Με τα SUV να έχουν συγκεντρώσει τη μερίδα του λέοντος σε πωλήσεις, είναι αναμενόμενο να υπάρχουν πολλές διαθέσιμες προτάσεις αγοράς. Ανάμεσα σε αυτά, η πιο δημοφιλής κατηγορία είναι αυτή των μικρομεσαίων SUV (C-SUV), η οποία το 2020 έφτασε στην Ελλάδα τις 17.903 ταξινομήσεις, με μερίδιο αγοράς που ξεπέρασε το 22%.
Συνολικά διατίθενται κοντά στα 40 διαφορετικά C-SUV, απευθυνόμενα σε μια ευρεία γκάμα αγοραστών, καλύπτοντας κάθε ανάγκη και οικονομική δυνατότητα. Ωστόσο, εφόσον θέσουμε ως βασικούς όρους το χαμηλό κόστος αγοράς και χρήσης, τότε οι επιλογές περιορίζονται. Όσοι αναζητούν ένα υβριδικό μικρομεσαίο SUV στη χαμηλότερη τιμή έναντι του ανταγωνισμού, τότε το μοντέλο που θα τους ικανοποιήσει καλύτερα είναι το Suzuki SX4 S-Cross 1.4 GL Hybrid 48 V.
Το ιαπωνικό αυτοκίνητο των 4,3 μ. μήκους κοστίζει από 18.410 ευρώ και συνοδεύεται με τον εξής εξοπλισμό: 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, διζωνικό κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, ράδιο CD MP3, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων και φώτα LED. Η αμέσως επόμενη έκδοση GL+ στις 20.041 ευρώ θα ικανοποιήσει τους περισσότερους, αφού διαθέτει επιπλέον δερμάτινο τιμόνι, περισσότερα διακοσμητικά, διαφορετικές επενδύσεις, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα keyless, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Απόδοση και οικονομία
Κινητήρια δύναμη του Suzuki SX4 S-Cross αποτελεί το 1.400άρι turbo Boosterjet μηχανικό σύνολο, συνδυασμένο με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η ισχύς φτάνει τους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ., με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 121 γρ./χλμ. Το τράβηγμα του κινητήρα είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το νέο υβριδικό σύστημα 48V.
Το 48V Hybrid αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ένα μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC. Με μεγαλύτερη τάση τροφοδοσίας από το υβριδικό σύστημα 12V, αυξάνει τόσο την ανάκτηση ενέργειας από την επιβράδυνση, όσο και την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και να βελτιωθεί η οδηγική απόδοση. Παρόλο που δίνεται προτεραιότητα στην κατανάλωση του καυσίμου υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα προσθέτει επιπλέον ροπή στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας μια από τις δύο λειτουργίες (αναπλήρωση ροπής ή ενίσχυση ροπής) όταν κρίνει ότι ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση. Επιπλέον, η ηλεκτρογεννήτρια θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία ρελαντί και εξαλείφει την κατανάλωση καυσίμου κατά την επιβράδυνση.
Ευρύχωρο εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών του SX4 S-Cross δίνει έμφαση στην εργονομία, την πρακτικότητα και την ευρυχωρία. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή από πλευράς ορατότητας, ενώ ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια και θα αισθανθεί άνετα. Τέσσερα ενήλικα άτομα δεν θα παραπονεθούν ποτέ για τους προσφερόμενους χώρους, με ενδεχόμενο πέμπτο να χωράει με κάποιους περιορισμούς. Παραχωρήσεις που δεν απαιτεί το πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται στα 430 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1.269 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.