Το αυτόματο κιβώτιο συνιστά ολοένα περισσότερο κριτήριο αγοράς για την αγορά αυτοκινήτου. Απολύτως λογικό, καθώς στην πόλη σου λύνει τα… πόδια (ειδικά το αριστερό). Κι από τη στιγμή που το 80-90% των καθημερινών μετακινήσεων γίνεται στο «σταμάτα-ξεκίνα» του αστικού ιστού, ή στον πηγμένο Κηφισό, η ευκολία του αυτόματου εκτιμάται στο μέγιστο βαθμό. Πόσο πάει, όμως, η αγορά του ανάλογου μικρομεσαίου SUV στη χαμηλότερη τιμή; Την απάντηση έρχεται να δώσει το Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 PS 7DCT.
H crossover εκδοχή του Ceed αποτελεί την πιο προσιτή πρόταση στα οικογενειακά crossover, όταν το ζητούμενο είναι η αυτόματη μετάδοση. Το XCeed συνδυάζει τον 1.500άρη τούρμπο των 160 ίππων και 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έναντι 27.190 ευρώ – με διαφορά το χαμηλότερο αντίτιμο της κατηγορίας για αυτόματο SUV, που συναγωνίζεται ευθέως αντίστοιχα μοντέλα της πιο κάτω κατηγορίας. Φυσικά δεν γίνεται να παραλειφθεί η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση της Kia, ούτε τα 5 χρόνια δωρεάν service. Η παρουσία ήπια υβριδικού συστήματος 48V δεν επηρεάζει το κόστος, καθώς Hybrid και non Hybrid ξεκινούν από κοινή βάση.
Καμία σχέση με βάση ή βασική έκδοση, αντίθετα, δεν έχει ο εξοπλισμός. Τα πάντα περιλαμβάνονται στην πρώτη έκδοση LX Premium, μεταξύ των οποίων: 6 αερόσακους • Αυτόματη έκτακτη πέδηση • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Αυτόματη εναλλαγή μεγάλων φώτων • Full LED φώτα εμπρός/πίσω • Φώτα ομίχλης LED • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Διζωνικό κλιματισμό • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Ειδικά το τελευταίο (οι 18άρες ζάντες, δηλαδή) μετράει πολύ στη διαμόρφωση μιας ιδιαιτέρως σπορ εμφάνισης, για ένα από τα πιο δυναμικά σχήματα της κατηγορίας.
Τα εξαιρετικά γνωρίσματα συνεχίζουν στο εσωτερικό, όπου τα μαλακά πλαστικά, οι ραφές στο ταμπλό, η στιβαρή συναρμογή και τα διακοσμητικά νίκελ και μαύρης λάκας συνθέτουν μια πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Ο οδηγός «κουμπώνει» στο κάθισμα και νιώθει «μέσα» στο αυτοκίνητο (αντί «πάνω» σε αυτό, όπως στα περισσότερα SUV), ενώ και οι υπόλοιποι επιβάτες δεν θα παραπονεθούν. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με περίσσια άνεση, έχοντας στη διάθεσή τους μπόλικες θήκες για μικροαντικείμενα και ένα άκρως αξιοποιήσιμο πορτμπαγκάζ 380 (στο Hybrid) ή 426 (στο μη υβριδικό, λόγω απουσίας μπαταρίας) λίτρων.
O υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος των 1.482 κ.εκ. με τους 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 253 Nm στις 1.500-3.000 σ.α.λ. ταιριάζει ιδανικά με τη σοφή κλιμάκωση του 7τάχυτου DCT. Το τράβηγμα είναι εξαιρετικό από τις πολύ χαμηλές στροφές, η λειτουργία του μοτέρ πολύ ραφιναρισμένη και οι επιδόσεις πολύ καλές από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ.) και εν κινήσει (80-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ.). Πολύ καλά τα πηγαίνει και σε κατανάλωση, αφού στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ. μεικτής χρήσης. Μέσω του διακόπτη Drive Mode ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των τριών προγραμμάτων Eco, Normal και Sport. Το πιο ισορροπημένο και κατάλληλο για τις περισσότερες διαδρομές είναι το Normal, καθώς οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται στο κατάλληλο φάσμα σ.α.λ.. Στο Eco πραγματοποιούνται πολύ νωρίς και η δύναμη είναι μειωμένη, ενώ το Sport είναι κατάλληλο για όσους θέλουν να πάνε γρήγορα σε ένα ορεινό δρόμο με στροφές.
Ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid. Σύμφωνα με την Kia η κατανάλωση είναι υψηλότερη κατά 0,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι πιο πάνω κατά 2 γρ./χλμ. (137 γρ./χλμ. το 48V Hybrid). Παράλληλα, το XCeed είναι ιδιαίτερα ισορροπημένο και από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, αφού οι τεχνικοί της Kia έχουν πετύχει το ιδεατό, ταιριάζοντας αρμονικά το στιβαρό πάτημα με την άνεση. Τα φρένα επίσης διακατέχονται από εξαιρετική αίσθηση και αμεσότητα, απολαμβάνοντας -στην περίπτωση του υβριδικού- τη συνδρομή ενός πολύ αποτελεσματικού συστήματος ανάκτησης ενέργειας.