Δοκιμή Citroen C5 X PHEV 1.6 225 HP

Η Citroen είναι μια μάρκα που δεν ακολουθεί την πεπατημένη οδό και πάντα καινοτομεί χρόνια τώρα, από το Traction Avant, το 2CV και το ριζοσπαστικό DS, έως τη σύγχρονη ναυαρχίδα της, το C5 X. Φυσικά, δεν είναι μόνο αυτά τα Citroen που έχουν γράψει ιστορία και ξεχωρίζουν στην παρούσα γκάμα της, αφού το νέο Citroen C3 ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτροκίνηση.

Αντισυμβατικός σχεδιασμός, όπως πάντα

Στην κατηγορία των μεγάλων αυτοκινήτων, η Citroen ποτέ δεν συμβιβάζονταν με ένα κλαστικό σεντάν αμάξωμα, όπως όλος ο ανταγωνισμός. Άλλωστε έπρεπε πάντα να ξεχωρίζει και να δημιουργεί νέο ρεύμα αντί να το ακολουθεί, σε μια κατηγορία όπου οι γερμανικές premium μάρκες έχουν το πάνω χέρι. Αυτή τη φορά με το νέο C5 X η γαλλική φίρμα έκανε ξανά τη διαφορά εξελίσσοντας ένα αυτοκίνητο που υιοθετεί την πληθωρικότητα ενός σεντάν, με την πρακτικότητα ενός station wagon και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενός Crossover. Και όλα αυτά με αντικομφορμιστική αισθητική, η οποία ανεξάρτητα τελικά αν αρέσει ή όχι (γούστα είναι αυτά), καταφέρνει να τραβάει τα βλέμματα γιατί δεν είναι ένα συνηθισμένο αμάξι. Από πλευράς διαστάσεων βρίσκεται στην καρδιά μεσαίας κατηγορίας, αφού ξεπερνά ελάχιστα τα 4,8 μέτρα (4.805 χιλιοστά). Σχεδιαστικά σημεία αναφοράς αποτελούν τα λεπτά φώτα ημέρας LED με τα ξεχωριστά τοποθετημένα πιο κάτω, το σφηνοειδές προφίλ με την έντονη κλίση της οροφής, η αεροτομή στο πίσω άκρο και τα πίσω φώτα που μιμούνται το μοτίβο οριζόντιου «V» των μπροστινών στις άκρες.

 

Πολυτελές και ευρύχωρο «σαλόνι»

Στο εσωτερικό του Citroen C5 X δεν υπάρχουν εκπλήξεις ή εκκεντρικές λύσεις, αφού δίνεται έμφαση στη μέγιστη άνεση των επιβατών. Το ταμπλό παραπέμπει σε εκείνο του Citroen C4, αλλά με ανώτερο διάκοσμο και ποιότητα, θυμίζοντας περισσότερο μοντέλα της αδελφής πολυτελούς φίρμας DS. Εξάλλου δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για το κορυφαίο Citroen, που απευθύνεται σε ένα πολύ «ψαγμένο» και απαιτητικό κοινό. Μαλακά υλικά καλύπτουν πολλές επιφάνειες και συνδυάζονται με όμορφα διακοσμητικά στο ταμπλό και τις πόρτες. Από το premium «σαλόνι» δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η απαραίτητη ψηφιακότητα, μέσω της εύκολης στο χειρισμό κεντρικής οθόνης του infotainment των 12 ιντσών και της αρκετά λιτής οθόνης του οδηγού, των 7 ιντσών. Στάνταρ είναι και το σύστημα Extended Head Up Display με διάσταση απεικόνισης 21 ιντσών. Στα θετικά και το γεγονός ότι υπάρχουν φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού, ενώ στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται τα γνώρισμα χειριστήρια για τις επιλογές της μετάδοσης κίνησης και του Drive Mode, μαζί με θήκες.

Ωραίες οι οθόνες, τα υλικά και ό,τι άλλο έχει να κάνει με το εσωτερικό περιβάλλον του C5 X, όμως αυτό που απολαμβάνουν δεόντως κάθε στιγμή ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες είναι η εξαιρετική άνεση των καθισμάτων. Ο ειδικά δομημένος πλούσιος αφρός τα κάνει εξαιρετικά αναπαυτικά, ενώ τα μπροστινά διαθέτουν θέρμανση, αερισμό και διάφορες λειτουργίες μασάζ (π.χ. πάτημα γάτας). Ωστόσο, μειονεκτούν σε πλευρική στήριξη, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το C5 X δεν θα το πάρει κανείς για να κάνει ειδικές διαδρομές. Τις υψηλές ανέσεις της καμπίνας ενισχύει με τη σειρά και η άπλα χώρων για όλους, ανεξάρτητα τη θέση που κάθονται. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.785 χιλιοστών, το χαμηλό κεντρικό τούνελ και το επίπεδο πίσω κάθισμα λειτουργούν ευνοϊκά για τους πίσω φιλοξενούμενους, ακόμα και όταν πρόκειται για τρεις. Αρκετός για Plug-in Hybrid είναι και ο χώρος αποσκευών των 480 λίτρων, αν και μικρότερος από το αμιγώς βενζίνης 1.2 PureTech 130 (από 36.850 ευρώ). Το τετραγωνισμένο σχήμα του πορτ μπαγκάζ και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας θυμίζουν στέισον βάγκον και εξασφαλίζουν άνετη πρόσβαση και πλήρη εκμεταλλευσιμότητα.

Δύναμη και οικονομία από το PHEV σύνολο

Η τεχνολογία Plug-in Hybrid που συναντάται στο συγκεκριμένο Citroen C5 Χ είναι η κορυφαία της γκάμας, γνωστή από άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis και με τη συνδυαστική ισχύ των 225 ίππων (διατίθεται και με 180 ίππους από 49.800 ευρώ). Αποτελείται από τον 1.6 PureTech των 181 ίππων/300 Nm, τον ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων/320 Nm και την μπαταρία ιόντων λιθίου των 14,2 kWh. Όταν είναι πλήρως φορτισμένη εξασφαλίζει αυτονομία γύρω στα 50 χιλιόμετρα, ενώ με τη χρήση μόνο ρεύματος η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα. Για τη φόρτιση σε μια απλή οικιακή πρίζα σούκο 8A απαιτούνται 7 ώρες και 5 λεπτά, ενώ σε Wallbox 16A/32A ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 20 λεπτά ή στη 1 ώρα και 40 λεπτά. Όταν αδειάσει η μπαταρία και δεν επαναφορτιστεί, τότε το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν full hybrid γιατί ένα ελάχιστο ποσοστό επαναφορτίζει από την επιβράδυνση και την ανάκτηση ενέργειας πέδησης.

Με τη χρήση ρεύματος ο οδηγός μπορεί να δει χαμηλές καταναλώσεις κάτω από 4 λτ./100 χλμ. και όταν αδειάσει βρίσκεται στα 6,7 λτ./100 χλμ. Οι 225 συνδυαστικοί ίπποι και τα 360 Nm ροπής περνούν ομαλά στο δρόμο ομαλά και άμεσα μέσω του ηλεκτρικά ελεγχόμενου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Με το γκάζι βαθιά πατημένο, το C5 X των 1.722 κιλών φτάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και ειδικά με την επιλογή Sport η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση και γεμάτη. Όμως και σε καθημερινές συνθήκες το Eco ταιριάζει μια χαρά στην άνεση που προάγει το αυτοκίνητο.

Ο ορισμός του «μαγικού χαλιού»

Από ένα Citroen ο οδηγός έχει κατά νου τη μέγιστη δυνατή άνεση, πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για τη ναυαρχίδα της μάρκας. Ειδικά το PHEV C5 X ενσωματώνει την ανάρτηση Citroen Advanced Comfort Active Suspension με τα διπλά Progressive Hydraulic Cushions που υπάρχουν και σε άλλα Citroen, όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του C5 X, συν ηλεκτρονικό έλεγχο των αμορτισέρ. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι διάφορες ανωμαλίες που συναντά κανείς καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους ξαφνικά εξαφανίζονται ως δια μαγείας! Ο οδηγός νιώθει ότι η άσφαλτος έγινε τέλεια, όχι γιατί από τη μια μέρα στην άλλη φτιάχτηκαν όλοι οι δρόμοι, αλλά γιατί λακκούβες, σαμαράκια, καπάκια υπονόμων και κάθε μορφής κακοτεχνίες «καταπίνονται» από τις αναρτήσεις του C5 X με τη χαρακτηριστική ευκολία.

Ακόμα και στην επιλογή Sport η άνεση διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, παρά το σφίξιμο και την πιο στιβαρή αίσθηση που νιώθει ο οδηγός. Όσο για το ότι πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, πραγματικά μοιάζει απίστευτο και θα πρέπει να σκύψει κανείς για να διαπιστώσει ότι δεν υφίστανται πολλαπλοί σύνδεσμοι. Η γενικότερη φιλοσοφία του αυτοκινήτου είναι να μεταφέρει ατσαλάκωτους τους επιβάτες του, που σημαίνει ότι τα όποια σπορτίφ χαρακτηριστικά απουσιάζουν. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές στην κανονική λειτουργία είναι αισθητές, όμως στο Sport μειώνονται σημαντικά και σίγουρα θα το επιλέξει όποιος θέλει να εκμεταλλευτεί την ισχύ του PHEV συνόλου. Η υποστροφή κάνει την εμφάνισή της ομαλά και εφόσον ο οδηγός πιέσει πολύ, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο αλλά αρκετά ελαφρύ. Παρόλο το συνολικό όγκο και βάρος του, το C5 X παρουσιάζεται σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα ασφαλές και το μόνο σίγουρο είναι ότι ο οδηγός του δεν αλλάζει τόση άνεση που απολαμβάνει με τίποτα!

(+) Άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, χώροι, κατανάλωση, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, ξεχωριστός σχεδιασμός   
(-) Οδηγική αίσθηση, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη + ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
181/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/3.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
110
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
320
Συνδυαστική ισχύς (PS)
225
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
233
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,3
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
15,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
29
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.805
Πλάτος (χλστ.)
1.865
Ύψος (χλστ.)
1.485
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.785
Βάρος (κιλά)
1.722
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
485
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
54.100 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store