Οι εποχές που οι οδηγοί βολεύονταν με τα απαραίτητα στον εξοπλισμό ενός καινούργιου αυτοκινήτου, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον οι ανάγκες και οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό και δε νοείται νέο μοντέλο χωρίς όλα τα συστήματα ανέσεων, ασφαλείας και διάφορα αξεσουάρ στον εξοπλισμό του. Κάτι τέτοιο όμως συνεπάγεται πολλά λεφτά στην αγορά, πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για κάποιο SUV, προκειμένου να παρέχει περισσότερη πρακτικότητα και χώρους συγκριτικά με ένα αντίστοιχο χάτσμπακ.
Εξετάζοντας τα πιο δημοφιλή μικρά SUV, αυτό που ξεχωρίζει για την άριστη σχέση τιμής – εξοπλισμού, είναι το Hyundai Bayon. Το αρχικό 1.2 MPi 84 hp Exclusive ξεκινά από τις 18.840 ευρώ, τιμή πολύ χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά χωρίς καμία έλλειψη στον εξοπλισμό. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικών σημάτων, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Με τόσο πολύ εξοπλισμό σε αυτά τα λεφτά δεν υπάρχει άλλο B-SUV, αλλά ούτε μικρό χάτσμπακ.
Το ίδιο ισχύει και για το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Premium, με επιπλέον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, σκούρα πίσω τζάμια, μεταλλικά πεντάλ και κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός. Όλα αυτά με 1.000 ευρώ παραπάνω, δηλαδή με 19.840 ευρώ. Οικονομικές είναι οι τιμές του Bayon και με τον πιο δυνατό 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων. Το Exclusive ξεκινά από τις 20.240 ευρώ και το Premium με 21.040 ευρώ συμφέρει ακόμα περισσότερο γιατί τα έχει όλα: Πολύ εξοπλισμό και την απαιτούμενη δύναμη για όλες τις συνθήκες εντός και εκτός πόλεως.
Μιλώντας για ισχύ, το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1.197 κ.εκ. με τους 84 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 118 Nm στις 4.200 σ.α.λ., συνεργάζεται με ένα σφιχτής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο. Ο συνδυασμός αυτός καλύπτει τις αστικές μετακινήσεις, ενώ η κοντή 5η δεν αφήνει το μοτέρ να «κρεμάσει». Προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., καίει 6,5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 124 γρ./χλμ. CO2. Το 1.000άρι turbo με τους 100 ίππους στις 4.500 σ.α.λ., τη ροπή των 172 Nm στις 1.500 σ.α.λ. και το 6τάχυτο κιβώτιο ταιριάζει ιδανικά στο Bayon. Η περισσότερη δύναμη εξασφαλίζει γρηγορότερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.) και η 6η ταχύτητα κρατά πιο χαμηλά τις στροφές του μοτέρ στο ταξίδι. Η κατανάλωση βρίσκεται σε λογικά επίπεδα (7,5 λτ./100 χλμ.), όπως και οι εκπομπές CO2 των 122 γρ./χλμ.
Το Bayon διαθέτει και άλλα αβαντάζ πέρα από την άριστη σχέση τιμής – εξοπλισμού, όπως είναι η ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Αν και κόμπακτ σε διαστάσεις (μήκος 4.180 χιλιοστά), είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικους επιβάτες χωρίς κανένα πρόβλημα, ακόμα και όταν πρόκειται για πιο ψηλούς. Αρκετό για τις αποσκευές 4 ατόμων είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων. Το εσωτερικό του Bayon διακρίνεται ακόμα για τη γεροδεμένη του κατασκευή, την πολύ καλή εργονομία και τα εμπρός καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη.