Ζούμε σε μια εποχή που τα SUV συνεχώς πληθαίνουν και προτιμώνται από ολοένα και περισσότερους αγοραστές, αλλά και των απανωτών αυξήσεων στις τιμές κάθε λογής μοντέλων. Ορισμένα έχουν ξεφύγει σε πολύ υψηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να τα φτάσει πλέον ένας μέσος καταναλωτής, όμως άλλα παραμένουν προσιτά και με άριστο value for money.
Μια τέτοια περίπτωση που αξίζει τα λεφτά του μέχρι τελευταίου ευρώ και στοιχίζει λογικά χρήματα, είναι το δημοφιλές Suzuki Vitara. Το μικρό ιαπωνικό SUV εκκινεί από τις 19.300 ευρώ στην έκδοση GL, εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα ασφαλείας και ανέσεων. Ωστόσο το στο δεύτερο επίπεδο GL+ θα καλύψει άπαντες και με το παραπάνω, ενώ η τιμή του βρίσκεται στο λογικό ποσό των 21.280 ευρώ.
Πιο αναλυτικά, το Vitara 1.4 BoosterJet 129 hp Hybrid GL+ περιλαμβάνει τα εξής:
- 7 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
- Αναγνώριση τυφλού σημείου
- Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες
- Αυτόματο κλιματισμό
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες
- Προβολείς LED και προβολείς ομίχλης
- Adaptive cruise control
- Ζάντες αλουμινίου
Μαζί με τον πλουσιότατο εξοπλισμό, προσθέστε ένα ακόμα βασικό θετικό χαρακτηριστικό του Vitara, που δεν είναι άλλο από τον turbo 1.400άρη κινητήρα BoosterJet, συνδυασμένο με το 48V ήπιο υβριδικό σύστημα. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ., συνεργαζόμενο με ένα ορθά κλιμακούμενο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Με τη συνδρομή της ηλεκτρογεννήτριας (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, ισχύος 14 ίππων και 53 Nm ροπής, βελτιώνεται η ελαστικότητα και το τράβηγμα του μηχανικού συνόλου από τις χαμηλές στροφές και εξαλείφεται πιθανό turbo lag. Πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις, με 0- 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, συν του ότι το μοτέρ ανοίγει γραμμικά και αβίαστα μέχρι τις υψηλές στροφές. Να σημειωθεί ακόμα ότι οι εκπομπές CO2 βρίσκονται μεταξύ 121-125 γρ./χλμ. (0-80 ευρώ τέλη κυκλοφορίας), ενώ στη δοκιμή το αυτοκίνητο σημείωσε κατανάλωση 7,0 λτ./100 χλμ.
Τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα ενισχύει με τη σειρά της και η ανάρτηση με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση. Γεγονός που επηρεάζει μερικώς την προσφερόμενη άνεση σε διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων, ωστόσο σε διαδρομές με στροφές το Vitara εμφανίζει προβλεπόμενες αντιδράσεις και λογικές κλίσεις. Πρόσθετα, οι πατημένοι χωματόδρομοι είναι βούτυρο στο ψωμί του 2κίνητου Suzuki Vitara δηλώντας ότι είναι ένας ικανός εξερευνητής, μέχρι εκεί που θέτουν τα όρια τα 185 χλστ. απόστασης από το έδαφος και η έλλειψη τετρακίνησης. Φυσικά το 4κίνητο Vitara είναι ικανότατο και παραμένει λογικό σε τιμή (από 24.630 ευρώ το GL+).
Παρότι μικρό σε διαστάσεις (μήκος 4.175 χλστ.), το Vitara είναι σε θέση να καλύψει χωρίς πρόβλημα τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, που μεγιστοποιούν την αξιοποίηση της χωρητικότητας. Όσον αφορά την κατασκευή της καμπίνας, το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κάτι που του προσθέτει πόντους. Μαζί με την πολύ καλή εργονομία και το infotainment με την οθόνη των 7 ιντσών, δεν θα λείψει τίποτα από τον οδηγό του.