H Renault διαθέτει μια διευρυμένη γκάμα από υβριδικά μοντέλα τεχνολογίας Mild Hybrid, Full Hybrid και Plug-in Hybrid. Πρόκειται για τα Clio Hybrid E-Tech 1.6 140 hp, Captur 1.3 TCe 140 hp MHEV, Captur Hybrid E-Tech 1.6 145 hp, Captur PHEV E-Tech 160 hp, Arkana 1.3 TCe 140 hp MHEV και Arkana Hybrid E-Tech 1.6 145 hp.
Εμείς σε αυτό το άρθρο εστιάσαμε στο μεγαλύτερο SUV της Renault, το Arkana με το φουλ υβριδικό σύνολο, καθώς συνδυάζει δυναμικά χαρακτηριστικά, μεγάλες ανέσεις και εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο. Καταρχήν, ξεχωρίζει αμέσως με το σπορτίφ αισθητικής τύπου κουπέ αμάξωμά του, το οποίο χαρακτηρίζεται από την έντονη κλίση της οροφής στο τελείωμά της και την ενσωματωμένη αεροτομή στο άκρο της πόρτας του χώρου αποσκευών. Επίσης, με μήκος 4.568 χλστ. είναι από τα μεγαλύτερα μικρομεσαία SUV, ενώ με απόσταση από το έδαφος 200 χιλιοστά τονίζεται το off road παρουσιαστικό του, συν του ότι πατάει πιο εύκολα σε χωματόδρομους.
Πληθωρικό είναι και το εσωτερικό του Arkana σε όλα τα επίπεδα, αφού είναι ευρύχωρο, εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα και προσεγμένο σε ποιότητα. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, η συναρμογή είναι γεροδεμένη και ο διάκοσμος ενσωματώνει πολυτελή στοιχεία. Στο κέντρο κυριαρχεί το σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK με τις οθόνες των 7 ή 9,3 ιντσών και τα όμορφα γραφικά, ενώ συνδυάζεται με ψηφιακό και διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων 7 ή 10,2 ιντσών. Οι χώροι που παρέχει το Arkana θα βολέψουν άνετα μέχρι 5 άτομα, όπως και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 480 λίτρων.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, η πρώτη έκδοση Equilibre των 33.640 ευρώ διαθέτει τα εξής: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 7 ιντσών, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών κ.λπ. To Techno στις 36.240 ευρώ ενσωματώνει ακόμα τα συστήματα ελέγχου των τυφλών γωνιών και αναγνώρισης εμποδίου κατά την οπισθοπορεία, infotainment με οθόνη 9,3 ιντσών και πλοήγηση, πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών, διαφορετικές επενδύσεις, φιμέ κρύσταλλα και ζάντες 18 ιντσών.
Ο κινητήρας με το full hybrid σύστημα του Arkana αποδίδει συνδυαστικά 145 ίππους. Αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 1.6 λτ. ισχύος 95 ίππων και 148 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρες με 49 ίππους και 205 Nm και ένα HSG (High-Voltage Starter Generator) 20 ίππων και 50 Nm. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh βρίσκεται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, ενώ η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη. Το Arkana E-TECH Hybrid φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 172 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα μόλις 4,5 λτ./100 χλμ., χάρη στη συνδρομή της ηλεκτροκίνησης. Επίσης, με εκπομπές CO2 108-110 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο.
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, το Renault Arkana εξασφαλίζει ένα κατάλληλο ταίριασμα άνεσης και κρατήματος, δίχως να είναι «χαλαρό», αλλά ούτε και «σκληρό». Γεγονός που συμβάλλουν η πλατφόρμα CMF-B με την πολύ καλή ακαμψία και οι σωστά σεταρισμένες αναρτήσεις. Επιπλέον, ανάλογα με τις συνθήκες βοηθάει και η τεχνολογία Renault Multi-Sense με τις επιλογές Eco, Sport και MySense.