H Kia αναβαθμίζει το δημοφιλές μικρό SUV μοντέλο της Stonic με το εκσυγχρονισμένο Model Year 25, το οποίο διαθέτει πλουσιότατο εξοπλισμό και προσφέρεται ξανά σε άκρως ανταγωνιστικές και τιμές. Περισσότερο ενδιαφέρον στην γκάμα συγκεντρώνει ο 1.000άρης turbo κινητήρας με τα 100 άλογα και το επίπεδο εξοπλισμού Optimum, αφού διαθέτει ό,τι αναζητήσει κανείς από ένα B-SUV και σε τιμή που βρίσκεται στα πλαίσια των supermini.
Εξοπλισμός Kia Stonic GL Optimum MY2025
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη εναλλαγή μεγάλων – μεσαίων φώτων
- Αυτόματη ενεργοποίηση φώτων
- Φώτα LED
- Σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας
- Οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών με πλοήγηση
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αυτόματος κλιματισμός
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων
- Κεντρικό υποβραχιόνιο
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 195/55
- Σκούρα πίσω κρύσταλλα
Το νέο Kia Stonic MY25 με όλο αυτό τον εξοπλισμό -και όχι μόνο- προσφέρεται στην τιμή των 22.190 ευρώ. Όσοι πάλι θέλουν λιγότερο εξοπλισμό, όπως air condition αντί ηλεκτρονικό κλιματισμό, χωρίς ζάντες και κάποια ακόμα αξεσουάρ, αλλά με όλα τα συστήματα ασφαλείας και ανέσεων, υπάρχει και η έκδοση GL Inmotion με 1.000 ευρώ λιγότερα (από 21.190 ευρώ). Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το Stonic GT-Line με την πιο σπορτίφ εμφάνιση εξωτερικά και στο εσωτερικό, έναντι 24.090 ευρώ. Όποια έκδοση και αν προτιμήσει τελικά κανείς, βγαίνει ωφελημένος και από τα 5 χρόνια δωρεάν service, συν την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Στα βασικά πλεονεκτήματα του Stonic ανήκει και ο δημοφιλής 1.000άρης turbo κινητήρας με την ισχύ των 100 ίππων και 172 Nm ροπής. Στην πράξη δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη γιατί διαθέτει γεμάτη δύναμη, είναι ελαστικός από τις χαμηλές στροφές και εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.) και εν κινήσει όταν χρειαστεί μια προσπέραση. Παράλληλα οι κραδασμοί από το μοτέρ και οι όποιοι ενοχλητικοί θόρυβοι κρατιούνται μακριά από την καμπίνα. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι υποδειγματικά ακριβές, έχει ορθή κλιμάκωση και με 6η και 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει κοντά στις 2.900 σ.α.λ. Η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. σε διαδρομές σταμάτα-ξεκίνα, ενώ σε ανοιχτό δρόμο ο οδηγός βλέπει στο trip computer 5,7-6 λίτρα/100 χλμ. Στην οδήγηση εκτιμάται αμέσως η φιλικότητα στους χειρισμούς και η ευελιξία στους αστικούς δρόμους. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι σχετικά σφιχτές μεν (τόσο όσο) περιορίζοντας τις κλίσεις στις στροφές, αλλά ταυτόχρονα και άνετες στην καθημερινή χρήση.
Το εσωτερικό του Kia Stonic με τη μινιμάλ αισθητική εστιάζει στην εργονομία, αφού τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα. Αντίστοιχα εύκολο είναι και το μενού της ευκρινούς 8άρας οθόνης για το σύστημα πολυμέσων. Από πλευράς χώρων, στην καμπίνα του θα χωρέσουν άνετα τέσσερις ενήλικες, αφού ο αέρας τόσο για τα γόνατα, όσο και πάνω από το κεφάλι είναι ικανοποιητικός. Σε εξίσου καλά επίπεδα βρίσκεται και το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων, ενώ με αναδιπλωμένα καθίσματα φτάνει τα 1.155 λίτρα.