Για να αγοράσει κανείς τώρα ένα καινούργιο SUV δίχως να κάνει συμβιβασμούς σε κανένα τομέα, θα πρέπει να κατευθυνθεί προς τη μικρομεσαία κατηγορία και να έχει ένα budget της τάξεως των τουλάχιστον 30.000 ευρώ. Σίγουρα τα χρήματα είναι αρκετά, εντούτοις έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητα που παρέχουν αυξημένες ανέσεις, πρακτικότητα, ασφάλεια, εξοπλισμό και γιατί όχι, περισσότερο γόητρο στο μελλοντικό τους κάτοχο.
Μια νέα πρόταση στα μικρομεσαία SUV με βαριά κληρονομιά και πρωτιά σε πωλήσεις επί σειρά ετών στην Ελλάδα (38.000 ταξινομήσεις), δεν είναι άλλο από το εξαιρετικά δημοφιλές Nissan Qashqai. Το εντελώς νέο, 3ης γενιάς Qashqai που λανσαρίστηκε εδώ και λίγο καιρό έχει ήδη κερδίσει στο ενδιαφέρον του κοινού, αφού διατηρεί τα βασικά στοιχεία που το τοποθέτησαν στην κορυφή, όμως εμφανίζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο και ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη.
Οι τιμές του με τον κινητήρα 1.3 DIG-T 140 PS ξεκινούν από τις 24.990 ευρώ στην αρχική έκδοση Elite, ωστόσο η δεύτερη έκδοση Premium στις 26.790 ευρώ ενσωματώνει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει τα συστήματα ενεργής πέδησης, υποβοήθησης τυφλού σημείου, διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και προειδοποίησης κάθετης κίνησης αντικειμένου ή οχήματος κατά την οπισθοπορεία, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αυτόματα αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων και πολλά ακόμα.
Δυναμικό παρουσιαστικό
Εξωτερικά το νέο Qashqai διατήρησε εν μέρει το στιλ του προγενέστερου, όμως εμφανίζει πιο δυναμικό παρουσιαστικό και ενστερνίζεται τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που υιοθετείται στα μεγαλύτερα SUV της μάρκας. Το πιο επιβλητικό παρουσιαστικό του νέου Qashqai ενισχύουν με τη σειρά τους και οι μεγαλύτερες διαστάσεις. Συγκεκριμένα το μήκος του φτάνει τα 4.425 χλστ., το πλάτος τα 1.835 χλστ., το ύψος τα 1.625 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.665 χλστ.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πολυτελή εικόνα
Εντελώς είναι το εσωτερικό του ιαπωνικού C-SUV, το οποίο δείχνει πιο πολυτελές δίχως να είναι γεμάτο σχεδιαστικές εξάρσεις, αλλά εστιάζοντας στη χρηστικότητα και τις ανέσεις. Η κατασκευή του είναι γεροδεμένη, με μαλακό υλικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των επενδύσεων των εμπρός θυρών. Στον τομέα των χώρων, η καμπίνα του Qashqai είναι αρκετά ευρύχωρη για τη φιλοξενία έως 5 επιβατών, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρας για τα γόνατα. Μεγάλο είναι με τη σειρά του και το πορτ μπαγκάζ των 504 λίτρων.
Πολύ καλό σε όλα του στο δρόμο
Το πολύ καλό 4κύλινδρο 1.300άρι turbo μηχανικό σύνολο βελτιώθηκε και πλέον ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Ο 1.3 DIG-T αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής στις 1.650-4.000 σ.α.λ. Αρχικά διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία και το χαμηλό θόρυβο. Το τράβηγμα είναι θετικό από το σημείο που αποδίδεται η ροπή και άνω, έχει δύναμη στις μεσαίες στροφές, καθώς και στις υψηλότερες, που φτάνει χωρίς δισταγμούς και με γραμμικό τρόπο. Η Nissan ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 144 γρ./χλμ.
Η νέα και αυξημένης ακαμψίας πλατφόρμα CMF-C σε συνεργασία με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις χαρίζουν ένα πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και σταθερότητας. Οι διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται με επιτυχία και μαζί με το χαμηλό θόρυβο κύλισης, οι επιβάτες απολαμβάνουν ξεκούραστες μετακινήσεις. Παρά τον οικογενειακό του προσανατολισμό, το Qashqai δεν θα αρνηθεί να κινηθεί σβέλτα και σε «στριφτερές» διαδρομές, όπου το μικρομεσαίο SUV ακολουθεί την προδιαγεγραμμένη πορεία, δίχως «αναταράξεις», με λογικές κλίσεις και με αρκετά περιθώρια πρόσφυσης.