Δοκιμή Fiat Panda 1.0 70hp Hybrid

Το δημοφιλές μίνι μοντέλο της Fiat, το Panda εισέρχεται στην υβριδική και εξηλεκτρισμένη εποχή, σε συνδυασμό μάλιστα με ένα ολοκαίνουργιο κινητήρα 1.0 FireFly. Στοιχεία που έχουν υιοθετηθεί και στο Fiat 500, με την ιταλική μάρκα να κάνει προσιτές αυτές τις τεχνολογίες στα αυτοκίνητα πόλης.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Fiat Panda 0.9 TwinAir 80 HP CNG

Όλες οι εκδόσεις του Fiat Panda Hybrid προσφέρονται στο βασικό τους εξοπλισμό με το πακέτο Cross. Αυτό χαρίζει στο αυτοκίνητο περισσότερο δυναμισμό και εκτός δρόμου χαρακτήρα, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τους προφυλακτήρες με την off road εμφάνιση. Ιδιαίτερα ταιριαστό στην έκδοση Launch Edition της δοκιμής είναι το αποκλειστικό χρώμα αμαξώματος «Green Dew», ενώ τα σήματα «Launch Edition» στις μεσαίες κολόνες και το «Hybrid» στην πόρτα του χώρου αποσκευών, αποτελούν ειδοποιές διαφορές.

Οι τιμές του νέου Panda 1.0 70hp Hybrid ξεκινούν από 12.450 ευρώ (με την τρέχουσα έκπτωση των 200 ευρώ) στην έκδοση Easy Cross. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, ράδιο MP3 με Bluetooth και προβολείς ομίχλης. Το City Cross Launch Edition της δοκιμής κοστίζει από 14.090 ευρώ και διαθέτει επιπλέον το μεταλλικό χρώμα Green Dew, ζάντες 15 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ηλεκτρικούς καθρέπτες και τα καθίσματα με την επένδυση Seaqual.

Νεανικό και ποιοτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Panda 1.0 70hp Hybrid Launch Edition δύο είναι τα στοιχεία που το διαφοροποιούν από τις υπόλοιπες εκδόσεις: Το ένα είναι η διακοσμητική επένδυση του ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος (Green Dew). Το άλλο αφορά τις επενδύσεις Seaqual, ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την Seaqual Initiative, κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο πλαστικό, προερχόμενο κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά. Τα υπόλοιπα στοιχεία του είναι γνώριμα, όπως είναι τα καλής ποιότητας και με γεροδεμένη συναρμογή πλαστικά, η πολύ καλή εργονομία και ο πολύ βολικός, ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων.

Δείτε ακόμα: Θυμάστε το ψηφιακό ταμπλό του Fiat Tipo;

Ωστόσο, η φαρδιά κεντρική κονσόλα μειώνει το χώρο για τα πόδια του οδηγού και οι πιο ψηλοί θα στριμωχτούν. Μειονέκτημα για τα σύγχρονα δεδομένα της εποχής, αποτελεί η έλλειψη συστήματος πολυμέσων με οθόνη αφής, όπως και η απουσία συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Το Launch Edition διαθέτει ειδική βάση για smartphone στο πάνω μέρος του ταμπλό, για να συνδεθεί με το ηχοσύστημα Uconnect, καθώς και MP3 Player, υποδοχή AUX, θήρα USB και Bluetooth. Στον τομέα των χώρων, το μίνι Fiat είναι σε θέση να μετακινήσει τέσσερα ενήλικα άτομα κανονικού αναστήματος δίχως παραχωρήσεις. Το πορτ μπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και με χωρητικότητα 225 λτ. επαρκεί για τις καθημερινές ανάγκες, αλλά και για μια εκδρομή.

Άνεση και ευελιξία στο μάξιμουμ

Από ένα αυτοκίνητο πόλης, όπως είναι το Panda, τα βασικά ζητούμενα είναι η άνεση στην οδήγηση, η ευελιξία, πρακτικότητα και οικονομία. Σε κάθε περίπτωση το μίνι ιταλικό μοντέλο τα καταφέρνει περίφημα και ο οδηγός του θα το λατρέψει. Την άνεση στην οδήγηση ενισχύουν το αναπαυτικό κάθισμα και η ψηλή θέση οδήγησης, η οποία δίνει την αίσθηση ενός SUV και διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα.

Η ανάρτησή του είναι όσο μαλακή χρειάζεται, ενώ σε συνδυασμό με τα 65άρια σε προφίλ ελαστικά (175/65 R15) και την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, το Panda περνάει πάνω από τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς να ενοχλείται ο οδηγός ή να νοιάζεται μήπως «χτυπήσει» το αυτοκίνητο. Καλή είναι η σταθερότητά του στους ανοιχτούς δρόμους με σβέλτες ταχύτητες, όπως και στις στροφές, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Αναπηδήσεις υπάρχουν λόγω του κοντού μεταξονίου, ωστόσο το αυτοκίνητο παραμένει ασφαλές. Το τιμόνι είναι αναμενόμενα ελαφρύ, αφού κύριος στόχος του αυτοκινήτου είναι η άνεση και η ευκολία στους χειρισμούς, στοιχεία που εκτιμώνται δεόντως στις αστικές μετακινήσεις.

Ιδιαίτερα πολιτισμένος ο νέος 3κύλινδρος 1.0 λτ. Hybrid

Το σημαντικότερο νέο χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου Panda, δεν είναι άλλο από το υβριδικό σύνολο που εμφανίζεται για πρώτη φορά. Αυτό αποτελείται από ένα νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λτ. FireFly με συνολική απόδοση 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας.

Δείτε ακόμα: Πλούσια SUV μοντέλα σε χαμηλές τιμές

Το σύστημα BSG (Belt integrated Starter Generator) είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah, την οποία αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop & Start, όσο και κατά την επιτάχυνση. Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου υψηλής απόδοσης και υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου έως και 30% (σε σχέση με τον 1.2 λτ. 69 hp). Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο με τον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα.

Στην οδήγηση τα πρώτα στοιχεία που αφήνουν θετικές εντυπώσεις είναι η λειτουργία του κινητήρα και του Stop & Start. Ο νέος 1.0 FireFly είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος, δίχως δονήσεις, κραδασμούς και ενοχλητικούς θορύβους, κρύβοντας πολύ καλά την 3κύλινδρη κεφαλή του. Το Stop & Start δεν έχει καμία σχέση με τα ανάλογα συστήματα του παρελθόντος με τη χαρακτηριστική «μιζιά». Χάρη στο BSG και τη μπαταρία λιθίου η ενεργοποίηση – απενεργοποίηση του κινητήρα είναι απόλυτα άμεση και χωρίς κανένα κραδασμό ή θόρυβο.

Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το πρώτο Fiat Punto;

Το BSG υποβοηθά το θερμικό κινητήρα συμπληρώνοντας και ομαλοποιώντας την καμπύλη ροπής του συστήματος και ωφελώντας την ελαστικότητα στις χαμηλές ταχύτητες και στροφές. Έτσι, κατά την επιτάχυνση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επιπλέον ροπή και έτσι μπορεί να κινηθεί στην πόλη με μια ταχύτητα παραπάνω. To Panda Hybrid επιταχύνει άνετα στην πόλη, ωστόσο σε πιο ανοιχτούς δρόμους γίνεται αισθητή η χαμηλή ισχύς και ροπή (0-100 χλμ./ώρα σε 14,7 δλ.), ειδικά σε σχέση με τα πιο ροπάτα turbo 1.000άρια μοτέρ. Το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.300 σ.α.λ.) και βοηθά με την σειρά του στη μείωση της κατανάλωσης. Η τελευταία βρέθηκε στα 6,6 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ενώ με 89 γρ./χλμ. CO2 δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

(+): Κατανάλωση, λειτουργία κινητήρα, οδική συμπεριφορά, άνεση, χώροι, ευελιξία, πρακτικότητα, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, λειτουργία Stop & Start

(-): Έλλειψη συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και infotainment, επιδόσεις σε πιο γρήγορους ρυθμούς

Καύσιμο
Βενζίνη + Mild Hybrid
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
70/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
92/3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
89
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.686
Πλάτος (χλστ.)
1.662
Ύψος (χλστ.)
1.635
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.300
Βάρος (κιλά)
1.055
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
225
Ασφάλεια ενηλίκου
45%
Ασφάλεια παιδιού
16%
Ασφάλεια πεζού
47%
Επικουρικά συστήματα
7%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.450 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store