Με τις τιμές στα πάντα συνεχώς να ανεβαίνουν, έτσι και τα αυτοκίνητα έχουν πάρει εδώ και καιρό τον «ανήφορο». Οι οικονομικές προτάσεις συνεχώς λιγοστεύουν, ενώ οι ενδιαφερόμενοι είτε θα βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, ή θα επιλέξουν ένα πιο προσιτό σε λεφτά αυτοκίνητο. Ποια είναι όμως η πιο συμφέρουσα αγορά στα πολύ δημοφιλή μικρά SUV, χωρίς να γίνονται παραχωρήσεις στον εξοπλισμό και με τιμή κοντά στις 20.000 ευρώ;
Η απάντηση είναι το Hyundai Bayon, σε δύο εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού. Πρόκειται για το 1.2 84 hp Premium στις 19.840 ευρώ και το 1.0 T-GDi 100 hp Exclusive στις 20.240 ευρώ. Αναφορικά με τον εξοπλισμό, ακόμα και το αρχικό επίπεδο Exclusive διαθέτει όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα πλέον συστήματα ασφαλείας και ανέσεων, όπως είναι τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας
- Αναγνώριση οδικών σημάτων
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
- Infotainment με οθόνη 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
Στο Bayon Premium προστίθενται: Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών • Αυτόματος κλιματισμός • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες • Ατμοσφαιρικός φωτισμός • Σκούρα πίσω τζάμια • Μεταλλικά πεντάλ • Κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Όσον αφορά τους κινητήρες, ο αρχικός 1.200άρης είναι «παραδοσιακός» ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος και αποδίδει 84 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, το οποίο έχει σφιχτή κλιμάκωση και συμβάλλει στην ελαστικότητα και στο να κρατά σβέλτους ρυθμούς στο ταξίδι (π.χ. 130 χλμ./ώρα με 4.100 σ.α.λ.). Από την άλλη πλευρά το 3κύλινδρο 1.000άρι turbo με τα 100 άλογα διαθέτει περισσότερη ροπή από πιο χαμηλά και 6άρι κιβώτιο με πιο «απλωμένες» σχέσεις. Το μηχανικό αυτό σύνολο δεν χρειάζεται υψηλές στροφές για να αποδώσει, ενώ σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου δουλεύει σε πολύ χαμηλότερες στροφές (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Από πλευράς κατανάλωσης το Bayon 1.2 MPi καίει σε πραγματικές μεικτές συνθήκες 1 λτ./100 χλμ. λιγότερη βενζίνη (6,5 λτ./100 χλμ. έναντι 7,5 λτ./100 χλμ. το 1.0 T-GDi).
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Έκδοση | 1.2 84 PS | 1.0T 100 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 84/6.000 | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/4.200 | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,5 | 10,7 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 165 | 183 |
Κατ/λωση τεστ (λτ./100 χλμ.) | 6,5 | 7,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 124 | 122 |
Βάρος (κιλά) | 1.045 | 1.095 |
Στα προτερήματα του Hyundai Bayon και παρά τις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 4.180 χιλιοστά), είναι η ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Στο πίσω κάθισμα προσφέρει αρκετό αέρα για τα πόδια και τα πόδια για να βολέψει τους πιο ψηλούς, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων χωράει χωρίς δυσκολία τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων. Παράλληλα η καμπίνα του είναι πολύ στιβαρή σε συναρμογή και κατασκευασμένη από συμπαγή σκληρά πλαστικά. Συν του ότι διαθέτει πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης, με εμπρός καθίσματα ενισχυμένης πλευρικής στήριξης.
Στην οδήγηση το πρώτο στοιχείο που εκτιμάται είναι η φιλικότητα προς τον χρήστη του, μιας και είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς γενικότερα. Το ελαφρώς υπερυψωμένο αμάξωμα με τα 165 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος βελτιώνει την ορατότητα, ενώ παράλληλα διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα. Οι αναρτήσεις του Bayon διαθέτουν σχετικά σφιχτή ρύθμιση και ενισχύουν την σταθερότητα ακόμα και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς σε στροφές, όπου πατάει με σιγουριά, μικρές κλίσεις και μπόλικη πρόσφυση. Το 1.0 T-GDΙ εφοδιάζεται και με Drive Mode Select με τις επιλογές Eco, Comfort και Sport, όπου στη δεύτερη περίπτωση το τιμόνι γίνεται λίγο πιο βαρύ και το μοτέρ εμφανίζει πιο άμεση απόκριση.