Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων είναι γεμάτη από SUV κάθε μεγέθους, τιμής, κινητήρα κ.λπ. Έτσι ο υποψήφιος αγοραστής έχει στη διάθεσή του να επιλέξει ανάμεσα σε πάρα πολλά μοντέλα, για να καταλήξει σε εκείνο που εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες και απαιτήσεις του ίδιου αλλά και της οικογένειας. Πρώτα σε πωλήσεις είναι αναμενόμενα τα μικρά SUV, γιατί είναι πιο οικονομικά σε τιμές, περισσότερο ευέλικτα για την πόλη όπου κινούνται οι περισσότεροι καθημερινά, ενώ οι χώροι τους είναι από ικανοποιητικοί και άνω. Ποιο είναι όμως το μοντέλο που συμφέρει με τα χίλια, γιατί δίνει πολλά και στα λιγότερα λεφτά μεταξύ των B-SUV με κινητήρες turbo 1.000 κ.εκ.;
Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 hp
Το μικρό SUV που αποτελεί best buy πρόταση στην κατηγορία του, δεν είναι άλλο από το Bayon 1.0 T-GDi 100 hp. Η τιμή των 20.240 ευρώ είναι η καλύτερη που μπορεί να βρει κανείς συγκριτικά με άλλα μικρά SUV αντίστοιχης ισχύος, δεδομένου ότι είναι και φουλ εξοπλισμένο από την πρώτη έκδοση Exclusive.
Καταρχήν διαθέτει όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού: 6 αερόσακους, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων, αυτόματη ρύθμιση φώτων (μεγάλων/μεσαίων) και υαλοκαθαριστήρων, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Παράλληλα διαθέτει infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω και ηλεκτρικούς καθρέπτες.
Με μόνο 800 ευρώ παραπάνω, η επόμενη έκδοση Premium στη χαμηλή και πάλι τιμή των 21.040 ευρώ περιλαμβάνει επιπλέον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, ατμοσφαιρικό φωτισμό, φιμέ πίσω παράθυρα, μεταλλικά πεντάλ, κεντρικό υποβραχιόνιο και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Ανεξαρτήτως έκδοσης το Hyundai Bayon συνοδεύεται με την εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών/απεριορίστων χιλιομέτρων, ενώ οι χρόνοι παράδοσης είναι κοντά στους 3 μήνες. Κοινώς τα οφέλη που προσφέρει το Hyundai Bayon είναι πολλά και σημαντικά.
Άνετο για μια τετραμελή οικογένεια
Το Hyundai Bayon είναι σε θέση να καλύψει εύκολα τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, παρότι το μήκος του (4.180 χιλιοστά) είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από των μικρών χάτσμπακ. Στο πίσω κάθισμα κάθονται χωρίς κανένα στρίμωγμα και οι πιο ψηλοί, αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Μπόλικο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων, ενώ κάτω από το δάπεδό του υπάρχει χώρος για μικροπράγματα (τρίγωνο, φαρμακείο, πυροσβεστήρα κ.λπ.). Συν του ότι αν χρειαστεί περισσότερο ύψος, τότε η εταζέρα αφαιρείται και τοποθετείται εύκολα στην πλάτη του πίσω καθίσματος. Το εσωτερικό του Bayon έχει ήδη κερδίσει από πριν τον ενδιαφερόμενο για την πολύ καλή εργονομία, τη βολική θέση οδήγησης και την στιβαρή κατασκευή του.
Ολοκληρωμένο και στο δρόμο
Οι περισσότεροι που επιλέγουν ένα μικρό SUV, θα κινηθούν με αυτό κυρίως εντός πόλεων, μεγάλων ή επαρχιακών. Οπότε θέλουν ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς, τα οποία παρέχει απλόχερα το Bayon και με τη συνδρομή των στάνταρ συστημάτων υποβοήθησης που μειώνουν τις συγκρούσεις από αφηρημάδα και τα μικροχτυπήματα στο παρκάρισμα. Παράλληλα το μικρότερο SUV της Hyundai πετυχαίνει ένα πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος. Έτσι ο χρήστης του είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα αποθέματα ισχύος του 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων και 172 Nm ροπής. Στην πράξη το μοτέρ αυτό δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη, καθώς διατηρεί στην εθνική οδό γρήγορους ρυθμούς χωρίς να κοπιάζει (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.), ενώ επιταχύνει σβέλτα και εν κινήσει σε προσπεράσεις. Ταυτόχρονα η κατανάλωση βρίσκεται σε πολύ λογικά επίπεδα, στα 7,5 λτ./100 σε μεικτή χρήση ή λίγο πιο πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ. στο ταξίδι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ. • Ισχύς: 100 hp/4.500-6.000 σ.α.λ. • Ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ. • Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα • Κατανάλωση δοκιμής: 7,5 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 118 γρ./χλμ.