Τα SUV έχουν κατακτήσει την αγορά του αυτοκινήτου, με τα μικρά SUV και τα μικρομεσαία SUV να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μερίδιο. Τα περισσότερα που πωλούνται είναι δικίνητα, καθώς τα 4×4 είναι συνήθως ακριβά και συνδυάζονται με κινητήρες μεγάλης χωρητικότητας ή με Plug-in hybrid συστήματα, εκτοξεύοντας το κόστος απόκτησης.
Ωστόσο, υπάρχει και μια εξαίρεση στον κανόνα που θέλει τα τετρακίνητα SUV με υβριδική τεχνολογία να είναι απλησίαστα οικονομικά. Πρόκειται για το πολύ δημοφιλές Suzuki Vitara, το οποίο στην έκδοση 1.4 Boosterjet 4WD 48V Hybrid GL+ πωλείται στην ασυναγώνιστη τιμή των 21.950 ευρώ (με το τρέχον όφελος Hybrid For U).
Από τον εξοπλισμό του δεν λείπει τίποτα, μιας και διαθέτει τα εξής στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας:
- 7 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδησης
- Αναγνώριση τυφλού σημείου
- Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
- Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας
- Προσαρμοζόμενο cruise control
- Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Προβολείς LED
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικούς καθρέπτες
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Αυτόματο κλιματισμό
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
Δυνατός και οικονομικός ο 1.4 λτ. Boosterjet 48V Hybrid
Την κίνηση του 4κίνητου Vitara (όπως και όλων των εκδόσεών του) αναλαμβάνει το εκσυγχρονισμένο 1.4 λτ. Boosterjet μηχανικό σύνολο, συνδυασμένο με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Αυτό αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ένα μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC. Με μεγαλύτερη τάση τροφοδοσίας από το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, αυξάνει τόσο την ανάκτηση ενέργειας από την επιβράδυνση, όσο και την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και να βελτιωθεί η οδηγική απόδοση. Παρόλο που δίνεται προτεραιότητα στην κατανάλωση του καυσίμου υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα προσθέτει επιπλέον ροπή στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας μια από τις δύο λειτουργίες (αναπλήρωση ροπής ή ενίσχυση ροπής) όταν κρίνει ότι ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση. Επιπλέον, η ηλεκτρογεννήτρια θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία ρελαντί και εξαλείφει την κατανάλωση καυσίμου κατά την επιβράδυνση.
Ο 1.4 λτ. Boosterjet με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και το θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm ροπή στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων επιταχύνει το Vitara στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 131 γρ./χλμ.
Ευχάριστο και ασφαλές σε κάθε τερέν
Με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip, το Vitara είναι σε θέση να κινηθεί σε ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή οδόστρωμα, όχι μόνο εντός, αλλά και εκτός των ορίων της ασφάλτου (185 χλστ. απόσταση από το έδαφος). Το AllGrip περιλαμβάνει τέσσερις ρυθμίσεις, που επιλέγονται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου και του διακόπτη «Lock». Η επιλογή Auto είναι αυτή που θα προτιμηθεί περισσότερο στις καθημερινές συνθήκες, μιας και η κίνηση μεταδίδεται αυτόματα και στους πίσω τροχούς, μόλις οι εμπρός σπινάρουν. Στο πρόγραμμα Sport βελτιώνεται η απόδοση σε απότομες στροφές κατανέμοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς. Παράλληλα μεταβάλλεται η απόκριση του γκαζιού και η κατανομή της ροπής. Στην επιλογή Snow ενισχύεται η πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, ενώ και με το πάτημα του διακόπτη Lock κατανέμεται συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς για μέγιστη δυνατή πρόσφυση.
Σε κάθε περίπτωση, το Suzuki Vitara εμφανίζεται ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά και ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς. Χαρακτηριστικά που αποδίδονται χάρη στον επιτυχημένο συνδυασμό του αποδοτικού κινητήρα και των αναρτήσεων με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση. Στις ευθείες παρουσιάζει πολύ καλό πάτημα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, όπως και σε διαδρομές με στροφές. Εκεί, υπό πίεση αρχικά θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, όμως αν επιμείνει ο οδηγός στο γκάζι, το AllGrip θα στείλει πίσω όση ροπή χρειάζεται για να γλιστρήσει ελαφρά με τα τέσσερα και να κόψει την υποστροφή.