Πόσα λεφτά απαιτούνται κατά βάση για την αγορά ενός καινούργιου μικρομεσαίου SUV; Σίγουρα ένα ποσό που σας έρχεται στο μυαλό είναι τουλάχιστον 30.000 ευρώ. Αν παράλληλα βασική απαίτηση είναι να διαθέτει και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε ο προϋπολογισμός ανεβαίνει περίπου κατά 2.000 ευρώ. Οπότε 32.000-33.000 ευρώ είναι μια τιμή εκκίνησης για ένα C-SUV χωρίς πεντάλ συμπλέκτη.
Εδώ η Renault φέρνει τα πάνω κάτω με το Arkana 1.3 TCe 140 hp EDC7 MHEV, προσφέροντάς το από μόλις 26.680 ευρώ. Τιμή χαμηλότερη -και με τεράστια διαφορά- από οποιοδήποτε άλλο μικρομεσαίο αυτόματο SUV, αλλά και σε σύγκριση με αρκετά μικρότερα SUV. Συν τοις άλλοις πρόκειται για ένα τύπου κουπέ SUV με πληθωρικών διαστάσεων αμάξωμα (μήκος 4.568 χιλιοστά), συνοδευόμενο από πλουσιότατο εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα. Εκτός άλλων διαθέτει 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, infotainment με οθόνη 7 ιντσών και πλοήγηση, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες φωτός & βροχής, κάρτα Renault Handsfree, 17άρες ζάντες κ.λπ.
Η γενναιοδωρία του Renault Arkana συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, τόσο σε ποιότητα, όσο και σε χώρους. Τα μαλακά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολλές επιφάνειες, η προσοχή στο φινίρισμα και στη συναρμογή, συνθέτουν μια ποιοτική καμπίνα. Όλοι οι φιλοξενούμενοι θα βολευτούν με την άνεσή τους, χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο των 2.720 χιλιοστών, το οποίο συμβάλλει στον αρκετό αέρα για τα πόδια. Large είναι και ο χώρος αποσκευών των 513 λίτρων (1.296 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα) με το πολύ μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα.
Το άφταστο σε τιμή Arkana των 26.680 ευρώ κινείται από ένα αποδοτικό τετρακύλινδρο turbo ήπια υβριδικό 12V σύνολο 1.333 κ.εκ., με ισχύ 140 ίππων και ροπή 260 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC7), προκειμένου ο οδηγός του να μην ταλαιπωρείται με ανεβο-κατεβάσματα ταχυτήτων, ειδικά όταν μετακινείται στην πόλη. Αν παρόλα αυτά θελήσει να είναι περισσότερο συμμετοχικός και να έχει καλύτερο έλεγχο σε μια διαδρομή με στροφές για παράδειγμα, τότε δεν έχει παρά να χρησιμοποιήσει τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Όσον αφορά τις επιδόσεις του, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,8 δλ., τα 80-120 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, τα 7,5 λτ./100 χλμ. είναι ένα λογικό νούμερο δοκιμής, ενώ με εκπομπές CO2 132 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται στα 84,5 ευρώ.
Η Renault έχει προσέξει πολύ το Arkana και ως προς την οδική του συμπεριφορά. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος τω 200 χιλιοστών, στρίβει και πατάει γενικότερα σαν πιο χαμηλό αυτοκίνητο με λιγότερο συνολικό όγκο. Σίγουρα το οικογενειακό κατά βάση κοινό που απευθύνεται δεν θα το πάρει για να το πιέσει πολύ σε διαδρομές με στροφές, παρόλα αυτά αν ο οδηγός θελήσει να ακολουθήσει ένα πιο γρήγορο τέμπο, το Arkana θα ανταποκριθεί. Οι πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις του φροντίζουν ώστε οι κλίσεις να είναι μικρές, ενώ ακόμα και με άτσαλη συμπεριφορά το αυτοκίνητο δεν θα ιδρώσει το χρήστη του, μιας και είναι προβλέψιμο και διορθώνει λάθη. Ταυτόχρονα εμφανίζεται άνετο όταν ταξιδεύει στους αυτοκινητόδρομους, ταιριάζοντας συνολικά το κράτημα με την άνεση σε μια πολύ καλή ισορροπία.