Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων κατακλύζεται από νέα SUV, που είναι σε θέση να καλύψουν κάθε δυνατή ανάγκη και απαίτηση. Μεγαλύτερη ζήτηση έχουν αναμενόμενα τα μικρά SUV και τα μικρομεσαία SUV, τα οποία συγκεντρώνουν το 50% των εγχώριων ταξινομήσεων. Μεταξύ αυτών υπάρχουν επιλογές με υβριδικούς κινητήρες, αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και τετρακίνηση. Ένα νέο μικρομεσαίο SUV διαθέτει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και πωλείται στη χαμηλότερη τιμή της κατηγορίας. Ποιο είναι αυτό;
Το Suzuki S-Cross 1.5 Strong Hybrid 6AGS 4WD GL+ στην τιμή των 31.980 ευρώ. Πληρότητα παρουσιάζει και στον εξοπλισμό του, αφού διαθέτει όλο το σύγχρονο πακέτο συστημάτων ασφαλείας και ανέσεων. Εφοδιάζεται με 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και Adaptive cruise control. Στάνταρ είναι ακόμα η οθόνη αφής 7 ιντσών, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αισθητήρες φωτός και βροχής, διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και 17άρες ζάντες αλουμινίου.
Εκτός από πλούσια εξοπλισμένο, το Suzuki S-Cross είναι και άνετο ως προς τους χώρους των επιβατών του. Τέσσερα ενήλικα άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου θα βολευτούν δίχως κανένα πρόβλημα, ενώ ένας ακόμα κανονικού αναστήματος θα χωρέσει στο πίσω κάθισμα. Μειωμένος λόγω της προσθήκης της μπαταρίας ιόντων λιθίου 140V κάτω από το δάπεδο, είναι ο χώρος αποσκευών των 293 λίτρων, ωστόσο η κανονικότητα του σχήματός του τον καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Από πλευράς ποιότητας η συναρμογή είναι προσεγμένη, τα περισσότερα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή, ενώ στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό υπάρχει μαλακή επένδυση.
Την κίνηση του full hybrid Suzuki S-Cross αναλαμβάνει το υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων. Αποτελείται από ένα τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό Dualjet VVT 1.5 λίτρων 102 ίππων και 138 Nm, ένα ηλεκτρικό μοτέρ 33 ίππων και 60 Nm, το ημιαυτόματο κιβώτιο AGS των 6 ταχυτήτων και την μπαταρία ιόντων λιθίου 140V. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί το αυτοκίνητο σε χαμηλά φορτία μέχρι την ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα και να επιτρέπει το σβήσιμο του βενζινοκινητήρα σε λειτουργία coasting, έως τα 80 χλμ./ώρα. Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί τον κινητήρα σε φάση επιβράδυνσης και ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα, μεγιστοποιώντας παράλληλα τη φόρτιση της μπαταρίας των 140V μέσω ανάκτησης ενέργειας.
Το άμεσο όφελος για τον οδηγό είναι η χαμηλή μεικτή κατανάλωση των 5,6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Το 4κίνητο S-Cross Strong Hybrid ολοκληρώνει σε 13,5 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα, δεν ξεπερνά τα 175 χλμ./ώρα τελικής και εκπέμπει 131 γρ./χλμ. CO2 (84 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Παράλληλα, η συνέργεια των δυο κινητήρων είναι εξαιρετική, ενώ στη χειροκίνητη επιλογή μέσω των paddles, οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται πιο γρήγορα από ότι στην πλήρως αυτόματη λειτουργία.
Στα θετικά γνωρίσματα του Suzuki S-Cross ανήκουν η πολύ καλή ορατότητα, η υπερυψωμένη θέση οδήγησης (175 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος), η απορροφητική ανάρτηση και η αποτελεσματική ηχομόνωση. Σημαντικό προσόν αποτελεί και η τετρακίνηση Allgrip, γιατί δίνει παντού τη λύση και σε κάθε τερέν. Οι τέσσερις εύκολα επιλέξιμες λειτουργίες (Auto, Sport, Snow και Lock) μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τη ρύθμιση τετρακίνησης που ταιριάζει πιο κατάλληλα στις συνθήκες κίνησης εκτός αλλά και εντός της ασφάλτου.