Οι Octavia RS ανέκαθεν ήταν γρήγορα αυτοκίνητα. Η Skoda βέβαια βάσισε μεγάλο μέρος της επιτυχίας τους, στη δυνατότητα βελτίωσης. Είτε μιλάμε για τον 1.8 20VT, είτε για τον 2.0 TSI, τα άλογα πάνε κι έρχονται. Η ταχύτερη της Ευρώπης, ωστόσο, δεν έχει κανένα από τα δυο αυτά μοτέρ κάτω από το καπό.
Υπό κανονικές συνθήκες η Octavia RS 3ης γενιάς διατίθετο είτε με τον 2λιτρο TSI των 245 ίππων και μόνο με κίνηση εμπρός, είτε με τον 2λιτρο TDI των 184 ίππων και σύστημα τετρακίνησης 4Motion (που ήταν και η μοναδική έκδοση που έρχεται στη χώρα μας). Θα μπορούσε κάποιος να συνδυάσει τον TSI με την τετρακίνηση του TDI και να δημιουργήσει το «λιμουζινέ» παράγωγο του VW Golf R. Station wagon παράγωγο υπήρχε, με τη μορφή του SEAT Leon Cupra ST. Δύσκολη μετατροπή, αλλά πραγματοποιήσιμη.
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα βγάζει μια Skoda Octavia RS του 2001;
Ο Γερμανός βελτιωτής RM-Performance πήγε ένα βήμα παραπέρα. Αντί να προσαρμόσει την τετρακίνηση στο 2λιτρο μοτέρ και να το βελτιώσει, έβαλε στη θέση του τον κινητήρα του Audi RS 3! Αρχικά το αυτοκίνητο ήταν μπροστοκίνητο, παλεύοντας με τα 400 άλογα και τα 480 Nm του πεντακύλινδρου 2.5 TFSI. Όπως τα περισσότερα μοτέρ των γρήγορων μοντέλων του Group VW, δεν έμεινε για πολύ καιρό εργοστασιακό. Η ECU και οι πολλαπλές εισαγωγής-εξαγωγής αντικαταστάθηκαν, με αποτέλεσμα η ισχύς να φτάσει τα 600 άλογα. Προφανώς η πρόσφυση των εμπρός τροχών έγινε διακοσμητική, οπότε η προσθήκη τετρακίνησης κρίθηκε επιτακτική.
Το σύστημα τετρακίνησης του RS 3 όλως περιέργως δεν «κούμπωνε» στο πάτωμα της Octavia, οπότε οι Γερμανοί πήραν αυτό από το RS TDI, το ενίσχυσαν, το προσάρμοσαν με το κιβώτιο του κορυφαίου Α3 και δημιούργησαν ένα «εκρηκτικό» μείγμα. Ανάρτηση και φρένα δεν θα μπορούσαν να μείνουν ως είχαν, με το πρώτο σκέλος να αναλαμβάνει ένα ρυθμιζόμενο kit της Bilstein και το φρενάρισμα να εναπόκειται στο σύστημα πέδησης του RS 6. Από το κουπέ της Audi προέρχονται και τα καθίσματα, ενώ οι 19άρες ζάντες είναι OZ Ultraleggera και περιβάλλονται από ελαστικά 235/55.
Διαβάστε επίσης: Skoda Yeti με μοτέρ από Audi RS 3 κυκλοφορεί κι «οπλοφορεί» (+videos)
Το αυτοκίνητο έχει μετρηθεί στα 3,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, επιταχύνει από τα 100 στα 200 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. και η τελική του φτάνει στα 313 χλμ./ώρα! Πλέον, και με 110.000 πολύ γρήγορα χλμ. στο κοντέρ, πωλείται έναντι 43.500 ευρώ.