H Citroen εισήλθε το 2017 στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV με το πρώτης γενιάς C3 Aircross, το οποίο τώρα συστήνει εκ νέου στην πλήρως αλλαγμένη δεύτερη γενιά του. Πρόκειται για ένα SUV που τοποθετείται ιδανικά σε διαστάσεις μεταξύ των πιο μεγάλων B-SUV και των μικρότερων C-SUV, όμως οι τιμές του βρίσκονται στα κατώτερα επίπεδα των μικρών SUV και σε χώρους – ανέσεις κοντράρει τα μικρομεσαία SUV. Με τιμή εκκίνησης μόλις 18.900 ευρώ για το αρχικό C3 Aircross 1.2 PureTech 100 hp You! δεν έχει αντίπαλο, ενώ πολύ ανταγωνιστικό είναι και το υβριδικό αυτοκίνητο της δοκιμής.
Πιο συγκεκριμένα το νέο Citroen C3 Aircross 1.2 Hybrid 145 e-DCS6 ξεκινά από το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Plus στην τιμή των 24.500 ευρώ (με την προωθητική ενέργεια) και σχεδόν τα πάντα στον εξοπλισμό του. Το μόνο που ίσως του λείπει είναι οι ζάντες αλουμινίου, ωστόσο από αισθητικής πλευράς τα καλύμματα των 17ιντσων τροχών είναι πάρα πολύ κομψά και δύσκολα τα ξεχωρίζει κανείς από αλουμινένιες ζάντες. Από εκεί και πέρα νέο SUV με μήκος 4,4 μέτρα, τέτοια ευρυχωρία, υβριδικό κινητήρα 145 ίππων και αυτόματο κιβώτιο σε αυτά τα λεφτά, αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία.
Μοντέρνο, κομψό και πληθωρικό SUV

Το νέο C3 Aircross υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Citroen που εφαρμόστηκε αρχικά στο νέο, πιο μικρό SUV Citroen C3. Τα δύο μοντέλα μοιράζονται αρκετά στοιχεία στην εμφάνισή τους εξωτερικά και στο εσωτερικό, όμως το C3 Aircross είναι πολύ μεγαλύτερο, ενώ έχει και αισθητικές διαφορές. Το πιο επιβλητικό, μυώδες, με έντονες ακμές και κάθετες φόρμες C3 Aircross έχει μήκος 4.395 χλστ. (4.015 χλστ. το C3), πλάτος 1.795 χλστ., ύψος 1.663 χλστ. και μεταξόνιο 2.670 χλστ. Μπροστά η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων με τη νέα φωτεινή υπογραφή τριών σημείων και η μάσκα που ενσωματώνει το νέο λογότυπο, είναι εμπνευσμένα από το πρωτότυπο Citroen Oli. Το SUV παρουσιαστικό του τονίζουν περεταίρω το ψηλό και οριζόντιο καπό, οι κάθετες γραμμές του μπροστινού μέρους, τα 200 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, τα πλαστικά μαύρα προστατευτικά τμήματα και τα ασημί διακοσμητικά στους προφυλακτήρες. Το πίσω μέρος του αντανακλά τη μυώδη εικόνα του μπροστινού, και ξεχωρίζει -μεταξύ άλλων- από τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα. Μία ακόμα σχεδιαστική «πινελιά» με δυνατότητα εξατομίκευσης σε επιλογή χρώματος, αφορά τα λεπτά κάθετα διακοσμητικά Color Clips στον εμπρός προφυλακτήρα και στα πίσω παράθυρα.
Πολύ ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Από ένα τέτοιο SUV περιμένει κανείς τους ανάλογους χώρους και ανέσεις για να μετακινεί όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές χωρίς στριμώγματα. Στο πίσω κάθισμα κάθονται και πιο ψηλά άτομα, αφού έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι, συν αρκετό ωφέλιμο πλάτος για να τρεις. Παράλληλα, όλα τα καθίσματα Citroen Advanced Comfort με την «αφράτη» γέμιση είναι πάρα πολύ αναπαυτικά, ενώ το πιο ψηλά τοποθετημένο πίσω κάνει τους επιβάτες να νιώθουν ακόμα πιο άνετα. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 460 λίτρων με το πλατύ άνοιγμα, φτάνοντας έως τα 1.600 λτ. με πεσμένα τα καθίσματα.
Από πλευράς σχεδιασμού του εσωτερικού και επιλογής υλικών, το C3 Aircross είναι ολόιδιο με το νέο C3. Το οριζόντιας διάταξης ταμπλό χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Στο πάνω ενσωματώνεται ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις απαραίτητες ενδείξεις, χωρίς όμως στροφόμετρο. Στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό τοποθετείται η πολύ απλή αλλά εύχρηστη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, χαμηλότερα βρίσκονται οι αεραγωγοί και πιο κάτω τα χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματιστικού. Ξεχωριστό και εξυπηρετικό είναι το τιμόνι με τον τετραγωνισμένο σχεδιασμό και τη μικρή διάμετρο, όμως η ρύθμιση ως προς την απόσταση είναι μικρότερη της αναμενόμενης, που σημαίνει ότι ο οδηγός είτε θα πρέπει να κάνει ένα «κλικ» το κάθισμα πιο μπροστά είτε θα έχει πιο τεντωμένα τα χέρια του. Όσον αφορά την κατασκευή, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν ως προς την υφή τους και διαθέτουν γεροδεμένη συναρμογή, ενώ ευχάριστο στοιχείο αποτελεί το υφασμάτινο τμήμα στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό και στα υποβραχιόνια των θυρών.
Ό,τι πρέπει το υβριδικό σύνολο των 145 ίππων

Ο γνώριμος πλέον κινητήρας 1.2 Hybrid 145 hp με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6 που «φοράνε» και άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis, ταιριάζει κατάλληλα και στο αμάξωμα του νέου C3 Aircross. Καρδιά του συστήματος αποτελεί ο αναβαθμισμένος 1.200άρης τρικύλινδρος turbo με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας που λειτουργεί σε κύκλο Miller και έχει 40% νέα εξαρτήματα. Αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ, ενώ συνδυάζεται αρμονικά με το ηλεκτρομοτέρ των 28 ίππων και 55 Nm που είναι ενσωματωμένο στο e-DCS6. Επίσης, μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 48V ιόντων λιθίου με ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 0,890 kWh (ωφέλιμη 0,432kWh) παρέχει το ρεύμα για την 100% ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες, στους ελιγμούς, στην εκκίνηση, αλλά και σε πιο γρήγορες ταχύτητες, όταν το αυτοκίνητο ρολάρει. Αυτή η λειτουργία είναι ενεργή κυρίως με τον κλιματισμό εκτός λειτουργίας, συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης. Στα στενά και στο μποτιλιάρισμα μπορεί να ξεπεράσει το 60% ηλεκτρικής κίνησης με λίγη προσοχή στο πάτημα και άφημα του γκαζιού. Στην πράξη μπορεί να κάψει λιγότερα από 7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, ενώ με εκπομπές CO2 120 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Το αποδοτικό και πολιτισμένο σε λειτουργία ήπια υβριδικό μηχανικό σύνολο παρουσιάζει γεμάτο τράβηγμα από χαμηλά, ανεβάζει ρυθμούς εύκολα με πιο βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ και οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται ομαλά και άμεσα. Παρότι 3κύλινδρο το μοτέρ, δεν έχει ενοχλητικό θόρυβο ή δονήσεις που να περνούν στο εσωτερικό, μιας και είναι αρκετά περιορισμένα. Φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτερόλεπτα και διατηρεί χωρίς πρόβλημα ρυθμό ταξιδιού, φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές. Ίσως κάποιοι να θελήσουν προγράμματα οδήγησης ή χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων με paddles, όμως αυτά απουσιάζουν από το «μενού» του νέου Citroen C3 Aircross. Το μόνο «βοήθημα» είναι η επιλογή «L» (Low), όπου σε αυτή την περίπτωση η ισχύς του κινητήρα είναι υψηλότερη σε μικρότερη ταχύτητα κίνησης, δηλαδή κάτι σαν τα «αργά». Στην πόλη αρκεί ένα απαλό πάτημα του δεξιού πεντάλ, ειδικά όταν εμπλέκεται και ο ηλεκτροκινητήρας.
Σε πρώτο πλάνο η άνεση στο δρόμο

Από ένα SUV Citroen, δεν θα μπορούσε παρά να περιμένει κανείς την άνεση να έχει τον πρώτο λόγο. Χαρακτηριστικό που αντιλαμβάνονται όλοι με το που κάθονται στα μαλακά καθίσματα, ενώ το αυτοκίνητο περνά από τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ταρακουνιούνται οι επιβάτες. Μόνο σε πολύ έντονες λακκούβες θα ακουστεί το «γκουπ» από την ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με το πατενταρισμένο σύστημα υδραυλικών στοπ προοδευτικής απόσβεσης. Σε γενικές γραμμές είναι ένα πολύ ξεκούραστο αυτοκίνητο στην οδήγηση, ακόμα και στους πηγμένους δρόμους της πόλης. Παράλληλα, ο αρκετός «αέρας» από το έδαφος, τα υπερυψωμένα καθίσματα και οι αρκετές γυάλινες επιφάνειες ευνοούν την περιμετρική ορατότητα και κάνουν τους επιβάτες να νιώθουν πιο ευχάριστα.
Παρότι άνετο και με αρκετό ύψος, το νέο C3 Aircross 1.2 Hybrid δεν περνάει «χαλαρή» αίσθηση στον οδηγό, όταν αναπτύσσονται πιο γρήγορες ταχύτητες ή σε διαδρομές με στροφές, αλλά εμπνέει ασφάλεια και στιβαρότητα. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση και είναι ευθύβολο, εκμεταλλευόμενο και το μακρύ μεταξόνιο. Στις στροφές είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στην περισσότερη πίεση, καθώς σε οδήγηση που δεν αρμόζει με το οικογενειακό του προφίλ, δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις. Οι τροχοί του εξασφαλίζουν μπόλικη πρόσφυση και οι αντιδράσεις του εξελίσσονται ομαλά και προβλέψιμα, ακόμα και όταν αρχίσουν τα λάστιχα να σκούζουν. Το μόνο που ξενίζει είναι η ελαφριά αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο από την άλλη πλευρά διευκολύνει στους ελιγμούς. Τουλάχιστον στις ευθείες σφίγγει όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί, ενώ τα φρένα επαρκούν σε αποτελεσματικότητα και ικανοποιούν σε αίσθηση.



































































































































