Τα SUV έχουν κερδίζει την προτίμηση του αγοραστικού κοινού και αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα στις ταξινομήσεις. Στην Ελλάδα το μερίδιό τους έχει φτάσει το πρώτο 6μηνο του 2022 το 54,46% και τα 29.842 οχήματα, με πρώτα τα μικρά SUV (25,42% μερίδιο) και κατόπιν με μικρή διαφορά τα μικρομεσαία SUV (22,58%).
Μεταξύ των premium C-SUV, η Mercedes GLA βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης, αποτελώντας παράλληλα την πιο συμφέρουσα πρόταση στη δημοφιλή έκδοση GLA 200. Με τιμή εκκίνησης τις 37.000 ευρώ είναι πιο προσιτή έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων με παραπλήσια ισχύ και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα, για όσους θέλουν καινούργια GLA με λιγότερα λεφτά, τότε θα κοιτάξουν την GLA 180 στις 34.950 ευρώ (1.33 λτ. 136 hp 7G-DCT).
Την κίνηση της GLA 200 των 4.410 χλστ. μήκους αναλαμβάνει το ισχυρό 4κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 1.33 λτ., απόδοσης 163 ίππων και 250 Nm ροπής στις 1.620-4.000 σ.α.λ. Με τη συνδρομή του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το γερμανικό SUV των 1.485 κιλών επιταχύνει γοργά, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ.), όσο και εν κινήσει, φτάνοντας τα 210 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας. Η κλιμάκωση του 7G-DCT αγγίζει το ιδανικό, χαρίζοντας 130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ., που σημαίνει ότι εξασφαλίζει περισσότερη άνεση και οικονομία καυσίμου σε ρυθμούς ταξιδιού. Οι εκπομπές CO2 βρίσκονται στα 152 γρ./χλμ. (106,4 ευρώ τέλη κυκλοφορίας), ενώ η κατανάλωση στη δοκιμή «έγραψε» 8,4 λτ./100 χλμ.
Το δυνατό μοτέρ συνδυάζεται με ένα στιβαρό σασί και με σχετικά σφιχτές σε ρύθμιση ανεξάρτητες αναρτήσεις, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και η ανάρτηση φιλτράρει με καλό τρόπο τις ανωμαλίες, ακόμα και τις έντονες. Παράλληλα, οι μικρές κλίσεις και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα. Η μοναδική παρατήρηση αφορά το αργό και ελαφρύ τιμόνι, όμως τα φρένα είναι πολύ προοδευτικά, ανθεκτικά και με ικανοποιητική αίσθηση.
Η «πρωτοκλασάτη» Mercedes GLA, εκτός από τη γοητευτική της εξωτερική εμφάνιση, κερδίζει τις εντυπώσεις και με το υψηλής ποιότητας και τεχνολογίας εσωτερικό της. Το πρώτο χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει είναι η ενιαία τεχνοτροπία Widescreen, με τις δύο οθόνες των 7 ιντσών (σίγουρα προτιμότερες είναι οι εξτρά των 10,25 ιντσών), που ταιριάζουν τον πίνακα οργάνων με το σύστημα πολυμέσων. Από πλευράς ποιότητας, το ταμπλό και διάφορες ακόμα επιφάνειες καλύπτονται από αφρώδες υλικό, συνοδευόμενο με στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Στον τομέα των χώρων, η GLA με το αυξημένο μεταξόνιο (2.729 χλστ.) και ύψος (1.611 χλστ.) παρέχει «άπλα» για τα πόδια και το κεφάλι, ακόμα κι αν πρόκειται για πιο ψηλούς επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ των 435 λίτρων είναι αρκετό, ενώ την πρακτικότητα ενισχύει σημαντικά το πίσω συρόμενο κάθισμα (60:40).