Υπάρχει κάποιος που μπορεί να αντισταθεί σε ένα καλοστημένο αμάξωμα, ψηλό συνάμα για να του ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας, με επιδόσεις και χώρους επιβατών που ικανοποιούν και κατανάλωση όσο ένα μικρό μοντέλο πόλης;
Μάλλον κανείς και για αυτό άλλωστε η κατηγορία των compact SUV ανθεί! Εμείς θα σας παρουσιάσουμε τέσσερα μοντέλα, τα οποία πέρα από τα προαναφερθέντα προτερήματα έχουν ένα ακόμα, εξαιρετικά σημαντικό. Έχουν ευχάριστη οδική συμπεριφορά, που συνδυαστικά με την νεανική εμφάνιση κλείνουν το μάτι και στο μικρότερο ηλικιακά κοινό.
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 125 PS
H Ford με την παρουσίαση του Puma, έφερε ένα όνομα στο προσκήνιο που είχαμε να το ακούσουμε από το 1997. Τότε εντυπωσίαζε ως μικρό κουπέ μοντέλο, τώρα έχει τραβήξει τα βλέμματα ως ένα κόμπακτ SUV. Οι σχεδιαστές μαζί με τον υπεύθυνο για τις γραμμές του αμαξώματος, Γιώργο Σαριδάκη, προίκισαν το Puma με μυώδη εμφάνιση, έχοντας διατηρήσει με εξαιρετικό τρόπο τις ιδανικές αναλογίες του αμαξώματος. Από πλευράς διαστάσεων το νέο Puma φτάνει τα 4.186 χλστ. μήκους, 1.805 χλστ. πλάτους, 1.537 χλστ. ύψους και 2.588 χλστ. μεταξονίου.
Σε επίπεδο τιμών τώρα το Ford Puma 1.0 EcoBoost των 125 ίππων με την ήπια υβριδική τεχνολογία και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο κοστίζει από 21.252 ευρώ στην πολύ πλούσια έκδοση ST-Line. Υπάρχει διαθέσιμο και χωρίς το mild hybrid σύστημα, με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, με τιμή που ξεκινάει από τα 23.951 ευρώ. Το Puma θα σας ενθουσιάσει και εξοπλιστικά, μιας και προσφέρεται με εξαιρετικό βασικό εξοπλισμό, που περιλαμβάνει όλα τα καλούδια ασφαλείας και άνεσης, μεταξύ των οποίων αυτόματα φώτα και αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη αφής και πολλά ακόμα. Να σημειώσουμε πως για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και για όσο υπάρχει απόθεμα, είναι διαθέσιμο στην έκδοση Titanium με τιμή από 20.932 ευρώ.
Σε ότι αφορά το εσωτερικό του Ford Puma, αυτό προέρχεται από το Fiesta. Επομένως θα σας ενθουσιάσει με το πόσο στιβαρό και προσεγμένο είναι. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τον ψηφιακό πίνακα οργάνων για την πλήρη ενημέρωση του, αλλά και την ευανάγνωστη οθόνη του infotainment. Οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση και θα απολαύσουν τους χώρους του Puma, έχοντας στη διάθεσή τους 456 λίτρα για τις αποσκευές τους, εκ των οποίων τα 80 λίτρα είναι αδιάβροχα, διαθέτουν τάπα αποστράγγισης και αποτελούν μέρος του MegaBox.
Η πηγή κίνησης του εντυπωσιακού Ford Puma είναι ο εγνωσμένης αξίας 1.0 EcoBoost που ενσωματώνει mild hybrid τεχνολογία, αλλά και δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρου, τεχνολογία που για πρώτη φορά υπάρχει σε τρικύλινδρο μοτέρ. Αποδίδει 125 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 210 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., με το τράβηγμα να είναι εντυπωσιακό από χαμηλά. Για την ακρίβεια από τις 1.400 σ.α.λ., νιώθεις την ηλεκτρική ενίσχυση μέχρι να αναλάβει η τουρμπίνα. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 9,8 δλ. και η τελική αγγίζει τα 191 χλμ./ώρα. Η εξαιρετική συνεργασία κινητήρα – 6τάχυτου κιβωτίου εξασφαλίζουν, πολύ καλές επιδόσεις και πραγματική μέση τιμή κατανάλωσης, 6,7 λίτρα/100 χλμ. Στο δρόμο ο οδηγός απολαμβάνει το στιβαρό και καλοζυγισμένο πλαίσιο, το τιμόνι με την εξαιρετική πληροφόρηση, αλλά και τα δυνατά φρένα. Δεν θα σας αρνηθεί να το πιέσετε, ενώ η ουρά είναι πρόθυμη αν της ζητήσετε να μπει κι αυτή στο παιχνίδι.
Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS
Το Kona είναι ένα μοντέλο που έχει αποδειχθεί λίρα 100 για τη Hyundai. Κι αυτό γιατί διαθέτει εμφάνιση, ποιοτικό κι άνετο εσωτερικό, αλλά και μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Αυτή περιλαμβάνει μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, ενώ όπως ορίζει η εποχή το Kona είναι διαθέσιμο ως υβριδικό, αλλά κι αμιγώς ηλεκτρικό.
Εμείς σε αυτό το αγοραστικό αφιέρωμα θα επικεντρωθούμε στον 1.000άρη βενζίνης με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και κοστολογείται έπειτα από την έκπτωση των 500 ευρώ που κάνει η μάρκα, στα 17.890 ευρώ! Για όσους θέλουν αυτόματο κιβώτιο, έχουν στην διάθεσή τους το 7άρι DCT με τιμή από 19.890 ευρώ (τιμή με έκπτωση 500 ευρώ). Εξοπλιστικά τώρα, στην βασική έκδοση Exclusive ο υποψήφιος αγοραστής απολαμβάνει: έξι αερόσακους, το πακέτο τεχνολογίας Hyundai SmartSense, που απαρτίζεται από συστήματα διατήρησης και αλλαγής λωρίδας, start-stop, υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και προειδοποίηση επικείμενης πρόσκρουσης. Στον τομέα της άνεσης τώρα είναι διαθέσιμα τέσσερα παράθυρα, cruise control, κλιματισμός, σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, ενώ για την καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού υπάρχει μία οθόνη αφής 4,2 ιντσών για την παρακολούθηση λοιπών λειτουργιών του αυτοκινήτου στον πίνακα οργάνων, αλλά και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Σε επίπεδο εμφάνισης τώρα, το μικρό SUV της Hyundai ανανεώθηκε πρόσφατα, αποκτώντας μια πιο φρέσκια εμφάνιση. Ειδικότερα το εμπρόσθιο μέρος φέρει τις περισσότερες αλλαγές, όπου υπάρχει ένας νέος προφυλακτήρας, καθώς και νέα φωτιστικά σώματα. Νέος είναι ο προφυλακτήρας και στο οπίσθιο τμήμα, όπως και τα γραφικά στα πίσω LED φωτιστικά σώματα. Η καμπίνα είναι άνετη και ευρύχωρη με πλήθος θηκών, που εκτοξεύουν την πρακτικότητα, συνδυαστικά με το χώρο αποσκευών των 374 λίτρων.
Εξαιρετικές εντυπώσεις όμως θα σας αφήσει κι ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας που κινεί το όμορφο Kona. Με ισχύ που αγγίζει τους 120 ίππους και ροπή 172 Nm, χρειάζεται 11,5 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα, έχοντας τελική 181 χλμ./ώρα. Στην πράξη το SUV της Hyundai κατορθώνει να ενθουσιάσει τον οδηγό του, με το μεστό τράβηγμα από χαμηλά, που συνδυαστικά με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, επιτρέπουν ξεκούραστες εξορμήσεις, ανεξάρτητα από τη χιλιομετρική απόσταση που θα πρέπει να διανύσετε.
Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 PS
Το SUV της Kia είναι ένα ακόμα μοντέλο της μάρκας που έχει κερδίσει μεγάλη μερίδα αγοραστικού κοινού. Σε αυτό βέβαια βοηθάει το γεγονός πως διαθέτει έναν ελκυστικό και μοντέρνο σχεδιασμό, με αρκετές δόσεις νεανικότητας σε συνδυασμό με τις διχρωμίες στο αμάξωμα. Στην έκδοση GL Inmotion, με τον 3κύλινδρο 1.000αρη κινητήρα κοστίζει από 16.290 ευρώ! Πέρα από την ανταγωνιστική τιμή του, το Kia ξεχωρίζει και για τον ικανοποιητικό εξοπλισμό του, που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, hill assist, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αυτόματα φώτα, infotainment με οθόνης αφής 8 ιντσών κ.α.
Άξιο αναφοράς είναι και το εσωτερικό, με τις μοντέρνες και καθαρές γραμμές που λειτουργούν προς όφελος της εργονομίας και της πρακτικότητας. Παρά τα σκληρά πλαστικά που το απαρτίζουν, η συναρμογή είναι εξαιρετική όπως και το φινίρισμα. Στα θετικά της καμπίνας υπολογίστε ακόμα τους άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες, αλλά και το τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.
Στο δρόμο, το Stonic, σε κερδίζει με τη φιλικότητα και την ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς. Η ανάρτησή του με το ελαφρώς σφιχτό set up λειτουργεί προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς, ενισχύοντας την ασφάλεια και το κράτημα χωρίς να χάνει πόντους στον τομέα της άνεσης. Το πακέτο συμπληρώνεται ιδανικά από τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα των 120 ίππων. Η λειτουργία του είναι εξαιρετική και ραφιναρισμένη, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς, με το τράβηγμα να είναι δυνατό από χαμηλά, χάρη στα 172 Nm ροπής. Βέβαια σημαντικό ρόλο παίζει κι η κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, που ενισχύει τις επιδόσεις χωρίς να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Αυτή σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,2 λτ./100 χλμ.
Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS
Το Nissan Juke είναι ένα ακόμα μοντέλο που πραγματικά δημιούργησε ένα ξεχωριστό «ρεύμα» στην κατηγορία των compact SUV, από την απαρχή της κυκλοφορίας του το 2010. Πλέον στην 2η γενιά του είναι πιο ώριμο από ποτέ, με σχεδίαση που κεντρίζει το ενδιαφέρον. Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει το σχεδιαστικό κέντρο της ιαπωνικής φίρμας στο Λονδίνο, με το εμπρός μέρος να παρουσιάζει τη χαρακτηριστική διαμόρφωση με τα μεγάλα κυκλικά φωτιστικά σώματα και τα «σχιστά» LED ημέρας ακριβώς από πάνω τους. Τώρα, εντός των κυκλικών φώτων συναντάμε προβολείς σε σχήμα «Υ» ενώ τα ημέρας είναι λεπτότερα, δένοντας αρμονικά και αποτελώντας συνέχεια της μάσκας «V Motion».
Ικανοποιημένους θα σας αφήσει όμως και το εσωτερικό του Juke, το οποίο προσφέρει προσεγμένη ποιότητα με μαλακά υλικά στο ταμπλό, αλλά και τους χώρους που θέλει ένας αγοραστής της κατηγορίας. Η σχεδίαση παραπέμπει σε σπορ crossover, με τους τριπλούς κυκλικούς αεραγωγούς στο κέντρο του ταμπλό να δίνουν τον τόνο. Οι επιβάτες σας θα βολευτούν με άνεση, τόσο εμπρός, όσο και πίσω, με το διαθέσιμο χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 422 λίτρα. Όλα τα παραπάνω θα τα έχετε στη διάθεσή σας στην βασική έκδοση Energy, με τιμή που ξεκινάει από τα 18.900 ευρώ, τιμή που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, hill assist, cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών & δικυκλιστών, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κ.α.
Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει όμως και το τρικύλινδρο turbo μοτέρ των 999 κ.εκ., με 114 ίππους και 200 Nm ροπής, συνδυαζόμενο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ελαστικός κινητήρας από χαμηλά, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,7 δλ. και η τελική να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η ανάρτηση θα σας ικανοποιήσει, μιας κι απορροφά την πλειονότητα των ανωμαλιών και προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Επιπλέον, οι κλίσεις στις στροφές, όσο κι αν το πιέσετε είναι περιορισμένες, ενισχύοντας έτσι το αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό.