Η Hyundai διαθέτει μια ευρεία γκάμα από SUV, καλύπτοντας άπαντες στις δημοφιλέστερες κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων, με τα Bayon, Kona και Tucson. Στη βάση τοποθετείται το μικρότερο αλλά πολύ ενδιαφέρον Bayon, το οποίο πωλείται σε προσιτές και άκρως ανταγωνιστικές τιμές.
Μεταξύ των εκδόσεών του, πολύ ολοκληρωμένη σε κάθε επίπεδο είναι αυτή με τον 1.0 T-GDi 100 hp κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Συνδυάζει δύναμη, οικονομία, ευκολία στην οδήγηση και πλούσιο εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση Premium των 19.890 ευρώ. Εν συντομία εφοδιάζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας, τα πάντα σε ηλεκτρικές ευκολίες, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, infotainment 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και πολλά ακόμα (βλ. παρακάτω πίνακα με εξοπλισμό).
Επιτυχημένο ταίριασμα κινητήρα – 7DCT
Ο γνωστός 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 998 κ.εκ. με τεχνολογία Διαρκώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας Βύθισης των Βαλβίδων CVVD (Continuously Variable Valve Duration) «παντρεύεται» κατάλληλα με το διπλού συμπλέκτη 7άρι αυτόματο κιβώτιο, με τον τελικό αποδέκτη, τον οδηγό να απολαμβάνει άνετα και ωραία κάθε διαδρομή.
Αρχικά εκτιμάται η απουσία δονήσεων και κραδασμών προς την καμπίνα του αυτοκινήτου, όπως και ο χαμηλός θόρυβος εν κινήσει. Οι 100 ίπποι και τα 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. έχουν ταιριάξει ιδανικά με το σετάρισμα του 7DCT, ειδικά με την επιλογή Comfort μέσω του Drive Mode. Σε αυτή την περίπτωση οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται στις κατάλληλες στροφές, χωρίς να κρεμάει ο κινητήρας, αλλά ούτε να «στροφάρει» ψηλά. Στο Sport η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού είναι πιο γεμάτη και οι ταχύτητες αλλάζουν σε πιο υψηλές στροφές (μαζί βαραίνει λίγο και το τιμόνι), ικανοποιώντας περισσότερο όσους θέλουν περισσότερη ζωντάνια σε μια επαρχιακή στριφτερή διαδρομή. Το αντίθετο συμβαίνει στο Eco, όπου η απόδοση μειώνεται και οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε πολύ χαμηλές στροφές. Οι εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης επιτυγχάνονται πολύ ομαλά και άμεσα, τόσο στο πλήρως αυτόματο πρόγραμμα, όσο και στο χειροκίνητο, με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα.
Από τις πολύ χαμηλές στροφές έως τις μεσαίες η δύναμη είναι παρούσα, όχι όμως και στις πολύ υψηλές όπου δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται. Σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου διατηρεί εύκολα ταχύτητες της τάξεως των 130 χλμ./ώρα (με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.) και άνω. Όταν απαιτηθεί ανεβάζει άνετα ρυθμούς δίχως να ζορίζεται, ακόμα και όταν είναι φορτωμένο με όλη την οικογένεια και αποσκευές. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,4-5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122-128 γρ./χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες «καίει» 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ στο ταξίδι είναι κοντά στο 1 λίτρο λιγότερο.
Ιδανικός σύντροφος για όλες τις διαδρομές
Οι περισσότεροι οδηγοί περνούν με το αυτοκίνητό τους πολλές ώρες στο δρόμο, γι’ αυτό θέλουν να είναι εύκολο στους χειρισμούς και άνετο. Στοιχεία που παρέχει γενναιόδωρα το Bayon 1.0 T-GDi 100 HP 7DCT, χάρη στις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 4.180 χλστ.), τα πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα, την ευρυχωρία, το στιβαρό πλαίσιο, τις σωστά σεταρισμένες αναρτήσεις και το πετυχημένο δίδυμο κινητήρα – κιβωτίου. Το Bayon ελίσσεται και παρκάρει εύκολα, διαδικασία που διευκολύνουν σημαντικά η στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας και οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Επίσης, το αυτόνομο φρενάρισμα και το σύστημα διατήρησης λωρίδας είναι άκρως χρήσιμα ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Στα θετικά προσθέστε το χαμηλό θόρυβο κύλισης, που ενισχύει την άνεση μαζί με το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος από τις αναρτήσεις. Επιπλέον, το αμάξωμα του Bayon είναι πολύ σταθερό σε γρήγορες ταχύτητες στις ευθείες, όπως και όταν το τιμόνι με το σωστό βάρος και αμεσότητα (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη), είναι υπο γωνία. Στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές και δεν θα πει «όχι» στον οδηγό που θα θελήσει να ανεβάσει ρυθμό. Σύμμαχός του είναι και τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Ευρύχωρο και στιβαρό εσωτερικό
Την ολοκληρωμένη συνολικά εικόνα του Bayon επισφραγίζει και ο εσωτερικός του «κόσμος», αφού οδηγός και επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για κάτι που μπορεί να τους ενοχλεί. Ο κύριος χρήστης του αυτοκινήτου, αμέσως θα βολευτεί στο κάθισμα με την πολύ καλή στήριξη και θα εξοικειωθεί με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Παράλληλα θα εντυπωσιαστεί από το στιβαρό δέσιμο των διαφόρων επιφανειών που απαρτίζουν το ταμπλό και την κονσόλα, γεγονός που ενισχύει τη στιβαρότητα της όλης κατασκευής.
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα κόμπακτ SUV, είναι σε θέση να καλύψει πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων επιβατών, συν ενός παιδιού. Η ευρυχωρία του, δίνει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, καθώς στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλι. Από τα μεγαλύτερα (στα B-SUV) είναι το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων, με πρόσθετο χώρο για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο. Όσο για την εταζέρα που «κουμπώνει» πίσω από την πλάτη του πίσω καθίσματος, λύνει τα χέρια όταν χρειαστεί να χωρέσουν περισσότερες αποσκευές.