Ανακοινώθηκε επίσημα σήμερα η πώληση της Opel στην PSA Peugeot-Citroen, με τον Γαλλικό Όμιλο να γίνεται πλέον ο δεύτερος μεγαλύτερος στην Ευρώπη μετά το VW Group. Πλέον, με τον τρόπο αυτό η Opel αλλάζει χέρια μετά από 88 χρόνια κατοχής της από την αμερικάνικη GM.
Το όλο deal κόστισε στην PSA Peugeot-Citroen 2,2 δις ευρώ και περιλαμβάνει όλα τα τμήματα της Opel μεταξύ των οποίων τις μάρκες Opel και Vauxhall, 6 εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων και 5 ανταλλακτικών, ένα ερευνητικό κέντρο (στο Ρίσελσχάιμ στη Γερμανία) και συνολικά 40.000 εργαζομένους. Μαζί περιλαμβάνεται και το ευρωπαϊκό τμήμα της GM Bank.
Η νέα αυτή μεγάλη συμφωνία αναμένεται να επαναφέρει στην κερδοφορία την Opel από το 2020 με στόχο για λειτουργικά κέρδη 2% και από το 2026 στο 6%, αφού αναμένεται να εξοικονομηθούν 1,7 δις ευρώ μέσα στην επόμενη δεκαετία λόγω της συνεργασίας των τριών πλέον εταιρειών (Peugeot-Citroen-Opel) και του μοιράσματος πλατφόρμων, κινητήρων, τεχνολογιών κ.ο.κ. μεταξύ μιας μεγαλύτερης γκάμας μοντέλων.
Στο κομμάτι του μεριδίου των πωλήσεων, με την απόκτηση της Opel η PSA Peugeot-Citroen κατέχει πλέον το 16% όλης της Ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, όντας μόνο πίσω από τη VW Group (έχει το 24%).
Ο Πρόεδρος του PSA, Carlos Tavares, δήλωσε: «Σήμερα γίναμε μάρτυρες στη γέννηση ενός πραγματικού κολοσσού. Θα βοηθήσουμε την Opel να επιστρέψει στην κερδοφορία και ευελπιστούμε να θέσουμε εκ νέου τον πήχη στην αυτοκινητοβιομηχανία».
Όπως είναι φυσικό, τα νέα δεδομένα έφεραν και διοικητικές ανακατατάξεις, ενώ ταυτόχρονα έχουμε και επισήμως την αποχώρηση της GM από την Ευρώπη, από την οποία δεν έχει τις καλύτερες αναμνήσεις, καθώς το τελευταίο κερδοφόρο έτος για αυτήν ήταν το 1999.
Πάντως, ο όμιλος PSA και συνεπώς και η Opel θα συνεχίσουν να συνεργάζονται με τη GM στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ενώ τα εργοστάσια της Opel θα εξακολουθήσουν να παράγουν αυτοκίνητα με τα σήματα των Buick και Holden, τα δικαιώματα των οποίων ανήκουν στην GM.
Διαβάστε ακόμη: