Τι αυτοκίνητο αναζητά ο περισσότερος κόσμος και τελικά αγοράζει; Η απάντηση είναι εύκολη και αφορά τη δημοφιλέστατη κατηγορία των SUV, η οποία εκτοπίζει τα άλλοτε κραταιά χάτσμπακ. Στα μικρομεσαία για παράδειγμα τα C-SUV έφτασαν το 2023 σε μερίδιο στην Ελλάδα το 21,65% έναντι 8,29% τα χάτσμπακ, όταν πριν από κάποια χρόνια συνέβαινε το αντίθετο.
C-SUV 4×4 χωρίς αντίπαλο σε τιμή
Η πλειοψηφία των C-SUV που διατίθενται είναι δικίνητα, γιατί τα τετρακίνητα είναι συνήθως ακριβά και ασύμφορα για το μέσο αγοραστή. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid 4WD, το οποίο πωλείται σε χαμηλότερη τιμή (από 27.880 ευρώ) συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο C-SUV βενζίνης με τετρακίνηση. Παράλληλα συνοδεύεται με ένα πλουσιότατο επίπεδο εξοπλισμού, όπου ανήκουν όλα τα στοιχεία ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, συνδεσιμότητας και ανέσεων. Πιο αναλυτικά:
- 7 αερόσακοι
- Σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης
- Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας
- Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου
- Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Αναγνώριση οδικών πινακίδων
- Οθόνη 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες φωτός και βροχής
- Αυτόματη ρύθμιση δέσμης φώτων
- Οθόνη 7 ιντσών
- Θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά
- Εκκίνηση χωρίς κλειδί
- Διζωνικό κλιματισμό
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Το πλούσια εξοπλισμένο S-Cross είναι σε θέση να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του με ευκολία τέσσερα άτομα ύψους άνω του μέσου όρου, ενώ αναλόγως αναστήματος μπορεί να βολευτούν έως πέντε. Αρκετό είναι και το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων, φτάνοντας έως τα 1.230 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος. Κοινώς μπορεί να εξυπηρετήσει δίχως πρόβλημα τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, παρά το γεγονός ότι είναι το μικρότερο C-SUV με μήκος 4.300 χλστ. Παράλληλα το εσωτερικό του με την συντηρητική αισθητική εστιάζει στην εργονομία, είναι γεροδεμένο σε συναρμογή και με υλικά που δείχνουν ανθεκτικά στη χρήση και στο πέρασμα του χρόνου. Ευχάριστη νότα αποτελεί η μαλακή σε υφή επένδυση στο μετωπικό τμήμα του ταμπλό.
Ικανό και άνετο σε κάθε τερέν
Το γεγονός ότι το Suzuki S-Cross έχει κόμπακτ διαστάσεις, λειτουργεί ευεργετικά ως προς την ευελιξία που χρειάζεται κάποιος που μετακινείται καθημερινά στην πόλη. Πρόσθετα η υπερυψωμένη θέση οδήγησης χάρη στα 175 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος εξυπηρετούν σε κάθε τερέν, τόσο στην άσφαλτο που είναι γεμάτη από ανωμαλίες, όσο και εκτός δρόμου σε κακοτράχαλα εδάφη. Σύμμαχος του οδηγού σε κάθε επιφάνεια που πατούν οι τροχοί του S-Cross, από τη στεγνή άσφαλτο που γλιστράει έως τις λάσπες, είναι η αποτελεσματική τετρακίνηση Allgrip. Πρόκειται για ένα σύστημα αυτόματης τετρακίνησης με κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και με τέσσερις κατ’ επιλογήν λειτουργίες (Auto, Sport, Snow και Lock), μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Το πάτημα του SUV στο χώμα εντυπωσιάζει γιατί οι αναρτήσεις ισοπεδώνουν τις πέτρες και λοιπές ανωμαλίες, όμως χρειάζεται προσοχή από πιθανό κλατάρισμα λόγω των αμιγώς ασφάλτινων ελαστικών. Ένα μεικτό σετ σίγουρα είναι κατάλληλο για όσους δεν «φοβούνται» να πατούν εκτός ασφάλτου.
Σε κάθε διαδρομή, ένας ακόμα πολύτιμος «συνεργάτης» του οδηγού, είναι ο 1.400άρης τετρακύλινδρος turbo κινητήρας 48V Hybrid. Η ισχύς των 129 ίππων μπορεί να μην ακούγεται πολλή, όμως μαζί με τα 235 Nm ροπής που εξασφαλίζουν γεμάτο τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές και την έξτρα παροχή των 14 ίππων και 53 Nm από την ηλεκτρογεννήτρια, συνθέτουν ένα σύνολο που κινεί σβέλτα στο S-Cross και διατηρεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός | 1.373 κ.εκ. |
Ισχύς | 129 PS/5.500 σ.α.λ. |
Ροπή | 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ. |
0-100 χλμ./ώρα | 10,2 δλ. |
Τελική | 195 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση* | 7,6 λτ./100 χλμ. |
CO2 | 132 γρ./χλμ. |