Δοκιμή Hyundai Bayon 1.2 MPI 84 HP

Με το λανσάρισμα του Bayon, η Hyundai γίνεται ακόμα πιο προσιτή στη δημοφιλή κατηγορία των κόμπακτ SUV, με ένα αυτοκίνητο που αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και από την αρχική έκδοση με τον 1.200άρη κινητήρα των 84 ίππων. Το μικρότερο SUV του κορεατικού κολοσσού, είναι ειδικά σχεδιασμένο για την Ευρώπη και ξεχωρίζει για τη νεανική του αισθητική, το ευρύχωρο εσωτερικό, τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και πολλά ακόμα, σε τιμές που ξεκινούν από μόλις 15.890 ευρώ.

Η γκάμα του είναι σε θέση να καλύψει πλήρως τους ενδιαφερόμενους, καθώς περιλαμβάνει επιπλέον τον 1.0 T-GDi κινητήρα με ή χωρίς ήπιο υβριδικό σύστημα, σε εκδόσεις ισχύος 100 και 120 ίππων και με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Να σημειωθεί μάλιστα ότι όλες οι εκδόσεις προσφέρονται με έκπτωση 500 ευρώ, συν 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5ετή εγγύηση βαφής, 5 χρόνια οδική βοήθεια και 5 έτη δωρεάν ετήσιο έλεγχο.

Σχεδιασμός «Sensuous Sportiness»

Η σχεδίαση του Bayon ενσαρκώνει τη νέα φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» της Hyundai και χαρακτηρίζεται για την ξεχωριστή του εμφάνιση, από όλες τις πλευρές του αμαξώματος των 4.180 χλστ. μήκους. Στο εμφαντικό εμπρός άκρο κυρίαρχα στοιχεία αποτελούν τα πολύ λεπτά ψηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας LED, οι πιο χαμηλά τοποθετημένοι προβολείς, ο μυώδης προφυλακτήρας και η μεγάλη μάσκα. Τα πλαϊνά του τμήματα διακρίνονται για τις έντονα ανάγλυφες επιφάνειες, ενώ πίσω το βλέμμα εστιάζει στα τοποθετημένα στις άκρες φώτα σχήματος μπούμερανγκ, που συνδέονται με μια λεπτή κόκκινη γραμμή. Επιπλέον, την εκτός δρόμου εικόνα του ενισχύουν οι ασημί ποδιές, τα μαύρα πλαστικά τμήματα, οι ράγες οροφής, όπως και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 165 χιλιοστών. Ένα χαρακτηριστικό, που βοηθά στην κίνηση εκτός ασφάλτου, κάνει την επιβίβαση και αποβίβαση πιο εύκολη και βελτιώνει την ορατότητα.

Ευρύχωρο, πρακτικό και γεροδεμένο εσωτερικό

Περνώντας στο θάλαμο των επιβατών του Bayon, η εικόνα είναι γνώριμη, καθώς προέρχεται αυτούσιος από το νέο i20. Όπως και στο μικρό χάτσμπακ της Hyundai, έτσι και στο κόμπακτ SUV το ταμπλό χαρακτηρίζεται από τις ευθείες γραμμές στους αεραγωγούς και τις απαλές καμπύλες στο άνω τμήμα. Σημείο αναφοράς αποτελούν ακόμα ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός οργάνων των 10,25 ιντσών (στάνταρ από τη δεύτερη έκδοση) και η οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος infotainment (αφής και με φυσικά χειριστήρια). Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά και συμπαγή πλαστικά μοιάζουν λες και είναι ένα με το αμάξωμα, αφού δεν κουνιέται τίποτα, αλλά ούτε ακούγεται κάποιος ενοχλητικός τριγμός, ακόμα και σε γεμάτα ανωμαλίες οδοστρώματα.

Ο οδηγός του Bayon θα βρει γρήγορα την κατάλληλη θέση και κάθεται αναπαυτικά στο κάθισμα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Μεγάλη εντύπωση προκαλούν και οι γενναιόδωροι χώροι του, παρά τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις. Στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν δύο ενήλικα άτομα και ένα παιδί χωρίς κανένα στρίμωγμα, μιας και υπάρχει αρκετό πλάτος, αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το μπαγκάζ των 411 λίτρων, με το πολύ βολικό σύστημα που επιτρέπει την τοποθέτηση της εταζέρας στην πλάτη του πίσω καθίσματος, εφόσον χρειαστεί να αφαιρεθεί για να χωρέσει ένα μεγάλο αντικείμενο.

Οικονομικός σε καύσιμο και «ζωηρός» ο 1.2 λτ. MPI

Το μοναδικό 4κύλινδρο και ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο στην γκάμα του Bayon, είναι το 1.2 λτ. MPI με τους 84 ίππους και τα 118 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα κοντής κλιμάκωσης χειροκίνητο (και εύχρηστο) κιβώτιο 5 ταχυτήτων, το οποίο συμβάλλει στη «ζωηράδα» που επιδεικνύει το μοτέρ. Αρχικά προκαλεί θετική εντύπωση το τράβηγμα και η ελαστικότητα που παρουσιάζει από τις χαμηλές στροφές, που σημαίνει ότι σε ρυθμούς πόλης μπορεί να κινείται με λίγα χιλιόμετρα και μεγάλη σχέση στο κιβώτιο, προς όφελος και της κατανάλωσης. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, το στροφόμετρο δείχνει σχεδόν 4.100 σ.α.λ. με 130 χλμ./ώρα, ωστόσο παρά το γεγονός ότι το μοτέρ δουλεύει «ψηλά», ο θόρυβος που παράγει κρατιέται εκτός της καμπίνας των επιβατών. Σίγουρα δεν έχει τη ροπή και τη δύναμη ενός turbo, αλλά αργό δεν είναι. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και οι χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο, αφού σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,5 λτ./100 χλμ.

Σίγουρο και ξεκούραστο στο δρόμο

Το Bayon στοχεύει στο να προσφέρει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις σε όλες τις συνθήκες, κάτι που το καταφέρνει πολύ καλά και στην πράξη. Καταρχήν οι μαζεμένες του διαστάσεις ευνοούν την ευελιξία και βολεύουν στο παρκάρισμα. Κατόπιν το στιβαρό του πλαίσιο και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις εξασφαλίζουν συμπαγή αίσθηση, χαμηλό θόρυβο κύλισης και πολύ καλό πάτημα.

Το αμάξωμα με το ύψος των 1.500 χλστ., το πλάτος των 1.775 χλστ. και το μεταξόνιο των 2.580 χλστ. επιδεικνύει ευθυβολία σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου, όπου το τιμόνι βαραίνει γύρω από τη θέση της ευθείας. Για όσους… ξεχνιούνται, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας (με δυνατότητα απενεργοποίησης) επεμβαίνει στο τιμόνι και επαναφέρει το Bayon στην σωστή πορεία. Μαζί με την αυτόνομη πέδηση, την αναγνώριση οδικών σημάτων και την ειδοποίηση αναχώρησης του προπορευόμενου οχήματος, η οδήγηση γίνεται πιο ασφαλής και εύκολη. Υψηλό είναι το αίσθημα της ασφάλειας και σε πιο απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές με στροφές, όπου το Bayon εμφανίζει μικρές κλίσεις, πατάει με σιγουριά και με μπόλικη πρόσφυση από τους τροχούς. Σε πιο γλιστερούς δρόμους και εφόσον ο οδηγός δεν προσέξει ή το επιδιώξει, το αυτοκίνητο θα γλιστρήσει ομαλά, προοδευτικά, ελεγχόμενα και ελάχιστα, μέχρι να αναλάβουν δράση τα ηλεκτρονικά συστήματα. Σύμμαχος του οδηγού είναι και τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους και στους πίσω τροχούς.

+ Σχεδιασμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, τιμή, εξοπλισμός, άνεση, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση, ποιοτική κατασκευή

– Πολύ κοντή 5η ταχύτητα, ροπή κινητήρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
84/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
118/4.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
124
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
79,36
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.180
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.500
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.045
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
411
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.890 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store