Τα μικρομεσαία SUV αποτελούν την ιδανική λύση για όσους θέλουν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που τα προσφέρει όλα, αρκεί βέβαια να υπάρχει και το ανάλογο… κομπόδεμα. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι τιμές τους βρίσκονται στην περιοχή των 30.000 ευρώ και άνω, ενώ εύκολα φτάνουν τις 35.000-40.000 ευρώ σε λίγο πιο πλούσιες εκδόσεις. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το νέο Suzuki S-Cross, αφού στοιχίζει όσο μικρά SUV και αποτελεί ένα best value for money αυτοκίνητο στην κατηγορία του -και όχι μόνο.
Από 22.880 ευρώ
Η τιμή των 22.880 ευρώ στην πρώτη έκδοση 1.4 GL Hybrid 48V 129 hp παραπέμπει σε εποχές προ ανατιμήσεων, ενώ ακόμα και το υπερ-πληρέστατο GL+ στις 25.080 ευρώ είναι και πάλι πολύ συμφέρον. Σχετικά με το βασικό του εξοπλισμό, εφοδιάζεται με 7 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, air condition και τα ηλεκτρικά καλούδια. Στο GL+ προστίθενται τα συστήματα αναγνώρισης τυφλού σημείου και υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, κάμερα 360 μοιρών, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, διζωνικός κλιματισμός, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, σύστημα πλοήγησης κ.λπ. Κοινώς στην έκδοση GL+ είναι πάρα πολύ «φορτωμένο» και η σχέση τιμής – αξίας παραμένει άριστη.
Ιδανικός ο κινητήρας 1.4 Boosterjet 48V Hybrid
To 1.400άρι 4κύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο με την ισχύ των 129 ίππων και των 235 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα και στο S-Cross (όπως και στο Vitara). Δέχεται επιπλέον μπουστάρισμα από το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων και 53 Nm ροπής, με αποτέλεσμα να εξαλείφεται το όποιο κενό ισχύος στις πολύ χαμηλές στροφές και ο οδηγός να απολαμβάνει θετικό τράβηγμα, ελαστικότητα και γραμμική απόδοση. Ταυτόχρονα η πραγματική κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται ελάχιστα πιο πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ. Συν του ότι η κινητήρια αυτή μονάδα εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις και διατηρεί εύκολα σβέλτους ρυθμούς στο ταξίδι, φορτωμένο με άτομα και αποσκευές. Κερασάκι στην «τούρτα» τα 120 γρ./χλμ. CO2, που απαλλάσσουν τον κάτοχό του από τα τέλη κυκλοφορίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.373 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 129/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 235/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 193 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 7,1 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 120 |
Βάρος (κιλά) | 1.195 |
*Δοκιμής |
«Απορροφητική» ανάρτηση σε κάθε τερέν
Τα βασικά ζητούμενα από ένα οικογενειακό SUV όπως είναι το Suzuki S-Cross είναι η άνεση στο δρόμο, σε συνδυασμό με στιβαρό πάτημα. Οι μηχανικοί της ιαπωνικής φίρμας έχουν πετύχει ένα πολύ ισορροπημένο σετάρισμα, αφού τα όποια στραβά των ελληνικών δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς. Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω κάποιες ανεπαίσθητες αναπηδήσεις θα γίνουν αισθητές μόνο σε διαδοχικές ανωμαλίες διαρκείας από κατσαρό οδόστρωμα. Για κίνηση σε πατημένο χώμα βοηθούν τα 175 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, όμως για περισσότερα προσφέρεται η τετρακίνητη έκδοση (από 27.880 ευρώ το GL+).
Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Το εσωτερικό του Suzuki S-Cross δεν είναι φαντεζί με τεράστιες οθόνες και διάφορες «γαρνιτούρες», αφού εστιάζει στην εργονομία, τάξη και πρακτικότητα. Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη των 7 ιντσών του infotainment, ωστόσο όσοι θέλουν μεγαλύτερη υπάρχει η επιλογή των 9 ιντσών στην κορυφαία έκδοση GLX. Σε επίπεδο κατασκευής, μετά την τελευταία ανανέωση προστέθηκε μαλακό πλαστικό στο ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό, το οποίο ανεβάζει επίπεδο και διάκοσμο. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερις ή και πέντε επιβάτες (αναλόγως αναστήματος) θα βολευτούν, με το πορτ μπαγκάζ να φτάνει με τα 430 λίτρα (1.230 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος).