Τα κλασικά μικρομεσαία 5θυρα χάτσμπακ συνεχώς χάνουν έδαφος σε πωλήσεις, λόγω της μεγάλης ανόδου των SUV και των Crossover. Παράλληλα οι προτάσεις συνεχώς αυξάνονται με νέα μοντέλα, που είναι σε θέση να καλύψουν κάθε ανάγκη και οικονομικό βαλάντιο. Εμείς κάναμε μια έρευνα αγοράς εστιάζοντας στα δημοφιλή μικρομεσαία Crossover που τοποθετούνται ενδιάμεσα από τα χαμηλότερα χάτσμπακ και τα ψηλότερα SUV. Μεταξύ αυτών επιλέξαμε αυτά που πωλούνται στις χαμηλότερες τιμές και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω.
Citroen C4 C-Cross
Από τις πιο οικονομικές προτάσεις στα μικρομεσαία Crossover είναι το Citroen C4 C-Cross. Οι τιμές του ξεκινούν από 23.650 ευρώ στην αρχική έκδοση Live Pack, μαζί με όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας στον εξοπλισμό. Το μήκους 4.360 χλστ. αμάξωμά του είναι ελαφρώς πιο ψηλό από το έδαφος (156 χλστ.) συγκριτικά με ένα κλασικό χάτσμπακ, ενώ από όποια πλευρά και να το δει κανείς διακρίνεται για τον αντισυμβατικό του σχεδιασμό.
Μοντέρνο είναι και το ντιζάιν στο εσωτερικό του, όπου κυρίαρχη θέση κατέχει η οθόνη αφής των 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, σε συνδυασμό με τη μικρή οθόνη TFT 5,5 ιντσών του πίνακα οργάνων. Για την κατασκευή του ταμπλό η γαλλική μάρκα έχει επιλέξει ποιοτικά υλικά, με μαλακά πλαστικά στα πάνω μέρη και γεροδεμένη συνολικά κατασκευή. Οι επιβάτες θα χωρέσουν με άνεση, απολαμβάνοντας ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, με τις αποσκευές τους να βολεύονται στα 380 λίτρα.
Η αρχική έκδοση του Citroen C4 C-Cross προσφέρεται με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα των 1.2 λίτρων, με ισχύ 100 ίππων και αρκετή ροπή 205 Nm. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα. Εξίσου καλά τα πάει και το C4 C-Cross και στον τομέα της κατανάλωσης, όπου σύμφωνα με τη γαλλική μάρκα απαιτεί 5,6 λτ./100 χλμ. βενζίνης, με εκπομπές CO2 126 γρ./χλμ.
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματα φώτα, οθόνη αφής 10 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες και air condition. Τιμή: από 23.650 ευρώ.
Dacia Jogger
Το μικρομεσαίο Crossover με τη χαμηλότερη τιμή στην Ελλάδα, είναι το Dacia Jogger. Το βασικό μοντέλο 1.0 TCe 100 LPG Essential κοστίζει από 20.180 ευρώ με τα απολύτως απαραίτητα στον εξοπλισμό του. Εξωτερικά τα διάφορα προστατευτικά τμήματα ενισχύουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του, μαζί με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 200 χιλιοστών. Στο εσωτερικό το πρώτο κυρίαρχο στοιχείο που θα λατρέψουν οι επιβάτες, είναι η άπλα των χώρων. Στο πίσω κάθισμα χωράνε χωρίς καμία παραχώρηση τρία άτομα, ενώ τεράστιο είναι το πορτ μπαγκάζ των 708 λίτρων. Όσοι θέλουν ακόμα περισσότερα, τότε υπάρχει και το 7θέσιο, με τιμή από 23.780 ευρώ στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Expression.
Άσσος στο μανίκι του Dacia Jogger είναι ο κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG, ο οποίος προσφέρει μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμου και είναι επαρκής για τις ανάγκες κίνησης του Jogger. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής (με LPG) είναι ελαστικό από τις χαμηλές στροφές και δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη. Η Dacia ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ. και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα με μεικτή κατανάλωση υγραερίου 7,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 118-121 γρ./χλμ. Επιπλέον το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων του LPG και των 50 λτ. της βενζίνης αυξάνουν σημαντικά την αυτονομία. Στα συν και η άνεση από τις αναρτήσεις, αφού φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς όμως να δίνουν την αίσθηση της χαλαρότητας.
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι, φώτα Full LED και προβολείς ομίχλης.
Kia XCeed
Κορυφαία πρόταση αγοράς στην κατηγορία του αποτελεί το Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 PS iMT 48V Hybrid, στην τιμή των 24.690 ευρώ. Ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει απολύτως τίποτα και είναι σε θέση να καλύψει τους απαιτητικούς πελάτες. Μετά την ανανέωση απέκτησε πιο δυναμική εμφάνιση εξωτερικά, μαζί με μικρές αλλαγές στο εσωτερικό. Αυτό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο σε ποιότητα κατασκευής, ενώ όλοι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετούς χώρους και ικανοποιητικό το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων.
Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει και ο 1.500άρης Turbo κινητήρας 160 ίππων και 253 Nm ροπής, συνδυασμένος με το 48V Hybrid σύστημα. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολύ πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,9-6,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 134-146 γρ./χλμ. Η πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά είναι ένα ακόμα προσόν. Οι σχετικά σφιχτές ανεξάρτητες αναρτήσεις εξασφαλίζουν καλή άνεση και σίγουρο πάτημα σε κάθε δρόμο, στο αμάξωμα με τα 184 χλστ. απόστασης από το έδαφος.
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόματη πέδηση, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματη εναλλαγή φώτων από την υψηλή στην μεσαία σκάλα, οθόνη αφής 8 ιντσών, Full LED φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω, φώτα ομίχλης LED, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport) και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.