Πρώτης τάξεως ευκαιρία SUV το Hyundai Bayon

Με τόσα νέα SUV που προσφέρονται στην αγορά, είναι αναμενόμενο να έρθει κανείς σε σύγχυση και να μην ξέρει ποιο να επιλέξει. Πιο δημοφιλή είναι τα μικρά SUV, τα οποία έκαναν τη μεγάλη ανατροπή το 2023, αφού για πρώτη φορά στα χρονικά πέρασαν σε ταξινομήσεις τα supermini. B-SUV διατίθενται δεκάδες ή μάλλον εκατοντάδες όταν σε κάθε μοντέλο προσθέσουμε τις διαφορετικές εκδόσεις. Μεταξύ αυτών, το Hyundai Bayon αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, όχι μόνο σε μία έκδοση, αλλά σε πολλούς συνδυασμούς κινητήρων και εξοπλισμών, αφού σε πολλές περιπτώσεις οι τιμές του είναι αντίστοιχες ή και χαμηλότερες από μικρών χάτσμπακ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα Bayon 1.2 MPi 84 hp και 1.0 T-GDI 100 hp Exclusive. Κοστίζουν από 18.840 ευρώ και 20.240 ευρώ έκαστο (με την έκπτωση των 500 ευρώ που ισχύει για όλα τα Bayon), όταν αντίστοιχης ισχύος supermini είναι σε πολλές περιπτώσεις ακριβότερα. Παρόλο που πρόκειται για το αρχικό επίπεδο εξοπλισμού, διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition και όλα τα ηλεκτρικά καλούδια. Κοινώς δεν σημειώνεται καμία ουσιαστική έλλειψη.

Παρόλα αυτά, όσοι θέλουν περισσότερη πολυτέλεια, θα κοιτάξουν το Bayon Premium με επιπλέον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, ατμοσφαιρικό φωτισμό, φιμέ πίσω τζάμια, μεταλλικά πεντάλ, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός και ζάντες αλουμινίου. Όσο για τις τιμές και πάλι βρίσκονται στα επίπεδα μικρών χάτσμπακ. To 1.200άρι ξεκινά από τις 19.840 ευρώ και το 1.000άρι turbo από τις 21.040 ευρώ. Το πιο ισχυρό μοτέρ διατίθεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT, στην πολύ συμφέρουσα και πάλι τιμή των 22.540 ευρώ (το Premium). Οπότε το Bayon καλύπτει οικονομικά και όλους όσους θέλουν ένα καινούργιο αυτόματο SUV, για να μην ταλαιπωρούνται στη καθημερινή επιβαρυμένη κίνηση με αλλαγές ταχυτήτων.

Βασικό προσόν του Bayon και παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4.180 χιλιοστά), είναι η ευρυχωρία. Μια τετραμελής οικογένεια θα εξυπηρετηθεί πλήρως, που σημαίνει ότι θα καλυφθούν οι όποιες ανάγκες μετακινήσεων με λίγα χρήματα. Όλοι οι επιβάτες κάθονται αρχοντικά, έχοντας μπόλικο αέρα για πόδια, ώμους και κεφάλι, συνοδεία πορτμπαγκάζ 411 λίτρων – από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Την πρακτικότητα ενισχύουν η πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης, καθώς και οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα στη βάση της κονσόλας, ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα και στις πόρτες.

Όπως αναφέραμε παραπάνω, στη βάση της γκάμας των κινητήρων του Bayon τοποθετείται ο ατμοσφαιρικός 1.200άρης με τα 84 άλογα. Εντύπωση προκαλεί η ελαστικότητα που παρουσιάζει από τις χαμηλές στροφές, που σημαίνει ότι σε ρυθμούς πόλης μπορεί να κινείται με λίγα χιλιόμετρα και μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Επίσης, το κοντής κλιμάκωσης 5άρι σασμάν κρατά σβέλτους ρυθμούς και στην εθνική οδό. Σίγουρα δεν έχει τη ροπή και τη δύναμη του 1.0 turbo μοτέρ των 100 ίππων και 172 Nm, αλλά αργό δεν είναι. Όσο για το 7DCT διευκολύνει πολύ τον οδηγό, ενώ όποτε χρειαστεί μπορεί να «επέμβει» αλλάζοντας ταχύτητες, απλά μετακινώντας το λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα. Ανεξαρτήτως κινητήρα, ο οδηγός λαμβάνει συνολικά μια στιβαρή αίσθηση, ενώ το Bayon ανταποκρίνεται ουδέτερα και ισορροπημένα σε πιο γρήγορο τέμπο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.197 998
Ταχύτητες 5 6/7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 84/6.000 100/4.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 118/4.200 172/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,5 10,7/11,7
Τελική (χλμ./ώρα) 165 183/180
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 6,5 7,5/7,5
CO2 (γρ./χλμ.) 124 122/122
*Δοκιμής

Get it on Google Play Download on the App Store