Κάθε ευρώ μετράει σε όλες τις αγορές που γίνονται, από τις πιο απλές καθημερινές έως τις ακριβότερες, όπως είναι η απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται πολύ καλή έρευνα γιατί δεν είναι κάτι που θα αλλαχτεί ή θα αντικατασταθεί αμέσως, ενώ στοιχίζει πολλά λεφτά και ειδικά ο οδηγός θα περάσει ατελείωτες ώρες στο τιμόνι του. Οπότε συν τοις άλλοις θέλει να είναι ξεκούραστο και να του κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Τι πιο κατάλληλο λοιπόν από ένα «υπερυψωμένο» Crossover με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων; Ναι θα πείτε, αλλά ποιο είναι εκείνο το μοντέλο που συμφέρει πολύ και αξίζει με το παραπάνω τα λεφτά του;
Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 PS 7DCT
Λύση σε αυτό το ερώτημα δίνει το νέο Kia XCeed με τον 1.500άρη κινητήρα των 160 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων. Διατίθεται στη χαμηλότερη τιμή της κατηγορίας, αλλά και συγκριτικά με μικρότερα SU/Crossover. Εκκινεί από τις 26.690 ευρώ και προσφέρεται στα ίδια λεφτά τόσο με το 48V Hybrid σύστημα, όσο και χωρίς αυτό. Παράλληλα συνοδεύεται με 5 χρόνια δωρεάν service και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia.
Του πάει «γάντι» ο 1.5 τούρμπο με το 7DCT
O υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος των 1.482 κ.εκ. με τους 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 253 Nm στις 1.500-3.000 σ.α.λ. ταιριάζει ιδανικά με τη σοφή κλιμάκωση του 7τάχυτου DCT. Το τράβηγμα είναι εξαιρετικό από τις πολύ χαμηλές στροφές, η λειτουργία του μοτέρ πολύ ραφιναρισμένη και οι επιδόσεις πολύ καλές από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ.) και εν κινήσει (80-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ.). Πολύ καλά τα πηγαίνει και σε κατανάλωση, αφού στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ. μεικτής χρήσης. Μέσω του διακόπτη Drive Mode ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των τριών προγραμμάτων Eco, Normal και Sport. Το πιο ισορροπημένο και κατάλληλο για τις περισσότερες διαδρομές είναι το Normal γιατί οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται στις πιο κατάλληλες στροφές. Στο Eco πραγματοποιούνται πολύ νωρίς και η δύναμη είναι μειωμένη, ενώ το Sport είναι κατάλληλο για όσους θέλουν να πάνε γρήγορα σε ένα ορεινό δρόμο με στροφές.
Ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid. Σύμφωνα με την Kia η κατανάλωση είναι υψηλότερη κατά 0,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι πιο πάνω κατά 2 γρ./χλμ. (137 γρ./χλμ. το 48V Hybrid). Παράλληλα, το XCeed είναι ιδιαίτερα ισορροπημένο και από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, αφού οι τεχνικοί της Kia έχουν πετύχει το ιδεατό, ταιριάζοντας αρμονικά το στιβαρό πάτημα με την άνεση.
Πολύ καλό σε όλα του το εσωτερικό
Τα πολύ θετικά γνωρίσματα που αποκομίζει κανείς συνολικά από το Kia XCeed αφορούν και το εσωτερικό του. Καταρχήν τα μαλακά πλαστικά, οι ραφές στο ταμπλό, η στιβαρή συναρμογή και τα διακοσμητικά νίκελ και μαύρης λάκας συνθέτουν μια πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Ο οδηγός «κουμπώνει» στο κάθισμα και νιώθει ότι «φοράει» το αυτοκίνητο, ενώ και οι υπόλοιποι επιβάτες δεν θα παραπονεθούν, γιατί τέσσερα άτομα θα βολευτούν με περίσσια άνεση. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, ενώ το πορτμπαγκάζ διαθέτει 380 άκρως αξιοποιήσιμα λίτρα στην έκδοση με το 48V Hybrid. Το XCeed χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα διαθέτει μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ στα 426 λίτρα γιατί δεν υπάρχει η μπαταρία κάτω από το δάπεδο.
Φουλ εξοπλισμένο από τη βάση
Όλα τα παραπάνω μαζί με την πιο χαμηλή τιμή της αγοράς στα μικρομεσαία αυτόματα Crossover, συνοδεύονται με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, από την πρώτη κιόλας έκδοση LX Premium. Μεταξύ άλλων διαθέτει τα εξής: 6 αερόσακους • Αυτόματη έκτακτη πέδηση • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Αυτόματη εναλλαγή μεγάλων φώτων • Full LED φώτα εμπρός/πίσω • Φώτα ομίχλης LED • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Διζωνικό κλιματισμό • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.