Η πολυπληθής κατηγορία των μικρών SUV μετρά πλέον πάνω από 20 διαφορετικά μοντέλα, στα οποία αν προσθέσουμε τις διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις και τους κινητήρες, τότε οι επιλογές που προσφέρονται είναι εκατοντάδες. Εύλογα λοιπόν, ο αγοραστής μπορεί να έρθει σε αδιέξοδο και να μην ξέρει ποιο αυτοκίνητο να επιλέξει. Ωστόσο, ανάμεσά τους υπάρχουν τα κόμπακτ SUV που ξεχωρίζουν, ενώ έχουν καταφέρει να κερδίσουν το πολύ απαιτητικό αγοραστικό κοινό, όπως άλλωστε αποδεικνύεται από τα νούμερα των πωλήσεων.
Το 2020 το μικρό SUV που έκανε την ανατροπή και σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση των πωλήσεων των B-SUV στην Ελλάδα, ήταν το νέο, σημαντικά αναβαθμισμένο και ολοκληρωμένο Peugeot 2008. Σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε, το μόνο στοιχείο που διατήρησε είναι η ονομασία, αφού περισσότερο μοιάζει σαν ένα μικρότερο 3008, παρά σαν μια υπερυψωμένη έκδοση του 208. Άλλωστε με μήκος 4,3 μέτρων έχει έρθει πολύ κοντά στα μικρομεσαία SUV.
Για όσους δεν κάνουν συμβιβασμούς και εκτός από πολύ δυναμικό σχεδιασμό, άνεση χώρων και υψηλή τεχνολογία αναζητούν και οικονομία σε καύσιμο, τότε θα προσανατολιστούν στο 1.5 λτ. BlueHDi 110. Στην αρχική έκδοση Active πωλείται από 22.100 ευρώ, όμως αυτή που συγκεντρώνει περισσότερο ενδιαφέρον και βρίσκεται σε λογικά πλαίσια τιμής, είναι η Allure στις 25.100 ευρώ, αφού δεν λείπει τίποτα από τον εξοπλισμό. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, οθόνη αφής 7 ιντσών, προβολείς LED, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και πάρα πολλά ακόμη.
Σπορτίφ σχεδιασμός και άνεση χώρων
Τις πρώτες εντυπώσεις τις κερδίζει αμέσως το νέο 2008 με τον άκρως θελκτικό του εξωτερικό σχεδιασμό και ειδικά το εμπρός μέρος, με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα. Η οπτική πανδαισία συνεχίζεται και στο εσωτερικό με την προσοχή στη λεπτομέρεια και τους χώρους που καλύπτουν με πολύ άνεση τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο αέρα για τα πόδια τους, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 405 λίτρων (434 λτ. με κιτ επισκευής ελαστικού), μόνο κόμπακτ SUV δεν θυμίζει. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με τα μαλακά υλικά και το ανωτέρου επιπέδου φινίρισμα.
Σβέλτες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση
Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi αποδίδει στην πιο προσιτή έκδοση του μοντέλου 110 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. (διατίθεται και με 130 ίππους). Το μηχανικό αυτό σύνολο κινεί άνετα το νέο 2008, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,5 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 201 χλμ./ώρα. Επίσης, είναι ολιγαρκές σε καύσιμο (4,4 λτ./100 χλμ.), ενώ με εκπομπές CO2 στα 117 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας.
Ο «λέοντας» των κόμπακτ SUV, παρά το γεγονός ότι απευθύνεται σε ένα οικογενειακό κατά βάση κοινό, δεν σημαίνει ότι έχει συντηρητικό προφίλ στην οδήγηση. Αντιθέτως θα λέγαμε, αφού είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και χαρίζει στον οδηγό του πολύ καλή αίσθηση σε κάθε διαδρομή. Στην πόλη είναι ευέλικτο και στο ταξίδι ξεκούραστο, παρέχοντας αυξημένο το αίσθημα της ασφάλειας στον οδηγό του. Μικρές κλίσεις, άμεσο μπροστινό, σωστό βάρος στο τιμόνι, ακριβής αίσθηση στα φρένα και μπόλικη πρόσφυση συνθέτουν το προφίλ των δυναμικών χαρακτηριστικών.