Τι αναζητά η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού που ψάχνει ένα καινούργιο αυτοκίνητο; Αρχικά δίνει βάση σε δύο βασικούς παράγοντες που έχουν να κάνουν με χρήματα. Την τιμή μιας και αποτελεί το βασικότερο έξοδο, αλλά και την κατανάλωση – κόστος καυσίμου, καθώς τα ποσά που δαπανούνται είναι σημαντικά, ειδικά όταν διανύονται καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα. Από πλευράς κατηγορίας αυτοκινήτου, ψηλά στην προτίμηση βρίσκονται τα SUV. Αν αυτό διαθέτει υβριδική τεχνολογία, είναι ευρύχωρο για την οικογένεια, έχει τετρακίνηση για να πηγαίνει και εκτός δρόμου και η τιμή είναι ιδιαίτερα συμφέρουσα σε συνάρτηση και με φουλ στάνταρ εξοπλισμό, τότε έχουμε να κάνουμε με μια ιδανική επιλογή.
Θα σκεφτείτε, ότι όλα τα παραπάνω σε ένα μικρομεσαίο SUV θα κοστολογούνται αρκετά ακριβά, πέρα από τις οικονομικές δυνατότητες πολλών. Και όμως υπάρχει το αυτοκίνητο που τα περιλαμβάνει στη χαμηλότερη τιμή της κατηγορίας του, το οποίο δεν είναι άλλο από το Suzuki SX4 S-Cross 1.4T Hybrid 48V Allgrip. Συγκεκριμένα πωλείται από 22.340 ευρώ, με όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι τα εξής:
- 7 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόνομης πέδησης
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός / πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Αυτόματη ρύθμιση δέσμης προβολέων
- Σύστημα Keyless Push Start
- Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός
- Adaptive Cruise Control
- Οθόνη αφής 7 ιντσών με Smartphone Linkage και κάμερα οπισθοπορείας
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Την κίνηση του 4×4 (όπως και τον 2κίνητων) SX4 S-Cross, αναλαμβάνει ο νέος 1.400άρης turbo, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Το πολύ ισορροπημένο σε λειτουργία, ελαστικό και με θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές μηχανικό αυτό σύνολο, αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Το βάρους 1.265 κιλών αμάξωμα επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Επίσης, η Suzuki ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 5,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 131 γρ./χλμ.
Αποδοτικό και ικανό σε κάθε τερέν
Στην άσφαλτο όπου θα διανύει τα περισσότερα χιλιόμετρα, το SX4 S-Cross παρέχει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, ενώ το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση. Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και οι κλίσεις στις στροφές είναι σχετικά περιορισμένες, όπως και το βύθισμα στο φρενάρισμα. Συνολικά είναι εύκολο στους χειρισμούς και εμπνέει εμπιστοσύνη.
Για πιο δύσκολες καταστάσεις αναλαμβάνει δράση το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης Allgrip, αποτελούμενο από κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και με τον οδηγό να επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα, μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου. Στο Auto στέλνει ροπή στον πίσω άξονα, ουσιαστικά μόνο όταν χρειάζεται και στο Sport, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση, οπότε μεταφέρεται και 20% περισσότερη ροπή πίσω. Το Snow είναι για χιόνι, χώμα και όλες γενικά τις δύσκολες συνθήκες εκτός ασφάλτου, καθώς το αυτοκίνητο ξεκινά με AWD κι επαναπρογραμματίζεται το ESP ώστε να αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια ολίσθησης. Τέλος, το Lock κλειδώνει τον κεντρικό συμπλέκτη ώστε η ροπή να μοιράζεται ισόποσα εμπρός-πίσω και να μεγιστοποιείται έτσι η ελκτική πρόσφυση για τα οριακά περάσματα.
Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Στην καμπίνα του SX4 S-Cross προτεραιότητα αποτελεί η προσφορά χώρων για μια τετραμελή οικογένεια, ενώ με κάποιες παραχωρήσεις θα φιλοξενηθεί στη μέση του πίσω καθίσματος και ένας ακόμα. Για τις αποσκευές υπάρχει αρκετός χώρος 430 λίτρων για να χωρέσει τις αποσκευές ενός ταξιδιού. Αν πάλι χρειαστεί να μεταφερθούν ογκωδέστερα αντικείμενα, τότε με την αναδίπλωση της διαιρούμενης (60/40) πλάτης του πίσω καθίσματος φτάνει τα 1.269 λίτρα. Σχεδιαστικά το εσωτερικό του ιαπωνικού SUV εμφανίζει μια συντηρητική εικόνα, όπως είναι καλοφτιαγμένο, με πολύ καλή εργονομία και με την απαραίτητη πλέον οθόνη του συστήματος πολυμέσων.