H Chery δεν είναι μια ακόμα εταιρία που προσγειώθηκε στη χώρα μας απλά για να πάρει ένα κομμάτι από την ήδη κατακερματισμένη πίτα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Είναι ένας κινεζικός κολοσσός με παγκόσμια παρουσία σε δεκάδες αγορές, που όπως όλοι οι υπόλοιποι, θέλουν να εισέλθουν και να κυριαρχήσουν στη Γηραιά ήπειρο. Για να επιτύχεις κάτι τέτοιο, με τον ανταγωνισμό να είναι αμείλικτος, δεν αρκεί μόνο ο τιμοκατάλογος να είναι «οικονομικός», αλλά πραγματικά προσιτός στο ευρύ κοινό. Επίσης, θα πρέπει να δίνεις στον καταναλωτή την αίσθηση ότι αγοράζει περισσότερα απ’ ότι πληρώνει στον τομέα της ποιότητας, της τεχνολογίας, του εξοπλισμού και με τη μέγιστη οικονομία καυσίμου στα διαθέσιμα μοντέλα.
Όλα τα παραπάνω «όπλα» είναι στη φαρέτρα της Chery με το brand να εκπροσωπείται στην Ελλάδα μέσω του Spanos Group και μάλιστα με το κερασάκι στην τούρτα να αφορά την επέκταση της 7ετούς εργοστασιακής εγγύησης σε 12 χρόνια συνολικής κάλυψης για όλα της τα μοντέλα -συν τη δωρεάν οδική βοήθεια- κάτι πρωτοφανές στη χώρα μας. Με τιμή εκκίνησης από μόνο 22.990 ευρώ για τη βασική, αλλά υπερπλήρη έκδοση Comfort και 24.990 ευρώ για την επόμενη Premium, το πιο προσιτό πλήρως υβριδικό μικρό B-SUV Tiggo 4 είναι ασυναγώνιστο, για κάποιον που θέλει ένα πολύ οικονομικό, σύγχρονο, ευρύχωρο και ποιοτικό καθημερινό όχημα.
Σχεδίαση με ευρωπαϊκή αισθητική

Εξωτερικά η σχεδίαση του Chery Tiggo 4 κινείται σε ήπιους τόνους αποφεύγοντας τις υπερβολές άλλων κατασκευαστών. Η ευμεγέθης μάσκα με το μοτίβο διαμαντιών, τα λεπτά κάθετα LED φώτα ημέρας στα πλαϊνά και τα «αιχμηρά» εμπρός φώτα, προσδίδουν ένα μοντέρνο χαρακτήρα στο όλο παρουσιαστικό. Οι ασημί ράγες οροφής, οι πλατιές πλαϊνές κολόνες, βαμμένες σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, τα περιμετρικά πλαστικά προστατευτικά, η ενιαία LED μπάρα πίσω, που ενσωματώνει τα φωτιστικά σώματα και η χορταστική αεροτομή κλείνουν το κεφάλαιο της εξωτερικής εμφάνισης για ένα αυτοκίνητο που σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο. Σε επίπεδο διαστάσεων έχει μήκος 4.320 χλστ., πλάτος 1.831 χλστ., ύψος 1.653 χλστ. και μεταξόνιο 2.610 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος με τα 162 χλστ. θα βοηθήσει θετικά στις εκτός ασφάλτου διαδρομές ενώ ο «βολικός» κύκλος στροφής των 10,9 μέτρων θα φανεί σύμμαχος στις καθημερινές μανούβρες.
Ευρύχωρη και άνετη καμπίνα με ποιοτικά υλικά

Ανοίγοντας την πόρτα της καμπίνας, η αίσθηση που αποπνέει είναι αυτή της ευρυχωρίας, της άνεσης και των πολύ καλής ποιότητας υλικών με προσοχή στη λεπτομέρεια να παραπέμπουν σε premium μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Συναντάμε μαλακά πλαστικά στην υφή με ραφές που δίνουν μια νότα πολυτελείας, ενώ τα σκληρά έχουν πολύ ικανοποιητική συναρμογή με απουσία τριγμών. Ευτυχώς αρκετοί φυσικοί διακόπτες όπως για τα οδηγικά προφίλ, το ραδιόφωνο και την ένταση και άλλα μας κάνουν τη ζωή λίγο πιο εύκολη. Τα του κλιματισμού πάντως είναι όλα απτικής αφής.
Από πλευράς εξοπλισμού, από τη βασική έκδοση Comfort που ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, συναντάμε μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 12,3 ιντσών, κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής του infotainment, επίσης 12,3 ιντσών -ουσιαστικά μια ενιαία οθόνη χωρισμένη στα δυο-, 7 αερόσακους, 20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Η επόμενη έκδοση Premium με τιμή από 24.990 ευρώ περιλαμβάνει επιπλέον πανοραμική απεικόνιση μέσω συστήματος καμερών, εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, καθίσματα με επένδυση οικολογικού δέρματος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι flatbottom, φιμέ κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα και ατμοσφαιρικό φωτισμό.
Apple CarPlay και Android Auto λειτουργούν υποδειγματικά και ασύρματα με πολύ γρήγορη απόκριση, όπως και το υπόλοιπο μενού χάριν του δυνατού επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8155. Μιλώντας για μενού, η περιήγηση απαιτεί μικρή εξοικείωση καθώς το περιεχόμενο είναι απλό και κατανοητό με ίσως λίγο μικρή γραμματοσειρά, ειδικά στο καντράν του οδηγού, όπου στην ανοιχτόχρωμη ρύθμιση (ημέρας) δεν φαίνονται εύκολα κάποιες πληροφορίες π.χ. η λειτουργία EV για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Τα γραφικά πάντως σε γενικές γραμμές είναι όμορφα και με υψηλή ανάλυση. Περνώντας στον τομέα των χώρων, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μπόλικο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, καθώς και κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες για επιπλέον άνεση. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 433 λίτρα (μέχρι την οροφή) με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και φτάνει έως τα 1.190 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα. Στο δάπεδό του υπάρχει ένα «καρούμπαλο», κάτω από το οποίο είναι τοποθετημένη η 12βολτη μπαταρία, αν και πρακτικά δεν επηρεάζει τη χωρητικότητα.
Πλήρως υβριδικό σύνολο με αυτονομία έως 1.200 χιλιόμετρα!

Κάτω από το καπό συναντάμε ένα τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκίνητο μηχανικό σύνολο 1.500 κ.εκ. απόδοσης 95 ίππων, 125 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 204 ίππων και 310 Nm. Στην πράξη βάση είναι ο ηλεκτροκινητήρας με ένα αυτοφορτιζόμενο πολύ αποδοτικό υβριδικό (full hybrid) σύστημα, με δευτερεύοντα ρόλο να παίζει το θερμικό μοτέρ όταν τα φορτία ανέβουν αλλά και για να φορτίζει την μπαταρίας τεχνολογίας LFP με χωρητικότητα 1,83 kWh. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου DHT (Dedicated Hybrid Transmission) βέλτιστα ρυθμισμένο ειδικά για το υβριδικό σύστημα. Το αποτέλεσμα είναι οι ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης, περί τα 5,3 λτ./100 χλμ. στα χαρτιά, αλλά και στην πράξη σε μεικτή οδήγηση. Εμείς είδαμε και 4,5 λτ./100 χλμ. στην πόλη με λίγο προσεκτική χρήση του δεξιού ποδιού και εκμεταλλευόμενοι την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Τα τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας με αποτελεσματικότερο το τρίτο και πιο έντονο, φροντίζουν για την περαιτέρω φόρτιση της μπαταρίας κατά το άφημα του πεντάλ του γκαζιού. Το πολύ καλό κιβώτιο σε συνδυασμό με την «ψαγμένη» χαρτογράφηση του εγκεφάλου μέσω του λογισμικού, φροντίζουν έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μη μένει ποτέ από παροχή ισχύος, όταν αυτή ζητηθεί. Με το ρεζερβουάρ βενζίνης του Tiggo 4 να είναι στα 51 λίτρα η αυτονομία μπορεί να αγγίξει έως και τα 1.200 χιλιόμετρα, κάτι αναμφίβολα εκτιμητέο από τον υποψήφιο αγοραστή ειδικά εάν κάνει μεγάλες αποστάσεις. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 120 γρ./χλμ., συνεπώς τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Για τα 0-100 χλμ./ώρα θα χρειαστούν 8,9 δλ. με την τελική ταχύτητα να σταματάει στα 150 χλμ./ώρα.
Βολικό, εύχρηστο και ευχάριστο σε κάθε είδους διαδρομή

Το ζητούμενο στην περίπτωση του Chery Tiggo 4 δεν είναι ούτε οι επιδόσεις, ούτε οι αγωνιστικές ανησυχίες, αλλά ένας συνδυασμός άνεσης, ευκολίας χρήσης, μέγιστης οικονομίας αλλά κυρίως μιας άκρως value for money επιλογής. Και σε όλα τα παραπάνω τα καταφέρνει με μεγάλη επιτυχία. Στην εβδομάδα που το είχαμε στα χέρια μας διανύσαμε συνολικά 500 χιλιόμετρα στην πόλη, εκτός αυτής και στην εθνική οδό και μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές, δεδομένου του προσανατολισμού του μοντέλου. Από τα μοναδικά 2 προγράμματα οδήγησης που έχει ο οδηγός στη διάθεση του, Eco και Sport, το δεύτερο επιλέχθηκε μόνο στην περίπτωση μιας γρήγορης προσπέρασης και σε κάποια ανηφορικά επαρχιακά κομμάτια. Μόνο με το γκάζι στο πάτωμα, και όταν ανεβαίνουν οι στροφές, ο βενζινοκινητήρας που αναλαμβάνει δυναμική δράση, ακούγεται κάπως έντονα θυμίζοντας CVT συμπεριφορές. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις το Tiggo 4 είναι ιδιαίτερα αθόρυβο και πολιτισμένο αφού κινείται ως επί το πλείστον ηλεκτρικά ή με μικρή και αόρατη συμβολή του θερμικού συνόλου. Στον τομέα της ανάρτησης, αυτή, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, απορροφά επαρκώς λακκούβες και κακοτεχνίες αν και είναι ένα τσικ πιο σφιχτή απ’ ότι θα θέλαμε. Τα φρένα αποτελούμενα από δίσκους παντού (αεριζόμενοι εμπρός) είναι αποτελεσματικά με καλή αίσθηση στο πεντάλ. Το τιμόνι παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση αλλά τεχνητή, ενώ το βάρος του του μπορεί να ρυθμιστεί μέσα από το μενού για μεγαλύτερη άνεση μέσα στην πόλη.

































































































































