Η Alfa Romeo 4C με αναλογία μόλις 4 κιλά ανά ίππο, συνολικό βάρος 895 κιλά και με μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακόνημα 65 κιλών είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο εντυπωσιακά σπορ αυτοκίνητα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Αυτή την φορά όμως δεν θα σταθούμε σε τομείς όπως οι επιδόσεις, η σχεδίαση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά στο πως φτιάχνεται και από τι υλικά αποτελείται η Alfa Romeo 4C.
Ξεκινώντας από το ακριβότερο ανθρακόνημα, αυτό αποτελεί το 10% της συνολικής κατασκευής της 4C και αντιπροσωπεύει το 25% του όγκου της. Το υλικό αυτό συνδυάζει το χαμηλότερο δυνατό βάρος με τη μέγιστη δυνατή ακαμψία γι΄αυτό επιλέχθηκε για την κατασκευή του μονοκόκ πλαισίου, αντίστοιχης φιλοσοφίας με εκείνου που συναντάται στα ανώτερης κλίμακας supercars, όπως για παράδειγμα της Ferrari LaFerrari. ‘Aλλωστε δεν είναι τυχαίο που πολλοί έχουν παρομοιάσει την Alfa Romeo 4C ως τη «μικρή» Ferrari.
Εκτός από ανθρακόνημα έχει γίνει εκτενής χρήση και αλουμινίου, όπως είναι στην οροφή και στα τμήματα του πλαισίου, που αποτελούν προεκτάσεις του μονοκόκ. Αλουμίνιο έχει χρησιμοποιηθεί και για τα εμπρός δισκόφρενα εξασφαλίζοντας μείωση του βάρους ανά δίσκο στα 2 κιλά.
Ένα ακόμα σύνθετο υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί για το αμάξωμα με την ονομασία Sheet Moulding Compound επέτρεψε μείωση κατά 20% του βάρους σε σύγκριση με τον χάλυβα με βάρος μόλις 1,5 g/cm3, έναντι 7,8 g/cm3 του ατσαλιού και 2,7 g/cm3 του αλουμινίου. Τέλος το πολυουρεθάνιο επιλέχθηκε για τα φτερά και τους προφυλακτήρες, αφού και αυτό με την σειρά του ζυγίζει 20% λιγότερο από τον χάλυβα.
Τέλος, όσον αφορά στην παραγωγή της Alfa Romeo 4C, αυτή γίνεται στη Modena, στο εργοστάσιο της Maserati, ενώ πριν δοθεί το τελικό «ok» κάθε μοντέλο δοκιμάζεται στο δρόμο για 40 χιλιόμετρα από έμπειρο δοκιμαστή.