Η αγορά ενός αυτοκινήτου είναι κάτι που απαιτεί αρκετή σκέψη και διεξοδική ανάλυση των δεδομένων, «ζυγίζοντας» όλα τα υπέρ και τα κατά. Μια μεγάλη μερίδα κοινού αναζητά ένα πολυτελές μοντέλο, με πλήθος ανέσεων, αυξημένη ασφάλεια, ποιότητα κι αξιοπιστία, για να το απολαμβάνει για μια ζωή. Μια τέτοια περίπτωση είναι η Mercedes GLA, η οποία αποτελεί φέτος (πρώτο 7μηνο του 2022) το πρώτο σε ταξινομήσεις premium μικρομεσαίο SUV στην Ελλάδα.
Η GLA είναι η πλέον προσιτή επιλογή για όσους θέλουν ένα SUV της μάρκας με σήμα το αστέρι, αφού στην έκδοση με τον 1.300άρη turbo κινητήρα των 136 ίππων κοστίζει από 34.950 ευρώ. Με το ίδιο μοτέρ αλλά με τους 163 ίππους (GLA 200) στοιχίζει από 37.000 ευρώ και είναι σε θέση να καλύψει και τους πιο απαιτητικούς σε όλους τους τομείς. Αναφορικά με τον εξοπλισμό διαθέτει 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, οθόνες 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment, φώτα ημέρας LED, δερμάτινο sport τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας κι άλλα πολλά.
Πολυτελές και περιπετειώδες παρουσιαστικό
Οι σχεδιαστές της Mercedes φρόντισαν να συνδυάσουν την απαραίτητη πολυτέλεια που πρέπει να αποπνέει ένα αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας, με τον περιπετειώδη χαρακτήρα που επιβάλλεται να έχει ένα SUV. Στην περίπτωση της GLA τα αιχμηρά εμπρός φωτιστικά σώματα, η μάσκα με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος δίνουν τον τόνο. Πίσω, τα όμορφα φώτα που θυμίζουν εκείνα της A-Class, σαφώς διαφοροποιημένα όμως, συμβάλλουν κι εκείνα με τη σειρά τους στην πολυτέλεια που αποπνέει το αυτοκίνητο. Ο μελετημένος σχεδιασμός του αμαξώματος πέρα από την ικανοποίηση του οπτικού νεύρου, συμβάλλει και στο χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας, που βρίσκεται στο Cd: 0,28. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις, το μήκος της GLA αγγίζει τα 4.410 χλστ., το πλάτος τα 1.834 χλστ., το ύψος τα 1.611 χλστ., ενώ το μεταξόνιο των 2.729 χλστ. συμβάλλει στους πολύ καλούς χώρους επιβατών.
Άνεση κι αυξημένη πολυτέλεια σε ένα!
Μόλις βρεθεί κανείς στο εσωτερικό της Mercedes GLA, με την πρώτη ματιά θα εντυπωσιαστεί από την τεχνοτροπία Widescreen, που συνδυάζει δυο οθόνες 7 ιντσών (10,25 ιντσών στον προαιρετικό εξοπλισμό), μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων. Για τον έλεγχο του infotainment υπάρχει ένα touchpad μπροστά από το –ανοιγόμενο και εξαιρετικά χρήσιμο αποθηκευτικά- υποβραχιόνιο. Για όσους δεν θέλουν να παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι, το infotainment ανταποκρίνεται και σε φωνητικές εντολές. Κατασκευαστικά τώρα, τα πάντα εντός της καμπίνας αποτελούνται από ανώτερης ποιότητας υλικά, με το αφρώδες πλαστικό στο ταμπλό, να ενισχύει την πολυτέλεια. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, απολαμβάνοντας πολύ καλή πανοραμική ορατότητα, ενώ εξίσου άνετα κάθονται κι οι υπόλοιποι επιβάτες, με άφθονο «αέρα» για το κεφάλι και τα πόδια τους. Επιπλέον, το πορτ μπαγκάζ των 435 λίτρα ικανοποιεί κάθε είδους μεταφορική ανάγκη!
Αποδοτικός κι ολιγαρκής κινητήρας
Κάτω από το μυώδες καπό της Mercedes GLA 200 υπάρχει ένα αλουμινένιο turbo μηχανικό σύνολο 1.332 κ.εκ., απόδοσης 163 ίππων και 250 Nm ροπής από τις μόλις 1.620 σ.α.λ. Το στάνταρ 7άρι DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αξιοποιεί την ισχύ αποκλειστικά μέσω των εμπρός τροχών, έχοντας ιδανική κλιμάκωση και συνδυάζοντας γρήγορες επιδόσεις με λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Παράλληλα, τα paddles πίσω από το τιμόνι διευκολύνουν τη χειροκίνητη λειτουργία. Το SUV των 1.485 κιλών επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. και φτάνει τα 210 χλμ./ώρα τελικής, με εκπομπές CO2 152 γρ./χλμ. (106,4 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Όσον αφορά την κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 8,4 λίτρα/100 χλμ.
Ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις
Ο αποδοτικός κινητήρας της Mercedes GLA 200 κινεί σβέλτα το πολυτελές γερμανικό SUV, με τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις να κάνουν εξαιρετική δουλειά σε κάθε περίπτωση. Το πλαίσιο είναι βράχος, δεδομένου είναι φτιαγμένο για να σηκώνει πολύ παραπάνω δύναμη, ενώ σε κάθε περίπτωση οι επιβάτες μετακινούνται με αυξημένη αρχοντιά. Οι ευθείες των αυτοκινητοδρόμων είναι βούτυρο στο ψωμί της GLA, όπως και οι στροφές, αφού δεν θα προβληματίσουν επ’ ουδενί. Τα φρένα είναι πολύ προοδευτικά, ανθεκτικά και με ικανοποιητική αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ.