Όλοι όσοι ψάχνουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, θέλουν τα λεφτά που θα δώσουν να πιάσουν τόπο και να βρουν το μοντέλο που θα είναι «απλόχερο» στους περισσότερους τομείς. Όταν αυτό παράλληλα είναι και λίγο πιο ψηλό, όπως ένα crossover ή SUV, τότε είναι ακόμα καλύτερα.
Τα crossover αποτελούν την ενδιάμεση λύση για το κοινό που αναζητά ένα αυτοκίνητο με πιο περιπετειώδη χαρακτηριστικά από ένα παραδοσιακό χάτσμπακ, χωρίς όμως να είναι τόσο ψηλό όσο τα SUV. Μια τέτοια πρόταση με υψηλό value for money, είναι το νέο Fiat Tipo Cross. Το ιταλικό μοντέλο με το μοντέρνο στιλ, την πολύ καλή ευρυχωρία και πρακτικότητα, αλλά και εφοδιασμένο με όλο τον σύγχρονο και απαραίτητο εξοπλισμό, αποτελεί το πιο προσιτό σε τιμή αυτοκίνητο στα μικρομεσαία crossover.
Έχει τον Tipo του
Εξωτερικά το νέο Tipo Cross διακρίνεται αμέσως από διάφορα νέα στιλιστικά στοιχεία, αλλά και από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 37 χιλιοστά (σε σχέση με τις πιο απλές χάτσμπακ εκδόσεις του). Την πιο εκτός δρόμου εμφάνισή του τονίζουν οι προστατευτικές επιφάνειες στους προφυλακτήρες, στα φτερά και τα μαρσπιέ. Σε συνδυασμό με το νέο χρώμα πορτοκαλί «Paprika» που του ταιριάζει ιδανικά, το Tipo Cross δεν περνά απαρατήρητο. Στη δυναμική του σχεδίαση συμβάλλουν ακόμα η νέα μάσκα που φιλοξενεί το καινούργιο λογότυπο FIAT και πλαισιώνεται από τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, που χαρίζουν πιο επιθετική όψη στο αυτοκίνητο.
Από 17.100 ευρώ με όλο τον εξοπλισμό
Οι τιμές του Tipo Cross στην αρχική έκδοση City Cross ξεκινούν από τις 17.100 ευρώ (με την τρέχουσα έκπτωση). Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, φώτα LED εμπρός και πίσω, air condition, σύστημα διατήρησης λωρίδας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ. Με 1.500 ευρώ περισσότερα, το πιο πλούσιο Cross των 18.600 ευρώ διαθέτει τα πάντα, όπως είναι ακόμα αυτόνομο φρενάρισμα, προβολείς Full LED, φιμέ κρύσταλλα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, πλοήγηση, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 7 ιντσών κ.λπ. Να σημειωθεί ακόμα ότι καλύπτεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (+ οδική βοήθεια) και με ισχύ έως 200.000 χλμ.
Ευρύχωρο εσωτερικό
Από ένα μικρομεσαίο crossover ο αγοραστής αναζητά άνεση χώρων, τους οποίους το νέο Tipo Cross προσφέρει με γενναιοδωρία. Ο οδηγός και ο συνοδηγός θα μετακινηθούν με άνεση, όπως επίσης δύο (ή και τρία με λίγες παραχωρήσεις) άτομα στο πίσω κάθισμα. Εκεί υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο, πλήρως εκμεταλλεύσιμο και βαθύ, είναι το πορτ μπαγκάζ των 440 λίτρων. Πέρα όμως από το άνετο εσωτερικό του, το Tipo Cross διακρίνεται για τον καλαίσθητο σχεδιασμό του, ενώ το μαλακό υλικό στο ταμπλό το αναβαθμίζει σε ποιότητα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η κομψή και λειτουργική οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (υπάρχει και 10,25 ιντσών). Ο οδηγός του Tipo έχει στη διάθεσή του όλες τις ρυθμίσεις για το τιμόνι και το κάθισμα και θα βρει εύκολα τη κατάλληλη θέση. Επίσης, οι θήκες στις πόρτες, ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα και στη βάση της κονσόλας χωρούν μικρά μπουκάλια, ποτήρια και διάφορα μικροαντικείμενα.
Επιτυχημένος συνδυασμός κινητήρα – οδικής συμπεριφοράς
Ο νέος 1.000άρης turbo κινητήρας του Tipo Cross αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς διαθέτει πολύ ισορροπημένη λειτουργία και καλή απόδοση. Παρά τους 3 κυλίνδρους, απουσιάζουν πλήρως οι όποιες τυχόν δονήσεις και κραδασμοί, από το ρελαντί έως τις υψηλές στροφές. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 190 Nm από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., ενώ εμφανίζει θετική απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Σε κάθε πίεσή του οι στροφές ανεβαίνουν εύκολα και το αμάξωμα των 1.260 κιλών επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ., με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 183 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Fiat, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 130 γρ./χλμ.
Στην οδήγηση, το μικρομεσαίο crossover της Fiat είναι σε θέση να ικανοποιήσει το οικογενειακό αγοραστικό του κοινό. Παρά το σφιχτό set up των αναρτήσεων, το αυτοκίνητο δεν «κοπανάει» όταν περνά από έντονες και διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το Tipo Cross παρουσιάζει σταθερό πάτημα στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων κινούμενο σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ στις στροφές ο οδηγός του είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί την απόδοση του κινητήρα.