 2004 έχει ξεπεράσει σε όλο τον κόσμο τα 7 εκατομμύρια οχήματα, από τα οποία τα 1,4 εκατομμύρια αφορούν την Ευρώπη. Το νέο C-SUV της Hyundai ξεχωρίζει με την πρώτη κιόλας ματιά για τον πρωτοποριακό του σχεδιασμό, ενώ παράλληλα διαθέτει τεχνολογίες αιχμής, πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων και θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία.
Στην Ελλάδα λανσαρίστηκε εδώ και λίγο καιρό, σε τιμές που ξεκινούν από 24.990 ευρώ, συνοδευόμενο με πλήρη εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση. Ενδεικτικά αναφέρουμε: 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρα βροχής, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, κάμερα οπισθοπορείας και οθόνη αφής 8 ιντσών. Όλα τα μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.6 λτ. με 150 και 180 ίππους (από 26.590 ευρώ) και ο ντίζελ 1.6 λτ. των 136 ίππων με στάνταρ το 7DCT ενσωματώνουν υβριδική τεχνολογία 48V. Στην κορυφή βρίσκεται το full hybrid 1.6 λτ. 230 PS.
Σχεδίαση που γυρίζει κεφάλια
Το νέο Tucson είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητο και δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο, προκαλώντας έτσι ακόμα πιο πολύ το ενδιαφέρον του παρατηρητή για να το περιεργαστεί. Από πλευράς διαστάσεων έχει μήκος 4.500 χλστ. (+20 χλστ. από το προγενέστερο), πλάτος 1.865 χλστ. (+15 χλστ.), ύψος 1.650 χλστ. (+5 χλστ.) και μεταξόνιο 2.680 χλστ. (+10 χλστ.). Το ολοκαίνουργιο Tucson είναι το πρώτο SUV της Hyundai που αναπτύχθηκε σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας «Sensuous Sportiness» και τραβά αμέσως το ενδιαφέρον με την άκρως δυναμική και αιχμηρή του αισθητική. Στο εμπρός μέρος του κυριαρχούν τα παραμετρικά κρυφά φώτα (Parametric Hidden Lights). Όταν είναι σβηστά, το μπροστινό μέρος φαίνεται σαν να έχει μια μεγάλη ενιαία μάσκα, χωρίς να γίνονται ορατά τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας, που ενσωματώνονται στη μάσκα. Όταν ανάβουν, τότε μαγνητίζουν τα βλέμματα και προκαλούν εντυπωσιασμό. Ασυνήθιστα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα με το μεγάλο πλάτος και τις κρυφές παραμετρικές λεπτομέρειές τους να συνεχίζουν τη λογική του σχεδιασμού. Επιπρόσθετα, το Tucson είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει κρυμμένο τον πίσω υαλοκαθαριστήρα, κάτω από την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.
Αρτιότητα στο εντυπωσιακό εσωτερικό
Το πρώτο αυθόρμητο επιφώνημα θαυμασμού που έρχεται αμέσως μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Tucson είναι «ουαου!». Όχι μόνο για τον σχεδιασμό, αλλά για την τεχνολογία, τους χώρους και την ποιότητα κατασκευής με την πολυτέλεια που αποπνέει. Το εσωτερικό «Interspace» όπως το ονομάζει η Hyundai αποτελεί σημείο αναφοράς και… αντιγραφής για τον ανταγωνισμό. Οι απαλές καμπύλες και επίπεδες επιφάνειες, η συνοχή και αρμονία στον σχεδιασμό, το νέο τιμόνι και η υψηλή τεχνολογία, συνθέτουν ένα άρτιο εσωτερικό περιβάλλον για τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες. Ο πλήρης ενδείξεων και κομψός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η έγχρωμη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (8 ιντσών στις βασικές εκδόσεις) με τα πλήκτρα αφής στην κεντρική κονσόλα αποτελούν ορισμένα κύρια σημεία αναφοράς. Οι αρχικοί ενδοιασμοί λόγω της απουσίας φυσικών διακοπτών ξεπερνιούνται άμεσα, αφού τα πλήκτρα αφής είναι πολύ άμεσα (ισχύει και για την οθόνη) και οι όποιες εντολές πραγματοποιούνται ταχύτατα, χωρίς να χρειαστούν δύο και τρία πατήματα με τα δάκτυλα. Νέο στοιχείο αποτελεί η τεχνολογία Multi-Air Mode με τους κρυφούς και ορατούς αεραγωγούς, οι οποίοι διαχέουν καλύτερα τον αέρα και ξεφεύγουν σχεδιαστικά από τα συνήθη πρότυπα.
Εντυπωσιακή είναι όμως και η ποιότητα κατασκευής, παραπέμποντας σε πολυτελή μοντέλα. Οι περισσότερες επιφάνειες του ταμπλό και των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακές επενδύσεις, ένθετα από ύφασμα, διακοσμητικά λάκας πιάνου και ματ χρώμιο. Παράλληλα, η στιβαρή συναρμογή και οι ενώσεις ακριβείας μεταξύ των διαφόρων επιμέρους επιφανειών δείχνουν την προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του αυτοκινήτου, ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ο οδηγός του νέου Tucson, πέρα από όλα τα παραπάνω θα νιώσει άνετα στην ψηλή θέση οδήγησης, ενώ έχει στη διάθεσή τους πολλές θήκες. Η καμπίνα παρέχει απλόχερα μεγάλες ανέσεις για όλους τους επιβάτες. Στο πίσω κάθισμα ο χώρος για τα πόδια μεγάλωσε κατά 26 χιλιοστά και είναι υπεραρκετός ακόμα και για τους πιο ψηλούς. Επιπλέον, το μεγάλο σε άνοιγμα και χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ των 577 λίτρων με το πρακτικό συρόμενο κάλυμμα θα καλύψει πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.
Ισοπεδωτική ανάρτηση
Ο εντυπωσιασμός που προκαλεί το νέο Tucson και η μεγάλη αναβάθμιση που έχει δεχτεί, δεν μένει μόνο στον σχεδιασμό, την τεχνολογία και την ποιότητα, αλλά και στο πάτημά του στο δρόμο. Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός είναι ο τρόπος που οι ανεξάρτητες αναρτήσεις διαχειρίζονται τις μύριες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ως δια μαγείας αυτές εξαφανίζονται και το Tucson δίνει την αίσθηση του οδοστρωτήρα. Σε συνδυασμό και με την άριστη ποιότητα κύλισης, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν πολύ άνετες μετακινήσεις, χωρίς να ταρακουνιούνται από τα μπαλώματα και τις λακκούβες των δρόμων. Ο αρχοντικός τρόπος που πατάει το επιβλητικό SUV συνοδεύεται και από μια σιγουριά σε κάθε είδους διαδρομή. Το ταξιδιάρικο Tucson καταπίνει με μεγάλη ευκολία χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους, ενώ είναι ιδιαίτερα σταθερό και σε πιο στενούς ορεινούς δρόμους με στροφές. Εκεί οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και οι τάσεις υποστροφής με πιεσμένο το γκάζι μέσα στην στροφή «σβήνουν» ομαλά από το ESP. Το τιμόνι παρέχει την απαιτούμενη αίσθηση και τα φρένα επιβραδύνουν δυνατά το αμάξωμα των 1,5 τόνων. Όσοι αναζητούν καλύτερη απόκριση από τον κινητήρα και πιο πολύ βάρος στο τιμόνι, τότε θα επιλέξουν τη ρύθμιση Sport μέσω του μπουτόν Drive Mode, που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα των ταχυτήτων.
Δυνατός και ιδιαίτερα πολιτισμένος κινητήρας
Ανάμεσα στους κινητήρες του νέου Tucson, αυτός που αναμένεται να συγκεντρώσει μεγάλο αγοραστικό ενδιαφέρον είναι ο 1.600άρης βενζίνης με τους 180 ίππους. Το νέο μηχανικό αυτό σύνολο 1.6 T-GDI Smartstream εξοπλίζεται με την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) της Hyundai, για βελτιστοποίηση της απόδοσης και της οικονομίας καυσίμου. Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω του εξελιγμένου μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων iMT, το οποίο λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά, αφού το πεντάλ του συμπλέκτη είναι «by wire». Στην εκκίνηση χρειάζεται εξοικείωση μέχρι ο οδηγός να βρει το σωστό σημείο ισορροπίας μεταξύ πατήματος γκαζιού και αφήματος του συμπλέκτη. Μια πιο άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού θα ήταν επιθυμητή, ειδικά στις ρυθμίσεις Eco και Normal. Επίσης, το αυτοκίνητο ξεκινάει πάντα με το πρόγραμμα Eco για λόγους οικονομίας, ενώ για να πάρει μπρος δεν φτάνει μόνο το πάτημα του συμπλέκτη και φρένου, αφού απαραίτητη προϋπόθεση είναι να βρίσκεται ο επιλογέας στη νεκρά. Όταν το αυτοκίνητο ρολάρει και ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, τότε το iMT αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο. Αυτό σημαίνει ότι το μοτέρ απενεργοποιείται για να μην καίει καύσιμο και τίθεται ξανά σε λειτουργία μόλις πατηθεί το φρένο ή γκάζι. Μια διαδικασία που ο οδηγός δεν την αντιλαμβάνεται καθόλου, παρά μόνο παρακολουθώντας τη βελόνα του στροφόμετρου. Σε συνδυασμό και με το 48V υβριδικό σύστημα που υποβοηθά τον κινητήρα στιγμιαία στην εκκίνηση και επιταχύνσεις, η κατανάλωση συγκρατείται σε λογικά επίπεδα (9,0 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή).
Πέρα από τις όποιες τεχνολογίες που φέρουν ο κινητήρας και η μετάδοση του νέου Tucson, ο 4κύλινδρος 1.600άρης turbo των 180 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και των 265 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. ξεχωρίζει πρωτίστως για την ιδιαίτερα ραφιναρισμένη του και αθόρυβη λειτουργία. Η δύναμη που διαθέτει είναι αρκετή από τις χαμηλές – μεσαίες στροφές και έτσι δεν υπάρχει κανένας λόγος ο οδηγός να πατάει βαθιά το γκάζι για να επιταχύνει. Η ελαστικότητα και το τράβηγμα ικανοποιούν ακόμα και με μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο και λίγες στροφές στον κινητήρα. Όσον αφορά τις τυπικές μετρήσεις επιδόσεων, η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ώρα. Σε ρυθμούς ταξιδιού το Tucson είναι πολύ αθόρυβο, χάρη και στη μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.600 σ.α.λ.).
+ Σχεδιασμός αμαξώματος – εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, χώροι, τεχνολογία, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις
– Αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού