Σπαζοκεφαλιά έχει γίνει για αρκετούς η απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου, γιατί μπερδεύονται λόγω των πολλών διαθέσιμων μοντέλων. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ξεκινώντας από μια πολύ δημοφιλή κατηγορία. Αυτή των μικρών SUV συγκεντρώνει μεγάλη ζήτηση, γιατί συνδυάζουν στοιχεία από τα μικρά και τα μικρομεσαία χάτσμπακ, ενώ είναι ψηλότερα και πιο πρακτικά. Ποιο B-SUV είναι όμως πληρέστατο σε όλους τους καίριους τομείς, δίχως να είναι ακριβό;
Η απάντηση είναι το νέο και κόμπακτ σε διαστάσεις SUV της Hyundai, το Bayon. Με τιμές που ξεκινούν από 15.990 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.2 λτ. MPi 84 hp Exclusive, είναι ασυναγώνιστο. Παρόλα αυτά η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγουν πιο ακριβές εκδόσεις, οπότε το Bayon 1.0 T-GDi 100 PS Premium στις 18.190 ευρώ είναι αυτό που θα καλύψει ένα ευρύ κοινό, τόσο σε δύναμη, όσο και σε εξοπλισμό.
Τι περιλαμβάνει; Κυριολεκτικά τα πάντα σε συστήματα ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Σημειώστε: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, αυτόματο κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Και συνεχίζουμε: Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, συναγερμό, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, φώτα ημέρας και θέσης LED, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, μεταλλικά πεντάλ, κεντρικό υποβραχιόνιο, ατμοσφαιρικό φωτισμό, σκούρα κρύσταλλα, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Προσθέστε ακόμα τα 5 έτη εργοστασιακής εγγύησης απεριορίστων χιλιομέτρων, μαζί με 5 χρόνια δωρεάν τεχνικό έλεγχο και οδική βοήθεια.
Τα πλεονεκτήματα του Bayon συνεχίζονται και εντός της καμπίνας. Το μοντέρνο εσωτερικό του, εκτός από φουλ εξοπλισμένο, είναι πολύ καλής κατασκευής, γεροδεμένο και πρακτικό. Ο οδηγός κάθεται άνετα με πολύ καλή ορατότητα, έχει στη διάθεσή του αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους και εξοικειώνεται γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Οι δε επιβάτες απολαμβάνουν την ευρυχωρία, ενώ με πορτ μπαγκάζ 411 λίτρων τοποθετείται ψηλά στα Β-SUV.
Οι θετικές εντυπώσεις και κριτικές συνεχίζονται και στο δρόμο, αρχής γενομένης του 3κύλινδρου turbo κινητήρα 1.0 T-GDi. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 100 ίππους και τα 172 Nm ροπής, δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη ισχύ, γιατί συνδυάζει ελαστικότητα με σβέλτες επιδόσεις. Από τις πολύ χαμηλές στροφές δεν στερεύει από δύναμη, αφού για παράδειγμα με 3η ταχύτητα και κάτω από 1.500 σ.α.λ. πατάς γκάζι και επιταχύνει χωρίς δισταγμούς. Παράλληλα κραδασμοί και δονήσεις δεν περνούν στην καμπίνα, χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση. Από πλευράς επιδόσεων, η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ., τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 5,4-5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122-129 γρ./χλμ.
Ο αποδοτικός κινητήρας συνεργάζεται ιδανικά με το στιβαρό πλαίσιο και τις καλοστημένες αναρτήσεις με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση. Έτσι το Bayon εμφανίζει ένα ευχάριστο οδηγικό προφίλ, δίχως να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης. Όπερ σημαίνει ότι δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες του όταν έρχεται αντιμέτωπο με διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ δύναται να στρίψει με πολύ πίεση, δίχως να ξεφύγει από την προδιαγεγραμμένη πορεία του.
Συνοψίζοντας, το Bayon 1.0 T-GDi 100 PS Premium είναι σε θέση να καλύψει σε πολλούς τομείς και με λίγα χρήματα μια μεγάλη μερίδα αγοραστών, κάθε φύλου, ηλικίας και οικογενειακής κατάστασης.