Αν ρωτήσετε κάποιον τι αυτοκίνητο θέλει να αγοράσει, χωρίς πολύ σκέψη θα σας πει, SUV! Μπορεί να μην έχει κατασταλάξει αν θα είναι B-SUV ή C-SUV, αλλά το σίγουρο είναι πως θέλει SUV!
Από αυτό και μόνο γίνεται αντιληπτό γιατί τα SUV έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τα τελευταία χρόνια και για αυτό άλλωστε οι κατασκευάστριες εταιρείες επενδύουν τόσα πολλά στην εξέλιξη νέων μοντέλων. Μια νέα έλευση που πραγματικά ταράζει τα νερά στα Β-SUV είναι το νέο αυτοκίνητο της Hyundai, το Bayon! Πέρα από την ομολογουμένως μοντέρνα εμφάνιση, το Bayon παρατάσσει ως επιπλέον όπλα για να δελεάσει το κοινό του, την ασυναγώνιστη τιμή του σε συνάρτηση με τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας, αλλά και την εντυπωσιακή ευρυχωρία που παρέχει για την κατηγορία του.
Στην έκδοση Exclusive με τον 1.2 λτ. MPi κινητήρα των 84 ίππων προσφέρεται με τιμή 15.790 ευρώ (έπειτα κι από την έκπτωση των 500 ευρώ που συνοδεύει όλες τις εκδόσεις του Bayon). Εξοπλιστικά δεν πρόκειται να σας λείψει τίποτε, μιας κι από την αρχική έκδοση στο Bayon ενσωματώνονται μεταξύ άλλων:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόνομη πέδηση
- Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης
- Σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων
- Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες
- Συναγερμός και αναδιπλούμενο κλειδί με τηλεχειρισμό
- Κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης
- Σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
Με 1.000 ευρώ παραπάνω (16.790 ευρώ), η δεύτερη έκδοση Premium περιλαμβάνει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, ατμοσφαιρικό φωτισμό, σκούρα κρύσταλλα, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και ζάντες αλουμινίου. Ανεξαρτήτως έκδοσης παρέχονται 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, μαζί με 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ετήσιο τεχνικό έλεγχο και εγγύηση βαφής.
Sensuous Sportiness
Η δυναμική εμφάνιση του Hyundai Bayon αποδίδεται στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας με την ονομασία «Sensuous Sportiness». Στο εμπρόσθιο τμήμα κυριαρχεί η μεγάλη εισαγωγή αέρα, ο εμφατικός προφυλακτήρας, αλλά και τα ψηλά τοποθετημένα LED φώτα ημέρας, με τα κυρίως φωτιστικά σώματα να διαχωρίζονται, δημιουργώντας μια ξεχωριστή παρουσία. Μοναδικής έμπνευσης είναι κι ο σχεδιασμός του πίσω μέρους του αμαξώματος, με τα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν μπούμερανγκ να είναι τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος, κάνοντας το Bayon να δείχνει ακόμα πιο φαρδύ! Την περιπετειώδη υπόστασή του τονίζουν τα μαύρα πλαστικά τμήματα, οι ασημί ποδιές, οι ράγες οροφής, αλλά και αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 165 χιλιοστά.
Πολύ ευρύχωρη και στιβαρή καμπίνα
Το εσωτερικό του Bayon διακρίνεται εξ αρχής για την ευρυχωρία του, παρά τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4.180 χλστ.). Στο εσωτερικό θα βολευτούν χωρίς παραχώρηση τέσσερα ενήλικα άτομα, όπως κι οι αποσκευές τους στο βαθύ και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων. Πολύ βολικό είναι και το σύστημα με τις ράγες που μπορεί να τοποθετηθεί κάθετα η εταζέρα, εφόσον αφαιρεθεί. Κατασκευαστικά τώρα, η καμπίνα σε πείθει για τη στιβαρότητά της, με τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι συμπαγή και σωστά δεμένα μεταξύ τους! Παράλληλα είναι και μοντέρνα, στοιχείο που ενισχύεται κι από την ευκρινέστατη οθόνη 8 ιντσών του συστήματος infotainment.
Τα πάει πρίμα ο 1.200άρης κινητήρας!
Κάτω από το καπό της αρχικής έκδοσης του Hyundai Bayon υπάρχει ο ατμοσφαιρικός 1.200άρης 4κύλινδρος κινητήρας, που αποδίδει 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με ένα κοντής κλιμάκωσης 5άρι μηχανικό κιβώτιο, το οποίο συνδράμει στο τράβηγμα και την ελαστικότητα που απαιτείται στις αστικές μετακινήσεις. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,5 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 121-124 γρ./χλμ.
Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο
Με το Hyundai Bayon θα εξοικειωθείτε αμέσως στην οδήγηση και θα απολαύσετε την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του. Οι αναρτήσεις εξασφαλίζουν πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, όντας παράλληλα όσο σφιχτές χρειάζεται ώστε το B-SUV της Hyundai να μην είναι πλαδαρό στις καμπές. Τουναντίον θα το στρίψετε άφοβα, με λογικές κλίσεις του αμαξώματος κι άφθονη πρόσφυση. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν και τα φρένα με τους δίσκους και στους πίσω τροχούς.