Τα SUV έχουν αδιαμφησβήτητα κερδίσει όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, καθώς μία στις δύο πωλήσεις προέρχονται από αυτή την κατηγορία. Μεταξύ αυτών η πλειοψηφία αφορά τα δικίνητα SUV, αφού τα 4×4 είναι πιο λίγα, κάποια μοντέλα (ειδικά τα Β-SUV) δεν έχουν καθόλου 4κίνητες εκδόσεις, ενώ οι τιμές τους είναι συνήθως υψηλές.
Εξαίρεση σε όλα αυτά αποτελεί το αυτοκίνητο που έχει συνδέσει το όνομά του με το σλόγκαν «off road animal». Πιθανώς να το θυμάστε αυτό το λογότυπο που βρισκόταν στο πίσω παρμπρίζ των παλαιότερων Grand Vitara. Το νέο Vitara 4WD έχει κρατήσει την σκληροτράχηλη κληρονομιά του προγόνου του, όμως είναι ένα σύγχρονο SUV και μάλιστα με υβριδική τεχνολογία.
Τώρα το νέο Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 4WD 48V Hybrid είναι και πιο προσιτό σε τιμές, χάρη στο πρόγραμμα προσφορών Hybrid For U. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 21.770 ευρώ στην αρχική έκδοση GL+ με φουλ εξοπλισμό: 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης, αναγνώρισης τυφλού σημείου, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Επίσης, περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, προβολείς LED κ.λπ.
Αποδοτικός και κινητήρας – ευχάριστο στην οδήγηση
Ο κινητήρας 1.4 λτ. Boosterjet με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις, με τη λογική κατανάλωση καυσίμου. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., 235 Nm ροπή στις 2.000-3.000 σ.α.λ., επιταχύνει το Vitara στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 131 γρ./χλμ. Στην πράξη το εν λόγω μοτέρ διακρίνεται εξ αρχής για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία και το τράβηγμα που διαθέτει από τις πολύ χαμηλές στροφές. Παράλληλα, το Vitara εμφανίζεται ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό του ελαστικού και αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης με τη σφιχτή ρύθμιση. Στις στροφές και υπό πίεση αρχικά θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, όμως το σύστημα τετρακίνησης AllGrip θα στείλει πίσω όση ροπή χρειάζεται για να γλιστρήσει ελαφρά με τα τέσσερα και να κόψει την υποστροφή.
4κίνηση για κάθε περίσταση
Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip του Vitara περιλαμβάνει τέσσερις ρυθμίσεις, οι οποίες επιλέγονται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου και του διακόπτη «Lock», που είναι τοποθετημένα πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων. Τα περισσότερα χιλιόμετρα θα τα διανύσει με την επιλογή Auto, όπου η κίνηση μεταδίδεται αυτόματα και στους πίσω τροχούς, μόλις οι εμπρός σπινάρουν. Στο πρόγραμμα Sport βελτιώνεται η απόδοση σε απότομες στροφές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ μεταβάλλεται η απόκριση του γκαζιού και η κατανομή της ροπής. Στη Snow ενισχύεται η πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες και με το πάτημα του Lock κατανέμεται συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς για καλύτερη μέγιστη πρόσφυση.