Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρέθηκε στο στόχαστρο σχεδόν όλων των χωρών-μελών της, με μπροστάρη βέβαια τη Γερμανία. Τελικά αναγκάστηκε να υποχωρήσει, επιτρέποντας την πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035. Κινητήρες σαν αυτόν που φοράει η συγκεκριμένη BMW X5, κάνοντας πλάκα στα απαγορευτικά νομοθετήματα των Βρυξελλών.
Η X5 M50d διαθέτει έναν από τα πιο ιδιαίτερα μοτέρ που έχουν τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο, ανεξάρτητα αν μιλάμε για mainstream, premium, ή supercar. Ο πετρελαιοκινητήρας των 2.993 κ.εκ. δεν έχει ένα ή δυο τούρμπο για την υπερπλήρωσή του, αλλά τέσσερα! Όσα χρησιμοποιεί και η Bugatti Chiron στον 8.0 W16 της, που είναι ο μόνος άλλος κινητήρας με τετραπλή υπερτροφοδότηση! Εργοστασιακά παράγει 400 ίππους στις 4.400 σ.α.λ. και 760 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ., επιταχύνοντας το βαρύ (2.275 κιλά) SUV στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,2 δλ. Δεν υπήρχε περίπτωση η Manhart να μην έβαζε το χέρι της σε ένα τέτοιο σύνολο, αναβαθμίζοντας περαιτέρω τα χαρακτηριστικά απόδοσης.
Φυσικά δεν θα μπορούσαν να αφήσουν παραπονεμένο το παρουσιαστικό της προηγούμενης X5, τοποθετώντας νέα περιγράμματα στη μάσκα και καπό, splitter στον προφυλακτήρα, πλαϊνές ποδιές, διαχύτη, αεροτομή (όλα από ανθρακονήματα) και μια τετράδα 23άρες ζάντες, που περιβάλλονται από ελαστικά 315/25 Continental SportContact 7. Η διαδρομή της ανάρτησης έχει μειωθεί και τα αμορτισέρ είναι πιο σφιχτά, σε έναν συνδυασμό βελτίωσης εμφάνισης και κρατήματος.
Κάτω από το carbon καπό, ο quad-turbo ντίζελ αποκτά τη μονάδα διαχείρισης MHtronik και ανεβάζει την απόδοση στα 465 άλογα και τα 870 Nm. Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, αλλά δεδομένα τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε λιγότερο από 5,0 δλ. και η τελική ξεπερνά με τεράστια άνεση τα 250 χλμ./ώρα, εφόσον φυσικά αφαιρεθεί ο σχετικός περιοριστής.